Symptomtråd

8+6 i dag, har ikke så mye symptomer. Vondt i korsrygg, ømme pupper, og ekstremt trøtt. Av og til kvalm hvis det går for lenge mellom måltidene :)
 
Kvalm, halsbrann, krampe i leggen og svimmel. Fått det meste tidlig denne gang 7+3 i dag. Kanskje det er en liten jente inni her :) samme symptomer som med hun eldste, men guttene var formen mye bedre...
 
Ekstra spyttproduksjon... Æsj.... Noen som har tips til å roe det ned?
 
Kjenner livmor idag, er 8 + 4. Er ikke d litt tidlig?

Ellers er jeg slapp og småspist, ømme pupper, og litt andre vanlige symptomer.


Det er absolutt ikke umulig:) Jeg kjenner også livmor, og har gjort det siden 8+0 (har vært gravid flere ganger)
 
Leste at uke 10 (9+0-9+6) er den værste uken med høyest hormonnivå, og jeg kan ikke si meg uenig. Har vært kvalmere enn noensinne, hormonell, trøtt, sliten, vondt, masse ligamentsmerter. Gleder meg så inderlig til TUL om litt over to uker, og første svangerskapskontroll! Hater denne nervepirrende tiden :eek:
 
Hvor skal man begynne..? Er ikke bare bare disse ukene her..

- kaster opp hele dagen
- grusom smak i munnen (sur smak)
- luktesans x10
- ryggsmerter
- trøtt
- lav tålmodighet
- luftsmerter
- hodepine
 
De siste dagene føltes det som at symptomene (og spesielt kvalmen) var på vei til å gå over. Men dengang ei, første morgen med oppkast i dag, uke 11+0. Rart tidspunkt å begynne med oppkast, synes nå jeg...
 
I dag har jeg vært fryktelig irritabel på stakkars mannen min. Får skylde på lite søvn og at jeg har blitt syk (skyldes vel aldri i verden hormoner :p )
 
Kvalm, murringer og ligamentsmerter...
 
Jeg kjente også veldig på hjertebank idag når jeg skulle ta meg en liten lur på sofaen, syns det var så skummelt!! Men da er det altså "vanlig"? :)

Der er vanlig ifølge jordmor jeg snakket med under første svangerskap:) Det skyldes at hjertet må pumpe mer blod rundt i kroppen og til livmoren. For å sikre god nok blodtilførsel, så må hjertet slå raskere. Det oppleves da iblant som hjertebank (og det er litt ubehagelig, ja) :)
 
Her er det definitivt treg mage og trøtthet som dominerer :p Nå skal det bli godt med en helg uten planer :D
 
Back
Topp