Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper det bare er helt uskyldigVi er en del som ikke er kommet så langt også, så tror vi er en god miks.
Jeg hadde egentlig tenkt å vente til begynnelsen av u7 med første ultralyd, men etter siste dagers erfaring, kan det hende jeg booker meg en time i neste uke en gang. Får se hvordan det utvikler seg igjennom helga, blir det flere blødninger (hadde en I går) og masse mensmurring, så tror jeg at jeg booker neste uke, bare for å sjekke at alt er fint. Roer det seg, kan det hende jeg venter til u7.
Har du booket første UL?
Når jeg var gravid med nr. 3 så blødde jeg masse, så det trenger heldigvis ikke å bety at det ikke går bra! Har hatt masse murringer selv i dag og det har kommet tilbake nå. Virker så skarpe.. satser på at det er normalt..Prolaps i tillegg høres ille ut!!Masse mensmurringer her også.. døgnet rundt.. mellom 4 og 5uker på vei tror jeg barn nr 5, kan ikke huske det har vært SÅ ille før... men har også en prolaps på venstre siden i ryggen og er definitivt på venstre side jeg kjenner mest også
Ømme og store pupper har jeg hatt omtrent fra første dag. Veldig interessant når jeg ikke kan ligge på magen fordi puppene er så ømmeFikk plutselig ømme og store pupper.
Liksom.. de har ikke vært øm i det hele tatt. Og har vært noen skinnposer frem til nå. Plutselig, når jeg skulle dusje for kvelden, var det ømme brystvorter og fyll i skinnposene![]()

Ja mensensmertene virker skarpe her også, men jeg misstenker meg selv for å kjenne i overkant godt etterHåper det bare er helt uskyldigNår jeg var gravid med nr. 3 så blødde jeg masse, så det trenger heldigvis ikke å bety at det ikke går bra! Har hatt masse murringer selv i dag og det har kommet tilbake nå. Virker så skarpe.. satser på at det er normalt..
Har time om to uker, 8+1
Hadde jeg visst det var mensen, så hadde jeg bare blitt litt irritert på kroppen over at den plager meg, og blir det for ille tar jeg en paracet, mens nå kjenner jeg virkelig etter i hvert eneste lille ubehag som kommer og "tolker" det....så kanskje er det faktisk ikke værre enn vanlig.Det blir fint å få sett lille bønneDet skjønner jeg veldig godt!
Jeg har også lyst til å se mer, men akkurat nå er jeg nok mest fokusert på hjertelyden.
I tillegg har jeg fått time hos jordmor I u8, så da får jeg sikkert en UL der også. Så sånn sett passet det nesten bedre å ta UL I u6, bare for å bli beroliget og få litt større avstand på dem

Plagdes en god del med ryggen ved siste graviditet i 2021 ja.. men av en merkelig grunn har også mens smerter og eggløsning osv også vært dominerende på samme side som prolapsen.. er ille spent på hvordan ryggen tåler graviditeten ja siden dette er nr 5 å jeg føler jeg blir dårligere for hver gang de siste dagene derimot er det kun sterk menssmerter som stor sett er i fremkalt i magen men nok til at jeg kjenner jeg blir irritertProlaps i tillegg høres ille ut!!
Håper det ene ikke forverrer det andre, men det er kanskje vanskelig å skille den ene smerten fra den andre?
Skjønner veldig godt du er spent på hvordan ryggen tåler dette, det er jo mye å bære på for en vanlig rygg, så jeg tør ikke tenke på hvordan det er for en rygg med prolaps. Masse lykke til!Plagdes en god del med ryggen ved siste graviditet i 2021 ja.. men av en merkelig grunn har også mens smerter og eggløsning osv også vært dominerende på samme side som prolapsen.. er ille spent på hvordan ryggen tåler graviditeten ja siden dette er nr 5 å jeg føler jeg blir dårligere for hver gang de siste dagene derimot er det kun sterk menssmerter som stor sett er i fremkalt i magen men nok til at jeg kjenner jeg blir irritert
Høres kjent ut, jeg sover også veldig korte netter. Varmen gjør det nok ikke lettere å få god søvnkvalitetIkke noe tegn til kvalme her enda, 6+2. Er helt eeekstremt trøtt da…Og sover kjempe dårlig med våkning hver andre time og våkner grytidlig. Så skal man på jobb 8–16 uten mulighet for å ta seg en hvil/time på øye..

Jeg fikk også noen stikkende smerter rett under navlen i forrige svangerskap. Kom brått og var ganske vondt, men forsvant etter noen minutter. Skjedde vel 3-4 ganger. Fant aldri ut hva det skyldtes, men det gikk jo over, så sluttet å tenke på det.Jeg får plutselig noen jævlige, stikkende smerter sånn rett under navlen, ganske nærme huden. Det blir borte når jeg trykker på det, men det er litt vanskelig når man i tillegg må løpe etter værer som er på helt feil plass… Var til kontroll hos fastlegen i dag og hun hadde ikke hørt om det så det er sikkert ikke noe farlig, men er det noen andre som har vært borti det så jeg kan få bittelitt sympati?![]()
Sikkert ikke det du vil høre, men kanskje begynnende myom? De kan være ganske stikkende, og noen ganger er det bare som en kilende følelse. De kan jo også være til dels bevegelige dersom de ligger utenfor livmor. De kan være så små at de ignorerer de på ultralyd og vil ofte forsvinne igjen etter graviditeten.Jeg får plutselig noen jævlige, stikkende smerter sånn rett under navlen, ganske nærme huden. Det blir borte når jeg trykker på det, men det er litt vanskelig når man i tillegg må løpe etter værer som er på helt feil plass… Var til kontroll hos fastlegen i dag og hun hadde ikke hørt om det så det er sikkert ikke noe farlig, men er det noen andre som har vært borti det så jeg kan få bittelitt sympati?![]()
Samme her også, det varer heldigvis ikke så lenge om gangen. Jeg har hatt det sånn av og på i snart ei uke, så det kan godt gå over snart.Jeg fikk også noen stikkende smerter rett under navlen i forrige svangerskap. Kom brått og var ganske vondt, men forsvant etter noen minutter. Skjedde vel 3-4 ganger. Fant aldri ut hva det skyldtes, men det gikk jo over, så sluttet å tenke på det.
Men da skulle vel smertene vært lenger inne? Det her er nesten i overflaten.Sikkert ikke det du vil høre, men kanskje begynnende myom? De kan være ganske stikkende, og noen ganger er det bare som en kilende følelse. De kan jo også være til dels bevegelige dersom de ligger utenfor livmor. De kan være så små at de ignorerer de på ultralyd og vil ofte forsvinne igjen etter graviditeten.
Ja, hvis jeg reiser meg for brått eller ler litt for mye så hogger det til i lysken/inni der. Kjenner det igjen fra sist og det passer med beskrivelsen av ligamentsmerter så er ganske sikker på at det er det!Kjenner dere ligamentsmerter nå? Evt hvor da? Kun når dere beveger dere brått eller som kommer og går litt? Jeg har noen skarpe smerter midt i livmoren som kommer og går. Går fort over. Men kan ikke huske at det var så skarpe smerter i tidligere graviditeter, men så glemmer man jo sånt fort også
Her kommer smertene i “bølger” selv uten at jeg reiser meg eller gjør raske bevegelser, og kun midt på nederst i magen. Glad de kun varer i noen få sekunder før det går over igjen, for au.. Men regner med at det er ligamentsmerterJa, hvis jeg reiser meg for brått eller ler litt for mye så hogger det til i lysken/inni der. Kjenner det igjen fra sist og det passer med beskrivelsen av ligamentsmerter så er ganske sikker på at det er det!
Første gang jeg er gravid nå, men har hatt mindre vondt i hodet til nå. Tror det er pga jeg drikker så mye mer hver dag egentlig. Har mest aura fremfor migrene da, så migrenen i seg selv er ikke så ille med mindre jeg sitter i et veldig hvitt og lyst rom (som kontoret). Men pleier å bli rød i øynene også, så ser jo syk ut hvis jeg får migreneNoen andre som lettere får migrene av å være gravid?