Symptomer

Ja, kan få hodepine men ikke like ille som andre som bare får hodepine. Jeg også har det trykket i hodet som pleier å gjøre øynene mine røde, så er veldig greit egentlig at andre kan se at jeg har et migreneanfall :) Men jeg føler jeg vet at det er ord jeg mangler, så pleier å prøve å snakke rundt ordene jeg mangler :smiley-ashamed004 Men du skulle ha fått tatt et bilde midt i et anfall. Da kan man se at det er noe som skjer. Men å ha et anfall i flere timer virker veldig kjipt, og tror det er veldig unormalt at et aura anfall varer i flere timer. Det er en av de tingene jeg brukt til å motivere meg selv med når jeg får aura at det gir seg snart :smiley-ashamed004

Men regner med at det med å miste deler av fjeset og sånt har med litt av det samme som jeg pleier å få. Man ser kun akkurat det man fokuserer på. Ser man seg i speilet og ser på ene øyet så forsvinner det andre, fokuserer man på det andre øyet forsvinnet det første. Samme er å ikke føle armene med mindre man ser på de. Skulle ha et glass med appelsinjuice ene gangen når auraen kicket inn, og da måtte jeg fokusere på glasset for at det ikke skulle gå ut av synet mitt slik at jeg mistet det. Da kjenner man ikke hvor hardt man holder glasset med mindre man ser på hånden sin. Men generelt sett utenom det så husker man bevegelser og sånt og glemmer ikke hvor man har lagt ting. Husket også hvor Vemund sin plass var, samme med søsteren. Samme som at jeg vet at det er ord jeg mangler, og vet at ulike ord burde gi mening bare at jeg ikke kan komme på meningen. Veldig rart sånn aura anfall :smiley-ashamed004
Ja, i know, men følte ikke det gikk over i det hele tatt de ukene der.. derfor jeg fikk forebyggende en periode. Og var jo etter jeg fikk forebyggende at de tok mr. Tror ikke de var så interessert i å finne ut så mye heller. MR for å utelukke svulst i hodet, antar jeg :p Ellers så fikk jeg bare migrenediagnosen på meg og resept på forebyggende. Og det hjalp jo. Sluttet tidligere i år, for å se om det gikk bra - gikk så opp i vekt av Sarotex, så..
Etterpå har jeg ikke hatt noe. Vanligvis pleier jeg ikke få sånne anfall oftere enn et par ganger årlig, så.

Begynt å få en del sure oppstøt :wacky: Helt håndterbart hittil heldigvis, klarer å svelge de unna uten at det eskalerer til oppkast. Er dette en vanlig ting som gravid egentlig? Helt nytt for meg :smiley-ashamed004

Begynt å få en del sure oppstøt :wacky: Helt håndterbart hittil heldigvis, klarer å svelge de unna uten at det eskalerer til oppkast. Er dette en vanlig ting som gravid egentlig? Helt nytt for meg :smiley-ashamed004

Jeg hadde en venninne som slet veldig med det. Eller hun slet med halsbrann, men det er jo nesten det samme. Hun tygde Love Hearts og drakk melk daglig for å roe det ned

Jeg hadde en venninne som slet veldig med det. Eller hun slet med halsbrann, men det er jo nesten det samme. Hun tygde Love Hearts og drakk melk daglig for å roe det ned
Jeg måtte google etter jeg skrev her. Og lærte at sure oppstøt og halsbrann er det samme :confused004:confused005:schocked028 Hahha jeg som alltid har tenkt at halsbrann var noe helt annet :laughing002 Melk ja, det var et lurt tips, takk :Heartred

Jeg måtte google etter jeg skrev her. Og lærte at sure oppstøt og halsbrann er det samme :confused004:confused005:schocked028 Hahha jeg som alltid har tenkt at halsbrann var noe helt annet :laughing002 Melk ja, det var et lurt tips, takk :Heartred
Hvis du ikke kommer i mål med det, så har apoteket Link, Novaluzid og Gaviscon reseptfritt du kan prøve. Og dersom det ikke funker etter hvert, kan du be legen om noe reseptbelagt. F.eks Omeprazol, som jeg er ganske sikker på at Relis anbefaler som førstevalg når man er gravid. Jeg hadde mye halsbrann sist, men er plaget litt med det til vanlig også, det skal sies. Så jeg endte med Nexium mener jeg å huske, for å klare å dempe det. Skikkelig plagsomt symptom :dead: er kvalmen bedre eller?:)

Flere som er helt utslitt kl 19? Jeg har ikke sjans å holde meg våken lengre får da kommer enorm kvalme, kroppen bare skriker etter å legge seg ned og søvn. Blir spennende og se hvordan senvaktene på jobb skal gå når jeg er tilbake fra ferie.

Hvis du ikke kommer i mål med det, så har apoteket Link, Novaluzid og Gaviscon reseptfritt du kan prøve. Og dersom det ikke funker etter hvert, kan du be legen om noe reseptbelagt. F.eks Omeprazol, som jeg er ganske sikker på at Relis anbefaler som førstevalg når man er gravid. Jeg hadde mye halsbrann sist, men er plaget litt med det til vanlig også, det skal sies. Så jeg endte med Nexium mener jeg å huske, for å klare å dempe det. Skikkelig plagsomt symptom :dead: er kvalmen bedre eller?:)
Ah tusen tusen takk for masse tips!! Det har ikke blitt noe stort problem ennå, det har såvidt startet dette, så håper jeg slipper å bruke noe mot det. Men topp at det finnes reseptfrie alternativer! Har du merket noe til halsbrann ennå denne gangen? Jeg synes det var tidlig å få det nå :dead:
Kvalmen er bedre ja, hjalp skikkelig med xonvea! Den er der jo litt fortsatt, men mye mye bedre :)

Ah tusen tusen takk for masse tips!! Det har ikke blitt noe stort problem ennå, det har såvidt startet dette, så håper jeg slipper å bruke noe mot det. Men topp at det finnes reseptfrie alternativer! Har du merket noe til halsbrann ennå denne gangen? Jeg synes det var tidlig å få det nå :dead:
Kvalmen er bedre ja, hjalp skikkelig med xonvea! Den er der jo litt fortsatt, men mye mye bedre :)
Så bra :Heartpink Må være fælt å være skikkelig kvalm hele tiden. Jeg kjenner litt på kvalme selv, men liksom ikke nok til å kunne si at det er kvalme. Mer en sånn konstant uggenhet. Kjennes veldig likt som sist. Var liksom aldri kvalm-kvalm da heller. Så det går fint. Finner liksom en liten trygghet i at det minner meg så om sist. Hvis det gir mening.

Ja, fikk halsbrann ganske tidlig. Men. Ikke så ille at jeg har tatt noe for det enda. Jeg her Nexium liggende, hvis jeg skulle trenge det. Satser på at det roer seg litt i 2. trimester, hvis jeg kommer dit. Mener jeg har lest at det er ganske vanlig både i 1. og 3. trimester. Av litt ulike årsaker :wacky:

Jeg også bruker nexium mot halsbrann til vanlig, så det hjelper godt i svangerskapet og. Jeg er litt uheldig, fordi xenovea fungerte godt første uken, men denne uken, not so much. Har til og med økt dosen, uten hjelp. Så det er kjedelig. For min del er kvalmen mest på kveld, men det passer dårlig med kveldsvakt mer hvor jeg jobber til 23. Ville helst lagt meg til 21..

Så bra :Heartpink Må være fælt å være skikkelig kvalm hele tiden. Jeg kjenner litt på kvalme selv, men liksom ikke nok til å kunne si at det er kvalme. Mer en sånn konstant uggenhet. Kjennes veldig likt som sist. Var liksom aldri kvalm-kvalm da heller. Så det går fint. Finner liksom en liten trygghet i at det minner meg så om sist. Hvis det gir mening.

Ja, fikk halsbrann ganske tidlig. Men. Ikke så ille at jeg har tatt noe for det enda. Jeg her Nexium liggende, hvis jeg skulle trenge det. Satser på at det roer seg litt i 2. trimester, hvis jeg kommer dit. Mener jeg har lest at det er ganske vanlig både i 1. og 3. trimester. Av litt ulike årsaker :wacky:
Klart det er en trygghet i at svangerskapet er ganske likt som sist :Heartred
Godt å høre at det kan roe seg litt i andre trimester, jeg var litt redd for at det bare skulle eskalere herfra :laughing002

Jeg også bruker nexium mot halsbrann til vanlig, så det hjelper godt i svangerskapet og. Jeg er litt uheldig, fordi xenovea fungerte godt første uken, men denne uken, not so much. Har til og med økt dosen, uten hjelp. Så det er kjedelig. For min del er kvalmen mest på kveld, men det passer dårlig med kveldsvakt mer hvor jeg jobber til 23. Ville helst lagt meg til 21..
Godt å høre at du også har god erfaring med medisin mot halsbrann :)
Og så kjipt med kvalmen og xonvea! Hvor langt er du på vei nå? Du har kanskje fortsatt stigende hcg? Jeg er 9+4, så jeg tror min hcg muligens er nådd toppen? Har også hatt en dag med kvalme med xonvea, men dagen etter var det bedre igjen. Håper det blir sånn for deg og, bare en dårlig dag :Heartred Og den trøttheten ja.. den er ganske intens :dead:

Godt å høre at du også har god erfaring med medisin mot halsbrann :)
Og så kjipt med kvalmen og xonvea! Hvor langt er du på vei nå? Du har kanskje fortsatt stigende hcg? Jeg er 9+4, så jeg tror min hcg muligens er nådd toppen? Har også hatt en dag med kvalme med xonvea, men dagen etter var det bedre igjen. Håper det blir sånn for deg og, bare en dårlig dag :Heartred Og den trøttheten ja.. den er ganske intens :dead:
Jeg er bare ca 6+6, så er nok stigende fortsatt ja. Sist gang hjalp det seg rundt uke 10, så håper jeg «slipper billig unna» denne gangen og! 3 uker til skal jeg overleve

Jeg har vært så hard i magen typ treg og hard avføring den siste uken. Trudde det kom av litt dårlig kosthold mens vi var på reise, men ser ut til å fortsette nå når vi er hjemme igjen også :wtf:.

Jeg får medisinsk botox hver tredje måned. 38 stikk! Det fungerer heldigvis på meg, men foreløpig er jeg veldig plaget i denne graviditeten til tross for botox. Daglig hodepine!
Har samme behandlingen! Fortsetter du under graviditeten med botox? Fastlege sier det er good, men nevrolog ønsker ikke å sette..

Har samme behandlingen! Fortsetter du under graviditeten med botox? Fastlege sier det er good, men nevrolog ønsker ikke å sette..
Ja, jeg har fått grønt lys til å fortsette behandlingen. Jeg er veldig sterkt plaget, så det sees som medisinsk nødvendig.
Jeg er veldig takknemlig for det! Kan ærlig si at det hadde vært vanskelig å gjennomføre svangerskapet uten!

Flere som er kalde? Jeg er ALLTID varm. Ikke bare varm, jeg er kokvarm. Kallenavnet mitt på ungdomsskolen var «the radiator» (varmeovnen).. Men nå. Jeg er så frysen. Sitter og nærmest skjelver. Har vært kald i sikkert 2 uker nå. Selv om det er varmt både ute og inne, jeg er så sinnsykt kald.

Flere som er kalde? Jeg er ALLTID varm. Ikke bare varm, jeg er kokvarm. Kallenavnet mitt på ungdomsskolen var «the radiator» (varmeovnen).. Men nå. Jeg er så frysen. Sitter og nærmest skjelver. Har vært kald i sikkert 2 uker nå. Selv om det er varmt både ute og inne, jeg er så sinnsykt kald.
Hehe ja samme. Ikke hvis jeg setter meg ut i sola da, men med en gang solen går ned eller det er overskyet.

Back
Topp