Symptomtråd

Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Jeg plages med fortsatt med litt kvalme som kommer å går.
Ømme bryst, samt brystspreng eller følelsen av brystbetennelse. Hodepine mer eller mindre hver dag.
Bekkenløsning og nå for noen dager siden kom halsbrannen!

I tillegg til alt dette, har jeg pinadø vært syk med halsbetennelse, hvor jeg måtte gå igjennom to penicillinkurer. Blir jo bekymret om det er farlig for fosteret å gå på den sterkeste typen penicillin (som gravide kan gå på), men man må bare stole på legene og håpe at alt er fint inne i magen.

Men jeg skal ikke klage! Jeg har vært veldig redd for å ikke kjenne noen symptomer siden jeg hadde missed abortion i høst, så jeg er glad for at jeg kjenner tegn på at noe skjer i magen :Heartred

Lei av å måtte tisse hele tida, og så kommer det bare tre dråper. Savner den vanlige stålblæra mi. :(

Lei av å måtte tisse hele tida, og så kommer det bare tre dråper. Savner den vanlige stålblæra mi. :(

Signerer denne! Opp på natta og løper på do, helt sikker på at jeg tisser på meg for blæra sprenger sånn. Hiver meg ned på do og tømmer tre dråper... [emoji15]. Møkkablære...

Jeg må tisse mye/ofte, så også om natten, men som regel kommer det en liter også ...varierer litt, men føles helt akutt hver gang uansett.

Fortsatt like tørst. I dag er frokosten min et glass juice og en appelsin. Det føles rett og slett ikke som om jeg fysisk klarer å drikke nok i løpet av en dag.

Etter en periode hvor jeg har kjent bevegelser ganske tydelig hver dag, har det nå gått mange dager uten. Det føles skummelt.

Fortsatt like tørst. I dag er frokosten min et glass juice og en appelsin. Det føles rett og slett ikke som om jeg fysisk klarer å drikke nok i løpet av en dag.
Har du diabetes?

Har du diabetes?
Nei. Klarer ikke drikke så mye, har fått litt rare aversjoner. F.eks liker jeg vannet bare 2 min etter at det kom ut av springen, så kan ikke ta med meg et stort glass og se på TV som jeg normalt ville gjort.

Det er litt rart, men det kjennes helt annerledes ut å måtte tisse enn det gjorde før. Akkurat som om blæra har begynt å snakke et annet språk.

Har tenkt på dette siden du spurte, og jeg bør vel si fra til legen i tilfelle jeg har svangerskapsdiabetes. Bra du tenkte på det!
Jeg bare tenkte at tørsthet er et veldig vagt og et av de mest fremskredne symptomene på diabetes, så om du er plaget med tørsthet ville jeg sjekket opp i det ja :)

Hvilke symptomer har dere ikke? Jeg er takknemlig for at det går såpass greit som det gjør nå. Er lettet over de symptomene jeg slipper, men vil gjerne sende litt trøst og oppmuntring til de som er så uheldige å ha dem (og noen virker til å ha fått hver eneste mulige!). Kvalmen min forsvant etterhvert. Hodepine og forstoppelse har jeg sluppet så langt, og hormonene har ikke vært helt ville. Så alt i alt er det ikke så galt heller.

Hvilke symptomer har dere ikke? Jeg er takknemlig for at det går såpass greit som det gjør nå. Er lettet over de symptomene jeg slipper, men vil gjerne sende litt trøst og oppmuntring til de som er så uheldige å ha dem (og noen virker til å ha fått hver eneste mulige!). Kvalmen min forsvant etterhvert. Hodepine og forstoppelse har jeg sluppet så langt, og hormonene har ikke vært helt ville. Så alt i alt er det ikke så galt heller.

Føler jeg har alt nå [emoji28]

Snørrproduksjonen er jo helt i taket. :hilarious: Latterlig symptom.

Jeg er usigelig trøtt fortsatt, hele tiden, føler meg som en zombie. Konsentrasjonsvansker. Kviser. Ugg bugg, pølse med pannelugg.

Trøtt/utslitt hele tiden. Og når jeg først har litt energi (som idag) så må den brukes på praktiske ting som huslige oppgaver. En del kvalm på morgenen. Og bekkenet er jo en historie i seg selv fortsatt. Men halsbrannen er nesten fraværende nå. Blæren dreper søvnen min da jeg fra 7-8 tiden nesten sprekker innvendig (tror frøkna også spiller litt inn her).

Så ja. Lykkelig gravid? Neh..

huff ja trøtt som f. ennå. Kvalmen har gitt seg mer eller mindre, men har fått en forferdelig halsbrann :yuck: Bekkenløsninga føler jeg bare blir verre enkelte dager og det er dritt.

Blæra er et kapittel for seg!
Vet ikke de som har født før opplever det samme som meg, men hvis jeg nyser eller hoster for hardt, så tisser jeg på meg. Det har jeg aldri gjort før!
og jeg var kjempeflink til å knipe før, men sluttet med det for et halvt års tid siden. Det angrer jeg på nå....

Last edited:
huff ja trøtt som f. ennå. Kvalmen har gitt seg mer eller mindre, men har fått en forferdelig halsbrann :yuck: Bekkenløsninga føler jeg bare blir verre enkelte dager og det er dritt.

Blæra er et kapittel for seg!
Vet ikke de som har født før opplever det samme som meg, men hvis jeg nyser eller hoster for hardt, så tisser jeg på meg. Det har jeg aldri gjort før!
og jeg var kjempeflink til å knipe før, men sluttet med det for et halvt års tid siden. Det angrer jeg på nå....

Hei, her er jeg, nysetisseren!

Melder meg inn i den klubben!

Litt godt å ikke være alene.
Hurra for nysetisserypene 2018! :smiley-bounce015

Jeg skal absolutt vurdere å gjøre noe med det kirurgisk etter dette svangerskapet, forøvrig. Vurderte det før og, om enn problemet ikke da var som det er nå, men det blir neppe bedre etterpå. Litt glad jeg utsatte det i det lengste selv om jeg ikke visste jeg skulle gå gravid en gang til.

Back
Topp