Symptomer

Får en knekk på slutten av vakta på jobb og etter middag. Kan ikke ta en powernap da jeg har en 2 åring og samboer jobber på havet. Så da blir det heller tidlige kvelder :) Holder på å sovne under leggingen hver kveld, men behovet for litt egentid på kvelden er stor, så da tvinger jeg meg opp etter leggingen så jeg får et par timer med sofa og serie :hilarious:
Ser den, viktig med litt egentid også.

Begynt på bli en del svimmel. Var veldig svimmel da jeg gikk gravid med lillemor. Var derfor jeg mistenkte at jeg var gravid og tok første test da jeg var rundt 5+0. Mulig blodtrykket mitt er litt lavt :)

Begynt på bli en del svimmel. Var veldig svimmel da jeg gikk gravid med lillemor. Var derfor jeg mistenkte at jeg var gravid og tok første test da jeg var rundt 5+0. Mulig blodtrykket mitt er litt lavt :)
Forrige graviditet fikk jeg veldig mye lavere BT enn jeg bruker. Til vanlig har jeg 110/75, mens under forrige graviditet lå jeg på 85/50, og opplevde mye svimmelhet. Så det kan nok veldig gjerne være at du er lav i trykket ja. Også blir det jo alltids litt forhøyet hos legen, for det beste er jo å ligge helt i ro i minimum 15 min for å få korrekt BT og det skjer jo skjeldent på en legetime:happy8

Påminnelse til meg selv om å tisse RETT før sengen. Våknet av at jeg tisset, måtte løpe på do med en kjole mellom beina. Blæren er jo helt på tulletur om dagen :hilarious:

Forrige graviditet fikk jeg veldig mye lavere BT enn jeg bruker. Til vanlig har jeg 110/75, mens under forrige graviditet lå jeg på 85/50, og opplevde mye svimmelhet. Så det kan nok veldig gjerne være at du er lav i trykket ja. Også blir det jo alltids litt forhøyet hos legen, for det beste er jo å ligge helt i ro i minimum 15 min for å få korrekt BT og det skjer jo skjeldent på en legetime:happy8
Målte BT mitt selv i dag på jobb (er sykepleier). BT var normalt så tok også et blodsukker som var perfekt :p Muligens bare kroppen som reagerer på økningen av hcg.

Påminnelse til meg selv om å tisse RETT før sengen. Våknet av at jeg tisset, måtte løpe på do med en kjole mellom beina. Blæren er jo helt på tulletur om dagen :hilarious:
Oi den er kjedelig :p
Jeg må ofte tisse 2-3 ganger etter jeg har lagt meg, og våkner likevel med spreng på blæra :dead:

Målte BT mitt selv i dag på jobb (er sykepleier). BT var normalt så tok også et blodsukker som var perfekt :p Muligens bare kroppen som reagerer på økningen av hcg.
BT mitt var også normalt, selv når jeg var svimmel i tidligere svangerskap :smiley-ashamed004

BT mitt var også normalt, selv når jeg var svimmel i tidligere svangerskap :smiley-ashamed004
Syns jeg minnes at BT mitt også var normalt da jeg gikk gravid med lillemor, men var veldig svimmel i første trimester da. Så tror egentlig det er kroppen min så reagerer på hcg stigning. I følge chatgGPT kunne man visst det :hilarious:

Syns jeg minnes at BT mitt også var normalt da jeg gikk gravid med lillemor, men var veldig svimmel i første trimester da. Så tror egentlig det er kroppen min så reagerer på hcg stigning. I følge chatgGPT kunne man visst det :hilarious:
I svangerskap nr2 var jeg svimmel hele svangerskapet. Men hadde ikke noe unormalt lavt blodtrykk.

Oi den er kjedelig :p
Jeg må ofte tisse 2-3 ganger etter jeg har lagt meg, og våkner likevel med spreng på blæra :dead:
Ah, det er stress! Jeg pleier ikke måtte stå opp for å tisse. Kun når jeg er gravid. Har sikkert drømt at jeg satt på do hehe

Ah, det er stress! Jeg pleier ikke måtte stå opp for å tisse. Kun når jeg er gravid. Har sikkert drømt at jeg satt på do hehe
Hender seg at jeg må tisse rett etter jeg har lagt meg uansett. Ikke fordi jeg MÅ må, men fordi jeg kjenner at jeg kan, og hater å våkne tissetrengt. :p men så ille som nå pleier det ikke være!!

Haha ja, det er så sant! Hadde helt glemt at det var sånn, men husker godt nå hvordan det var akkurat sånn her sist og. Rare greier! Og litt irriterende

Hender seg at jeg må tisse rett etter jeg har lagt meg uansett. Ikke fordi jeg MÅ må, men fordi jeg kjenner at jeg kan, og hater å våkne tissetrengt. :p men så ille som nå pleier det ikke være!!
Blir mer stress når magen er større og man skal opp av sengen flere ganger om natten..

Huff, håper ikke det vedvarer, ikke gøy å være svimmel :rolleyes:
Neei, jeg måtte sykemeldes - var så ille at jeg holdt på å svime av under bilkjøring. Da jeg i uke 10 var så dårlig at jeg måtte svinge av veien for å ta en pause, fordi jeg trodde det skulle svartne for meg - da bad jeg legen om sykemelding :bag:

Neei, jeg måtte sykemeldes - var så ille at jeg holdt på å svime av under bilkjøring. Da jeg i uke 10 var så dårlig at jeg måtte svinge av veien for å ta en pause, fordi jeg trodde det skulle svartne for meg - da bad jeg legen om sykemelding :bag:
Det hørtes helt grusomt ut! Heldigvis ikke så ille her! Såpass svimmel at jeg i dag på jobb tenkte på det hele tiden, men i ettermiddag har jeg ikke vært noe svimmel. :)

Er på hytte med svigers, og bor i lite anneks med de barna og samboer. Døren til hovedhytten, der doen er, er låst om natten, og nøkkelen er på et knippe med 6 ganske like nøkler. Er sjeleglad for at gravidblæren ikke har blitt helt tullete enda, kunne blitt krise :hilarious: Er bare veldig tissetrengt om morgenen heldigvis

Inatt våknet jeg kl 3 av full blære. Likevel var den helt full igjen kl 7. Har alltid strevd med å holde meg særlig etter sist graviditet, så blir interessant :laughing002
Skrev kl 9 at jeg ikke hadde så kvalme, men 1 t senere slo kvalmen inn o_O :knegg:
Så derfor redigerte jeg innlegget. Hehe

Last edited:
Jeg har skikkelig ømme bryster, vondt å nesten være anig de ellers løper jeg på do hele tiden føles det som. Har litt halsbrann etter mat spising og murring å små stikking i magen flere ganger daglig og veldig trøtt så jeg må ligge meg tidlig på kveldene. Men utenom det veldig lite symptomer enn så lenge. Men har hørt at det går litt i arv dette også fra hva din mor var med deg? For isåfall så har hun sagt at hun hadde så å si ingen problemer under svangerskapet. Så krysset fingrene for at det stemmer for ønsker ikkje helt den kvalmen

Back
Topp