Symptomer

H6+1 i dag og fremdeles lite symptomer her. Den dårlige nattesøvnen har blitt litt bedre, som igjen har hjulpet på trøttheten om dagene. Kjenner lite til murringer nå. Fremdeles noe forstoppet og plaget med luft, men vesentlig mindre enn før. Ikke kvalm. Det eneste fremtredende symptomet som gjør at jeg ikke blir så bekymret er ømme nipler.
Har bestilt time til ultralyd på lørdag (6+5), og er veldig spent på hva som kommer ut av det!
Høres ut som meg det! Minus at jeg er litt mer bekymret grunnet alle tidligere spontanaborter. Har booket ul til onsdag neste uke, da jeg også er 6+5, men føles jo som en evighet. Blir skikkelig spennende for deg på lørdag :woot:

Jeg klarer ikke roe meg ned symptomene jeg kjenner på.. av og på med kvalme og en del murringer ned i magen, delvis bak i ryggen. Føles som mensen kommer.. men er skeptisk til kvalmen siden jeg var kvalm den ene gangen jeg mista, ellers ikke opplevd kvalme.. :facepalm:

Jeg har heller ikke så mye symptomer synes jeg, 4.6 i dag og har litt vondt i puppene og litt kvalm her og der, med de andre 3 tror jeg at jeg var kvalmere. Men håper at alt står bra til og tar magnesium som jeg har hørt at kan gjøre at man blir veldig kvalm om man mangler. Det er jo deilig hvis man slipper å bli så dårlig ☺️

Jeg klarer ikke roe meg ned symptomene jeg kjenner på.. av og på med kvalme og en del murringer ned i magen, delvis bak i ryggen. Føles som mensen kommer.. men er skeptisk til kvalmen siden jeg var kvalm den ene gangen jeg mista, ellers ikke opplevd kvalme.. :facepalm:
Har også endel murringer og er kvalm. Hadde hyperemesis forrige svangerskap og svangerskapet før som mistet i ma, så kvalme er ikke nødvendigvis noe indikasjon på at noe er galt, men en reaksjon på hormonene i kroppen. Første svangerskap hadde jeg nesten ingen kvalme og kunne jogge frem til uke 30, mens siste kastet jeg opp hver dag i 9 mnd. og kunne såvidt bevege meg uten å spy, begge to er friske jenter på 3 og 1 år :Heartpink

Har også endel murringer og er kvalm. Hadde hyperemesis forrige svangerskap og svangerskapet før som mistet i ma, så kvalme er ikke nødvendigvis noe indikasjon på at noe er galt, men en reaksjon på hormonene i kroppen. Første svangerskap hadde jeg nesten ingen kvalme og kunne jogge frem til uke 30, mens siste kastet jeg opp hver dag i 9 mnd. og kunne såvidt bevege meg uten å spy, begge to er friske jenter på 3 og 1 år :Heartpink
Må bare ta en dag om gangen :Heartred har fått legetime neste uke så jeg kan be om henvisning til tidlig ul :angelic:

Flere med luft i magen som "sitter fast"? Føles som jeg må fise hele tida men får ikke ut noe.. sykt ubehagelig :smiley-ashamed004 i tillegg helt enormt oppblåst :hilarious:

Flere med luft i magen som "sitter fast"? Føles som jeg må fise hele tida men får ikke ut noe.. sykt ubehagelig :smiley-ashamed004 i tillegg helt enormt oppblåst :hilarious:
Ikke hatt så mye luft som har kommet ut hvertfall, men vært litt i ulage. Bytta litt mellom treig og... Hva skal jeg si? Litt vel spontan? Og en del sånn at jeg tror jeg må på do/"uggen i magen" uten at jeg egentlig måtte noe :hilarious: DET kan selvfølgelig også henge sammen med at jeg har hatt ferie da :hilarious:

Ikke hatt så mye luft som har kommet ut hvertfall, men vært litt i ulage. Bytta litt mellom treig og... Hva skal jeg si? Litt vel spontan? Og en del sånn at jeg tror jeg må på do/"uggen i magen" uten at jeg egentlig måtte noe :hilarious: DET kan selvfølgelig også henge sammen med at jeg har hatt ferie da :hilarious:
Utrolig hvordan kroppen jobber for tida :hilarious:

Blei ømme på 4+2, er det fortsatt på 6+2.

Dere som har barn fra før: er brystene typisk ømme i ukesvis ...?

Jeg har 3 barn, og aldri hatt ømme bryster i svangerskapene, før nå.
Jeg har brukt å være kvalm da.. Men det er jeg ikke nå.
Rart hvor forskjellig det kan være :laughing002

Var mer øm i første svangerskap hos meg, og vært delvis øm med nr 2. Nå er det litt av og på. Når jeg hadde ømme bryst med nr 1 varte det til rundt uke 10 tror jeg

Fikk bekkenlåsning forrige svangerskap, rundt uke 18-19. Er jeg dømt til å få det igjen nå eller kan jeg slippe unna?

Kan man legge til ufokusert som et symptom :smiley-bounce012 prøver å jobbe men er maks 50% produktiv og klarer ikke tenke på mye annet en min graviditet. Noen som har tips til hvordan holde tankene litt borte fra graviditeten? :woot:
Så enig med denne, haha! *Jobbejobbe*--->*plutselig behov for å sjekke hvor man kan kjøpe babypysj med Ole Brum*--->*Jobbejobbe*----->*Selges det mye bruktvogner på finn rundt her? Må sjekke nå!* Etc etc xD

Samme her, hadde ikkje sjans å se på skjerm, blei liksom "bilsjuk". Så føle faktisk eg låg på sofaen og såg i taket i 5 veker med julekula:hilarious: takk Gud for at eg fekk kvalmestillande med spira, funka fenomenalt hos meg, så ska be om at legen legge inn respet ganske snart, sånn at eg kan henta ut om det blir nødvendig. Vært kvalm 2 svangerskap og ikkje kvalm 4, så spent på ka vei det vippe nå!
Hvilke kvalmestillende fikk du som hjalp? Jeg hadde hypermesis med nr.2 og ingenting hjalp. Er lenge siden da så mulig man har kommet lengre med å tillate gravide medisiner

Såre nipler, og føler maten sitter veldig langt opp i magen etter måltider :wacky:

Hvilke kvalmestillende fikk du som hjalp? Jeg hadde hypermesis med nr.2 og ingenting hjalp. Er lenge siden da så mulig man har kommet lengre med å tillate gravide medisiner
Fekk Afipran! Men hadde ikkje hyperemesis då, men veit at fleire får det bedre med dagens medisiner, blant anna xonvea❤️

Back
Topp