Symptomtråd ✨

6+3
Symptomene blir bare tydelige og tydeligere for hver dag. Må tisse hele tiden, drømmer intense drømmer hver natt, mega oppblåst og kvalm/uggen flere ganger om dagen. I tillegg er brystene så hovne og brystknoppene skikkelig såre. Hurra for første trimester :hilarious:

6+3
Symptomene blir bare tydelige og tydeligere for hver dag. Må tisse hele tiden, drømmer intense drømmer hver natt, mega oppblåst og kvalm/uggen flere ganger om dagen. I tillegg er brystene så hovne og brystknoppene skikkelig såre. Hurra for første trimester :hilarious:
Akkurat sånn jeg har det også. Jeg er så oppblåst at det ser ut som om jeg er myye lenger på vei :smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

Akkurat de samme symptomene her. Føler med skikkelig oppblåst. Puppene har blitt giga :nailbiting: og er veldig vonde. Konstant kvalm, selv med medisiner, og sinnsykt trøtt hele tiden.
Er virkelig ikke noen fest det her:hilarious:. Men håper at det er gode tegn at kroppen jobber på:Heartpink

:Heartred Akkurat de samme symptomene her. Føler med skikkelig oppblåst. Puppene har blitt giga :nailbiting: og er veldig vonde. Konstant kvalm, selv med medisiner, og sinnsykt trøtt hele tiden.
Er virkelig ikke noen fest det her:hilarious:. Men håper at det er gode tegn at kroppen jobber på:Heartpink
Jeg måtte gå til innkjøp av bh uten spiler for de gjorde så vondt. Fant en på Lindex som er supermyk og gir litt støtte. Nå vil jeg aldri ta den av og kan fint sove med den. Tror jeg må tilbake og kjøpe 2 til!

Så kjedelig å være så mye kvalm. Håper det gir seg snart:Heartred Jeg er forferdelig trøtt jeg også og har aldri kjent meg så trøtt i hele mitt liv. Men det er som du sier - kroppen jobber på - vi driver tross alt og gror et nytt menneske med kroppene våre :love7

Jeg måtte gå til innkjøp av bh uten spiler for de gjorde så vondt. Fant en på Lindex som er supermyk og gir litt støtte. Nå vil jeg aldri ta den av og kan fint sove med den. Tror jeg må tilbake og kjøpe 2 til!

Så kjedelig å være så mye kvalm. Håper det gir seg snart:Heartred Jeg er forferdelig trøtt jeg også og har aldri kjent meg så trøtt i hele mitt liv. Men det er som du sier - kroppen jobber på - vi driver tross alt og gror et nytt menneske med kroppene våre :love7
Åh, den BHen skal jeg se etter :happy: husker du hva den het?
Ja, er ikke gøy å være så sliten:sorry::Heartpink Får håpe det går over om noen uker.

Altså, jeg blir småkvalm når mannen er ani puppene mine.. :hilarious:
han (og jeg) håper veldig at det snart går over :laughing002

Nå er jeg på assistert befruktning, så legger ved symptomlista mi etter innsett.

Symptomer etter innsett
1dp5dpt: lett krampe, kvalm, veldig trøtt og sovnet 20 minutter på sofaen på ettermiddagen. Har litt spotting i beige/rosa farge. Litt tett i høyre nesebor og litt svimmel.
2dp5dpt: kjente veldig stikk som varte i ca ett minutt på venstre side - festesmerte? Litt spotting i beigerosa farge. Murring i livmor og korsrygg. Veldig trøtt. Tett nese på høyre side. Svimmel med blackouts når jeg reiser meg.
3dp5dpt: veldig økning i bbt (36.69 mot 36,21 før innsett). Ekstremt trøtt. Brystene er litt tunge og ømme. Humørsvingninger. Litt øm på venstre side i livmor.
4dp5dpt: veldig trøtt. Ømme bryster. Humørsvingninger. Lett frustrert. Svimmel og kvalm, tisser oftere. Mannen stakk av på fisketur for å slippe meg i dag :laughing025(nei da.. eller??)

Idag ble jeg grisedårlig av favoritt-retten fra kina-sjappa som er i bygda :sad015
Ikke blitt så kvalm av mat på lenge!

Puppene da! Begynner å bli ømme nå.....

6+3
Kjenner meg litt sånn eg og, heldigvis ikkje så ømme bryst og brystknopper. Men eg trur dei er herda atm då eg fortsatt ammar forrige. Blir spennande med amming om det blir like sårt som det var dei 2 forrige graviditetane mine..

Kjenner meg litt sånn eg og, heldigvis ikkje så ømme bryst og brystknopper. Men eg trur dei er herda atm då eg fortsatt ammar forrige. Blir spennande med amming om det blir like sårt som det var dei 2 forrige graviditetane mine..
Tror dette er veldig individuelt! Ammet førstemann da jeg ble gravid med nr. 2, og måtte slutte da han ble 9 måneder fordi det gjorde så vondt da brystknoppene var så ømme pga den nye graviditeten. Ammet nr. 2 til hun var 14 måneder, men hun er ca. 4 år da jeg har termin så det begynner å bli en god stund siden :hilarious:

6+3
Småuggen nå og da, ligamentsmerter nå og da, ømme pupper/nipler hele tiden, trøtt nå og da, på do i ett sett :cool: Ikke mye, men jevnt over samme hele tiden! Matlysten er også litt av og på!

Tror dette er veldig individuelt! Ammet førstemann da jeg ble gravid med nr. 2, og måtte slutte da han ble 9 måneder fordi det gjorde så vondt da brystknoppene var så ømme pga den nye graviditeten. Ammet nr. 2 til hun var 14 måneder, men hun er ca. 4 år da jeg har termin så det begynner å bli en god stund siden :hilarious:
Mi yngste er snart 15 mnd og viser ikkje teikn til å ville gi slepp på puppen heilt enda :confused013 Håpar det ikkje blir sånn super vondt og at eg må slutte.. Sjølv om ho er stor nok :happy:

Våkner kvalm… i tillegg må jeg ta 2x cetiricin om kvelden fordi jeg har en hudsykdom de ikke finner ut av hva er. Denne allergimedisinen gjør at jeg er helt kake fra kvelden til langt ut på dagen etterpå. Føler meg skikkelig dårlig hele tiden. I tillegg er jeg blitt forkjøla, igjen… :dead: Den kvalmen tar nesten knekken på meg :dead:

Merker jeg får lettere murringer de dagene jeg gjør mye eller står mye eller ikke har tid til å hvile! I dag har det gått i ett sett siden kl 6, og når jeg la meg nedpå nå sovnet jeg for det første momentant og sov i 30 min, og når jeg våknet så kjente jeg lette murringer som fortsatt pågår. Dette har jeg kjent før også når jeg endelig slapper av etter en lang dag. Mon tro om kroppen prøver å si ifra at jeg må ta flere pauser :Heartred

Forresten…. Fler som føler det er vått i trusa hele tiden??? Sååå mye utflod :hilarious:

Her kjenner jeg på relativt lite symptomer...
- Noe vondt i brystene som virker tyngre
- Noe kvalm om morgenen eller om det er lenge siden jeg har spist
- Oftere vondt i korsryggen (verre på kvelden eller hvis jeg blir sliten)
- Vondt i livmorområdet som kommer og går

I helgen opplevde jeg en mindre blødning, altså bare en dråpe eller to i truseinnlegget, og lyst rosa ved tørking (tok kun 12 timer før det var helt over). Ganske skummel opplevelse...

Back
Topp