Symptomer

Jeg tar Bio-Magnesium fra Pharma Nord i tillegg. Det finnes forskjellige typer magnesium som blir tatt opp på ulike måter i kroppen, og den jeg tar inneholder forskjellige typer. Det er en veldig stor tablett, og en tablett er bare sånn 50% av anbefalt daglig inntak. Multivitaminene mine har litt over 20% magnesium.

Det er veldig kjent i lavkarbo verden at man burde ta magnesium og kalsium for å unngå hodepine. Kanskje det gjelder i graviditeten også siden man er to om vitaminene. Magnesium og kalsium skal egentlig ikke taes samtidig, men spesielt hvis du kjøper Mag-Cal tabletter med tilsatt D-vitamin så fungerer det nok greit. D-vitamin tar opp kalsium, og Magnesium holder D-vitaminet aktivt.

Selv føler jeg at jeg bare trenger ekstra magnesium, men kan hende du trenger hele kalsium magnesium d-vitamin boosten. Det er ikke så farlig å få for mye magnesium, men det er ikke bra å få for mye kalsium og d-vitamin. Ville derfor testet bare magnesium før leggetid først.
Har hatt d-vitamin mangel tidligere, så har brukt å tatt tilskudd, og tok magnesium tidligere for å sove bedre. Skal prøve meg fram med magnesium igjen :smiley-angelic002

Altså, etter dager med et søvnbehov på over 10 timer og vel så det, har jeg de to siste nettene sovet rundt 8 timer og klart meg helt fint. Blir jo selvfølgelig litt urolig, særlig siden jeg har følt at energi- nivået har bedret seg også. Jeg har tatt xonvea nå i snart en uke og spesielt den trøttheten har nok kommet fra de pillene. Noen andre som har opplevd at etter noen dager på xonvea så får man mer energi og mindre trøtthet? At kroppen tilpasser seg litt?

Altså, etter dager med et søvnbehov på over 10 timer og vel så det, har jeg de to siste nettene sovet rundt 8 timer og klart meg helt fint. Blir jo selvfølgelig litt urolig, særlig siden jeg har følt at energi- nivået har bedret seg også. Jeg har tatt xonvea nå i snart en uke og spesielt den trøttheten har nok kommet fra de pillene. Noen andre som har opplevd at etter noen dager på xonvea så får man mer energi og mindre trøtthet? At kroppen tilpasser seg litt?
Er helt lik som deg, og faktisk litt bekymret i dag fordi jeg ikke kjenner symptomene i like stor grad. Føler meg mer som meg selv med mer energi og ikke like trøtt, og også mye mindre kvalm. Kjenner meg fortsatt uggen, men ikke som før. Mulig det bare er kroppen som tilpasser seg Xonvea ja

7+0 i følge TUL forrige uke. Jeg er veldig trøtt, og sniker til meg en liten siesta på hjemmekontor. Har fått dårlig matlyst, men ikke morgenkvalm. Har så langt kun vært kvalm på kveldstid, men ikke så jeg brekker meg. Har tidvis kramper og kjenner meg "full" nederst i magen, ellers lite symptomer. Null spotting så langt.

Blir mer bekymret av at jeg har så milde symptomer, siden gynekologen på TUL forrige uke ikke var så positiv. Ny TUL om et par dager på et annet sted med jm som har utdanning innen TUL, så krysser fingrene for at hun forrige målte feil siden det var så tidlig...

7+0 i følge TUL forrige uke. Jeg er veldig trøtt, og sniker til meg en liten siesta på hjemmekontor. Har fått dårlig matlyst, men ikke morgenkvalm. Har så langt kun vært kvalm på kveldstid, men ikke så jeg brekker meg. Har tidvis kramper og kjenner meg "full" nederst i magen, ellers lite symptomer. Null spotting så langt.

Blir mer bekymret av at jeg har så milde symptomer, siden gynekologen på TUL forrige uke ikke var så positiv. Ny TUL om et par dager på et annet sted med jm som har utdanning innen TUL, så krysser fingrene for at hun forrige målte feil siden det var så tidlig...
Hvorfor var ikke gynekologen på TUL forrige uke positiv? o_O

Er helt lik som deg, og faktisk litt bekymret i dag fordi jeg ikke kjenner symptomene i like stor grad. Føler meg mer som meg selv med mer energi og ikke like trøtt, og også mye mindre kvalm. Kjenner meg fortsatt uggen, men ikke som før. Mulig det bare er kroppen som tilpasser seg Xonvea ja
Jeg hadde en sånn dag for to dager siden. Begynte å føle meg som meg selv igjen og ganske tilbake til normalen. Sa til mannen at jeg tror jeg er over det verste. Så feil kan man ta, neste dag var det tilbake på sofaen :laughing002 :smiley-ashamed004 Så det kan svinge fra dag til dag er min erfaring :)

Jeg trenger mindre søvn nå enn jeg gjorde for 2-3 uker siden. Det var spesielt de første 2 ukene jeg sov 10+ timer hver natt.

Hvorfor var ikke gynekologen på TUL forrige uke positiv? o_O
Hun sa at plommesekken var stor og at hjertefrekvensen burde ha vært høyere :( Jeg ble så forfjamsa av hele timen at jeg glemte å spørre på nytt så jeg fikk skrevet ned nøyaktig det hun sa, men hjertefrekvensen var på pluss/minus 90. Hu målte meg til 6+1. Har så klart googla meg i hjel siden da, og har lest så mye forskjellig. På flere utenlandske sider står ser at 90-110 er normalen for uke 6, men på norske kilder står det at den skal være rundt 130, eller i hvert fall over 100. Står så mye forskjellig om størrelsen på plommesekken også, men jeg klamrer meg fast til håpet om at det var så tidlig at hun målte feil på både det ene og det andre. Kort oppsummert så sa hun at det så litt mørkt ut og at jeg burde ta en ny TUL om 1-2 uker. Skulle ønske hun bare sa at det var for tidlig til å si noe så jeg slapp å bekymre meg så voldsomt før neste time, siden jeg uansett må ta en ny TUL for å få klart svar. Hun var så kjapp og virket bare som om hun ville ha meg ut så hun kunne ta telefonen hennes som ringte non stop. Ikke en god opplevelse…

Hun sa at plommesekken var stor og at hjertefrekvensen burde ha vært høyere :( Jeg ble så forfjamsa av hele timen at jeg glemte å spørre på nytt så jeg fikk skrevet ned nøyaktig det hun sa, men hjertefrekvensen var på pluss/minus 90. Hu målte meg til 6+1. Har så klart googla meg i hjel siden da, og har lest så mye forskjellig. På flere utenlandske sider står ser at 90-110 er normalen for uke 6, men på norske kilder står det at den skal være rundt 130, eller i hvert fall over 100. Står så mye forskjellig om størrelsen på plommesekken også, men jeg klamrer meg fast til håpet om at det var så tidlig at hun målte feil på både det ene og det andre. Kort oppsummert så sa hun at det så litt mørkt ut og at jeg burde ta en ny TUL om 1-2 uker. Skulle ønske hun bare sa at det var for tidlig til å si noe så jeg slapp å bekymre meg så voldsomt før neste time, siden jeg uansett må ta en ny TUL for å få klart svar. Hun var så kjapp og virket bare som om hun ville ha meg ut så hun kunne ta telefonen hennes som ringte non stop. Ikke en god opplevelse…
Det hørtes ikke ut som en god opplevelse! Var det privat eller offentlig? Har du mulighet til å gå et annet sted neste gang? Hun jeg gikk til i uke 7+6 var kjempehyggelig, det synes jeg alle bør få oppleve.

Det hørtes ikke ut som en god opplevelse! Var det privat eller offentlig? Har du mulighet til å gå et annet sted neste gang? Hun jeg gikk til i uke 7+6 var kjempehyggelig, det synes jeg alle bør få oppleve.
Det var privat. Heldigvis mye å velge i her i Oslo, så på onsdag kveld skal jeg på ny TUL på en klinikk hvor alle jordmødrene er utdannet innen ultralyddiagnostikk og tidlig ultralyd. Så jeg håper de er både dyktigere og hyggeligere! Er så klart forberedt på dårlig nytt, men det hjelper jo om man føler at de bryr seg litt.

Jeg hadde en sånn dag for to dager siden. Begynte å føle meg som meg selv igjen og ganske tilbake til normalen. Sa til mannen at jeg tror jeg er over det verste. Så feil kan man ta, neste dag var det tilbake på sofaen :laughing002 :smiley-ashamed004 Så det kan svinge fra dag til dag er min erfaring :)
Mye mer uggen i ettermiddag, så det var forbigående normalitet :laughing002

Grusomt trøtt og sliten i dag! Kom hjem fra ferietur i går, og i dag har jeg ikke orket annet enn en liten tur på butikken. Ligger som et slakt på sofaen.

Vi får se! Det er iallfall en tydelig bedring, selvom jeg fortsatt har andre symptomer (ømme pupper, oppblåst og forstoppet :dead:). Men søvnbehovet er vesentlig mindre. Jeg hadde håpet det var en tilpasning til xonvea:smiley-ashamed004

Vi får se! Det er iallfall en tydelig bedring, selvom jeg fortsatt har andre symptomer (ømme pupper, oppblåst og forstoppet :dead:). Men søvnbehovet er vesentlig mindre. Jeg hadde håpet det var en tilpasning til xonvea:smiley-ashamed004
Kan jo håpe! Ingenting er bedre enn hvis formen er på bedringens vei nå :Heartred

Hatt noen dager med skikkelig kvalme, her snakker vi bare ligge på sofaen kvalme, men så har jeg i tillegg vært skikkelig forkjøla og slapp. Nå slipper forkjølelsen taket og da er kvalmen også bedre :) Fortsatt kvalme på morgenen, men så lenge jeg holder meg langt unna tilskuddene på morgenen (må ta de på kvelden, kaster opp av de) og jeg får i meg en banan og noen RITZ kjeks med en gang jeg står opp så er kvalmen håndterbart. Passer fint nå som vi er på ferie. Nå skal vi prøve å kose oss :Heartpink

Kan jeg spørre om hvor/hos hvem gynokolog du har vært?
Fint du har fått deg en ny time et annet sted, masse lykke til på onsdag! :Heartred

Kan være det har blitt snakket om her eller et annet sted, men er det noen her som har hatt svangerskap som har gått bra uten NOE som helst kvalme? Jeg har venninner som ikke har vært kvalm i det hele tatt og det har gått helt fint. Men min forrige graviditet endte i MA i uke 8 og hadde null kvalme da. Er 5+1 nå og har nuuuull kvalme, føler meg fullstendig normal bortsett fra at jeg er sykt sulten hele, hele tiden. Jeg vil liksom at denne kvalmen skal komme slik at jeg kan få bekrefte at det går fint med frøet, da leger/jordmødre sier det er det beste tegnet på at det går bra…
Jeg er på svangerskap nummer 2 og har tilnærmet ikke symptomer. Ikke i dette eller i forgje. Kan være litt sliten i første tri, men utover dette så ingenting.

Kan jeg spørre om hvor/hos hvem gynokolog du har vært?
Fint du har fått deg en ny time et annet sted, masse lykke til på onsdag! :Heartred
Tusen takk :Heartred Jeg skal droppe å henge dem ut, men det var en liten klinikk på Majorstua. Var på ny TUL på et annet sted i dag, og fikk dessverre bekreftet MA fra 6+3. Skulle ha vært 7+6 i dag. Hadde det ikke vært for de dårlige nyhetene så hadde det vært en mye bedre opplevelse. Jeg følte meg veldig ivaretatt og hun tok seg god tid til å informere oss og gjorde det hun kunne for at jeg raskest mulig får time hos Ullevål for å få Cytotec. Kan virkelig anbefale Oslo Jordmor- og Ultralydklinikk (også på Majorstua). Krysser fingrene for at vi får en grunn til å dra dit igjen :Heartred

Back
Topp