Symptomer

håp25

Forelsket i forumet
❁ Juliskatter 2026 ❁
En tråd om våre symptomer :bookworm:

Flere som våkner tidlig? Jeg våkner mellom 0330-0430 så og si hver dag (natt :happy090) og klarer ikke å sovne igjen… Noen som har tips? Eller er det bare å omfavne det med å stå opp?

Og dere som har vært gravide flere ganger, har det vært forskjellig symptomer eller likt hver gang? Første graviditet hadde jeg ømme pupper fra start, denne gangen ingenting foreløpig. Men kjenner flere ganger daglig at det jobbes på i livmora og jeg sovner jo mye tidligere om kvelden enn til vanlig naturligvis..:smiley-ashamed004 (Jeg har slitt med søvn de andre gangene også..)

Jeg våkner nesten helst ikke i det hele tatt:smiley-angelic006 det er nok litt tidlig med graviditetssymptomer enda iom at jeg bare er 11 dpo, men siden eggløsning har jeg vært uvanlig daff og følt meg helt kaputt.. og jeg har syns appelsinjuice har vært godt, og det liker jeg egentlig ikke! Og så er jeg utrolig utålmodig og sur, så jeg håper ikke det har kommet for å bli.

i mitt første svangerskap hadde jeg ikke særlig med symptomer, starta med isjias fra uke 9. I det andre svangerskapet starta jeg med isjias i uke 7, og det jeg slet mest med i hele svangerskapet var egentlig psyken. Var helt lav på energi og deprimert.
Og i det tredje svangerskapet var jeg i grunn bare trøtt i første trimester. Jeg hadde tørrhoste fra uke 24-35, det skyldtes reflux og var insane irriterende - men jeg hadde det veldig bra likevel. Ikke noen andre greier egentlig. Så jeg har sluppet billig unna, selv om det andre svangerskapet var SHIT og jeg virkelig ikke unner noen andre å ha det sånn:smiley-ashamed004

Takk som deler! Håper du slipper unna kjip psyke og isjias denne runden:Heartred:happy:

Opplevde mer symptomer med de to jeg har fra før av, men det kommer vel mer etterhvert. Har ømme brystvorter, framfor øm i hele brystet, denne gangen. Ble det dagen etter EL, og det har visst kommet for å bli en stund :hilarious: Pleier å få en runde med kvalme rundt uke 6/7.

Våkner hver natt, men sovner alltids igjen for jeg er veldig trøtt om dagen. Innimellom når jeg hoster kjenner jeg kramper i livmor.

Jeg er «bare» 4+3 i dag, men hadde et SA i uke 6+0 i august. Opplever begge gangene som ulikt. Sist var jeg drittrøtt omtrent fra jeg kom hjem fra jobb, følte jeg kunne sove hele ettermiddagen/kvelden/natten (og gjorde nesten det også) men våkna grytidlig 6-7 tiden, også i helgene, noe som er uvanlig meg til å være). Hadde ikke noe symptomer på puppene, bortsett fra litt ømme brystvorter som kom i uke 5. Jeg hadde også MYE leamus i magen (fra rundt eggløsning frem til par dager før SA).

Denne gangen (så langt) - ingen leamus. Derimot kjennes det som jeg har melkespreng (startet rundt 3+6. Vært trøtt fra 3+5 frem til 4+0 (men skyldes nok jetlag da jeg kom hjem fra USA dagen før positiv test 3+5). Ellers våkner til normal tid i helgen (i dag). Og merker at livmoren strekker seg.

En ting som slo meg var at jeg reagerte veldig på lukten av alkohol da jeg satt meg på flyet fra USA og hjem. Normalt gjør jeg ikke (jeg flyr mellom Norge og USA noen ganger i året). Det var da jeg begynte å lure om det kunne være et tegn på graviditet- selv om det var veldig tidlig (da var jeg DPO 10, og hadde festeblødning da jeg var på toalettet før boarding).

Ellers husker jeg veldig lite av tidlige symptomene fra mine to første svangerskap, ikke så rart da det er 19 og 15 år siden sist :laughing002

Det har festet seg tvillinger i hodet mitt. Og jeg vet ikke om det er en følelse eller om det er genuin frykt som har plassert det der :hilarious:

Jeg har generelt hatt litt lite symptomer de gangene jeg har mista så tar imot alt med glede selv om jeg skjønner at det ikke er noen garanti :smiley-ashamed004 Jeg har også tenkt på tvillinger siden testen var så sterk så tydelig før IKM! Blir spennende med ultralyd!

Nå har jeg akkurat handla inn til havregrøt som jeg egentlig ikke liker:hilarious: Ingenting annet hjemme frista..

Generelt hatt lite symptomer hittil denne gangen, vært gravid 2 ganger tidligere. Første endte i MA i uke 12. Da hadde jeg ekstremt ømme pupper, mye utflod, generelt trøtt, hjernetåke og mensmurringer som de tydeligste tegnene.
Andre var kjemisk veldig tidlig, så der fikk jeg vel bare litt ømme pupper før det var over igjen.
Denne gangen er jeg litt trøtt, men det er vel omtrent det. Merker vel litt stikkinger i livmor av og til. Ellers var jeg utrolig kvalm på morgenen i dag før jeg fikk spist frokost, det er første dagen..

Ikke så voldsomt med symptomer her. Er 4+6 nå. Har litt ømme bryst, kjent på litt stikkinger ol i livmoren og er ganske trøtt. Trøtt fra klokken 16 hver dag, og sovner fort klokken 20-21 på sofaen

Ikke så voldsomt med symptomer her. Er 4+6 nå. Har litt ømme bryst, kjent på litt stikkinger ol i livmoren og er ganske trøtt. Trøtt fra klokken 16 hver dag, og sovner fort klokken 20-21 på sofaen
Samme her! Har vært svakt kvalm et par ganger om dagen de siste to ukene, men i dag har jeg ikke kjent noen ting. Blir litt stressa… :-) 4+5, men veldig sterke tester. Så må vel bare stole på det her!

Kjenner på så liten symptomer at jeg blir nesten bekymra :dead: Testene blir sterkere og har fått 2-3 på digital, men for noen dager siden var jeg kvalm og trøtt. Nå føler jeg meg så «oppegående» at jeg nesten ikke tørr å tro på at dette går bra. Bør nok bare sette pris på det men blir jo bekymra :nailbiting::joyful:

Har hatt ømme bryster helt siden 1DPO. Ellers har jeg vært småkvalm, men det har kommet om ettermiddagene, og ikke om morgenen. Har også vært trøtt, men jeg er en trøtt type til vanlig også, så det trenger ikke nødvendigvis å være pga. graviditeten. Stort sett føler jeg meg helt fin.

Ømme og stikk i puppene (føles ut som utdrivning skal starte :hilarious:), mye murring i livmor, kvalmebølger, høy puls.

Ikke mye «lading» på denne skrotten om dagen! Tydelig at det skjer noe under graviditet :smiley-ashamed004 Er sååå trøtt og hjernen er bomullo_O
Oi, ikke rart du er trøtt!

Jeg måtte også ta en titt på statistikken fra smartklokka, og det der er det mye som har skjedd! Jeg sover vanligvis veldig godt, og sover dypt store deler av natta, men den siste uka har jeg hatt sånn maks 40 min dyp søvn ... Nå starter jeg ofte dagen med et body battery på rundt 50, mens det under normale forhold ligger på 100. Hvilepulsen har også økt litt. Jeg har egentlig ikke merka endringene på kroppen ennå, men jeg tipper jeg kommer til å merke det framover :schocked028

Oi, ikke rart du er trøtt!

Jeg måtte også ta en titt på statistikken fra smartklokka, og det der er det mye som har skjedd! Jeg sover vanligvis veldig godt, og sover dypt store deler av natta, men den siste uka har jeg hatt sånn maks 40 min dyp søvn ... Nå starter jeg ofte dagen med et body battery på rundt 50, mens det under normale forhold ligger på 100. Hvilepulsen har også økt litt. Jeg har egentlig ikke merka endringene på kroppen ennå, men jeg tipper jeg kommer til å merke det framover :schocked028
Hvis det fortsetter sånn, så vil jeg tro du merker det etterhvert ja :smiley-ashamed004

Vi får legge inn en hvil de dagene det er mulig:laughing002

Jeg er skikkelig tungpusta, våkna i dag med bittelitt ømme pupper og har litt murringer i ryggen. Jeg vet jo at murringer er normalt, men det er klart det er skremmende.

Back
Topp