Symptomer

Da kan det nok være det, ja. Det kjennes nok litt i hodet hvis du plutselig stresser mer enn vanlig :Heartred Kanskje prøve å roe ned litt, og se om det hjelper? Eller legg merke til om det bare kommer når du jobber og blir lettere i helgen for eksempel? Håper det bare er forbigående uansett. Det er ille å ha mye vondt i hodet, I know:Heartred
Ja, det er bedre idag når jeg har fri. Men om det er tilfeldig vet jeg ikke. Skal se over helgen om den kommer tilbake igjen! Jeg er elendig på å takle stress så det er egentlig et kjent problem

Jepp, samme her. Jeg blir litt fortere sulten og jeg kan ikke gå sulten lenge (før kunne jeg sulte noen timer, men nå blir jeg dårlig av det). Er oppblåst og har stor mage, og blir kanskje litt svimmel? Av å styre for mye.
Og, tunge bryst.
Har vel kanskje litt symptomer da :hilarious:
Men ikke noe faktisk kvalme eller svimmelhet i den grad.
Jaa, tunge bryst og oppblåst her også!

Ømme bryst, oppblåst og uren hud. Ingen kvalme eller trøtthet, har ikke hatt det i det hele tatt :think005 8+0 idag. Fint å høre at det er flere om ikke har den typiske svangerskapskvalmen.

det meste av mat jeg vanligvis liker smaker plutselig grusomt. Pizzaen i går likte jeg ikke, kyllingen i dag smakte fælt og brus i boks smaker ekkelt (elsker vanligvis brus på boks). Håper ikke det blir sånn ut svangerskapet :nailbiting:

Ekstrem luktesans her også! Var i utdrikningslag for noen uker siden og hun jeg satt ved siden av hadde en spesiell kroppslukt. Vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg havner ved siden av henne i bryllupet :depressed:
Smøre litt mentholatium under nesa :hilarious::hilarious:

Jeg har vanligvis migrene med aura ca en gang i kvartalet. Nå har jeg det en gang i uka, så mye oftere.
Huff, det må jo går veldig utover hverdagen og jobb og sånt da! Vet du om det er en første trimester-greie eller kan man forvente å få migrene oftere enn vanlig gjennom hele svangerskapet hvis det først har begynt å skje oftere?

Jeg har hatt et merkelig ubehag i magen siden igår kveld. Jeg er usikker på om det kan komme fra tarmen da den har kranglet litt de siste ukene. Ellers blir jeg jo veldig bekymret da det murrer og strekker noe voldsomt. Tilbake på jobb idag og kjenner at hodepina kommer med en gang etter å ha vært så og si fraværende i helga.. Spent på ultralyd imorgen

Jeg har hatt et merkelig ubehag i magen siden igår kveld. Jeg er usikker på om det kan komme fra tarmen da den har kranglet litt de siste ukene. Ellers blir jeg jo veldig bekymret da det murrer og strekker noe voldsomt. Tilbake på jobb idag og kjenner at hodepina kommer med en gang etter å ha vært så og si fraværende i helga.. Spent på ultralyd imorgen
Jeg opplevde sterke murringer i mitt første svangerskap (som var vellykket) og har det nå også. Håper du får gode nyheter på ultralyd i morgen :Heartred Hvor langt på vei er du?

Jeg tar multivitamin, men kanskje det ikke er nok magnesium i den?
Jeg tar Bio-Magnesium fra Pharma Nord i tillegg. Det finnes forskjellige typer magnesium som blir tatt opp på ulike måter i kroppen, og den jeg tar inneholder forskjellige typer. Det er en veldig stor tablett, og en tablett er bare sånn 50% av anbefalt daglig inntak. Multivitaminene mine har litt over 20% magnesium.

Det er veldig kjent i lavkarbo verden at man burde ta magnesium og kalsium for å unngå hodepine. Kanskje det gjelder i graviditeten også siden man er to om vitaminene. Magnesium og kalsium skal egentlig ikke taes samtidig, men spesielt hvis du kjøper Mag-Cal tabletter med tilsatt D-vitamin så fungerer det nok greit. D-vitamin tar opp kalsium, og Magnesium holder D-vitaminet aktivt.

Selv føler jeg at jeg bare trenger ekstra magnesium, men kan hende du trenger hele kalsium magnesium d-vitamin boosten. Det er ikke så farlig å få for mye magnesium, men det er ikke bra å få for mye kalsium og d-vitamin. Ville derfor testet bare magnesium før leggetid først.

Back
Topp