Symptomer

De siste timene har jeg hatt skikkelig brennende følelse i epigastriet, som jeg antar må være halsbrann rett og slett. Er det virkelig mulig så tidlig? Er bare 4+0.

Jeg er så oppblåst i magen at jeg ser supergravid ut. En dame reiste seg for å gi meg sitteplass på bussen, så gravid ser jeg ut :bag: :hilarious: Jeg blir litt brydd av å ha så stor mage når jeg bare såvidt er gravid. Hva skal jeg si liksom? Hvis noen skulle spørre eller kommentere det? «Ja, det stemmer, jeg er gravid, men dette her det er bare luft»?

Noen andre som har samme «problem»?

Jeg er så oppblåst i magen at jeg ser supergravid ut. En dame reiste seg for å gi meg sitteplass på bussen, så gravid ser jeg ut :bag: :hilarious: Jeg blir litt brydd av å ha så stor mage når jeg bare såvidt er gravid. Hva skal jeg si liksom? Hvis noen skulle spørre eller kommentere det? «Ja, det stemmer, jeg er gravid, men dette her det er bare luft»?

Hahaha åneeei! :hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Huff, det er så kjedelig det der. Håper på at folk lar være å kommentere. Det er vel heller uhøflig å gjøre uansett. Det er likt her. Helt sykt oppblåst! Glad jeg har romslige kjoler..

Jeg har ikke fått min vanlige kvalme enda. Har kun hatt snev noen få ganger. Kjenner det bekymrer meg litt. Men har andre symptomer som støl og ligamentstrekk i magen, samt noe jeg husker jeg før har beskrevet som kynner. Bare veldig svakt så klart. Men fraværet av kvalmen plager meg faktisk

Jepp. Jeg prøver å ha på meg løse klær, men vet jo at magen synes.... ><

Hadde svart noe sånt ja :hilarious: Oppblåst her også. Jeg er kun 4+1, men har følt meg veldig oppblåst de to siste dagene. Husker jeg følte meg ekstremt oppblåst med mars 2023 barnet også, og det til tross for at jeg gikk ned 7 kg det første trimesteret :oops:

Jeg hadde håpet jeg skulle slippe dette symptomet, for jeg ammer fremdeles førstemann, men nå er brystvortene så såre. De har vært så herdet at jeg trodde de var immune mot alt :hilarious:

Sykt å si det, men blir litt glad for å kjenne små bølger av kvalme på morgenen :hilarious: Får se om noen uker om jeg blir like glad :p Ellers sliter jeg fortsatt helt sinnsykt med søvn. Er det flere som er veldig plaget med det? Kan ikke huske det fra sist... våkner midt på natta er våken i en time eller to også våkner jeg grytidlig og får ikke sove mer... idag våknet jeg 04.30 :rolleyes:

Sykt å si det, men blir litt glad for å kjenne små bølger av kvalme på morgenen :hilarious: Får se om noen uker om jeg blir like glad :p Ellers sliter jeg fortsatt helt sinnsykt med søvn. Er det flere som er veldig plaget med det? Kan ikke huske det fra sist... våkner midt på natta er våken i en time eller to også våkner jeg grytidlig og får ikke sove mer... idag våknet jeg 04.30 :rolleyes:
Det med søvn holdt jeg på med sist… Var kanskje litt lengre på vei, da. Men nesten hele graviditeten holdt jeg på med å våkne om natten. Og jeg våknet tidlig. Stup trøtt på dagen så klart :hilarious:

Det med søvn holdt jeg på med sist… Var kanskje litt lengre på vei, da. Men nesten hele graviditeten holdt jeg på med å våkne om natten. Og jeg våknet tidlig. Stup trøtt på dagen så klart :hilarious:
Huff, er jo bare så sykt unødvendig :hilarious: Kan jo sikkert være litt stress også og at jeg er litt småbekymret, og håper det skal gå bra hele tiden. Men håper jo ikke dette vedvarer, er jo så slitsomt :hilarious:

Huff, er jo bare så sykt unødvendig :hilarious: Kan jo sikkert være litt stress også og at jeg er litt småbekymret, og håper det skal gå bra hele tiden. Men håper jo ikke dette vedvarer, er jo så slitsomt :hilarious:
Det kan jo være, ja. Er slitsomt, særlig nå i starten. Mest sannsynlig går jo alt helt fint. Snart kan du slappe av mer :Heartpink

Sovert 9 gode timer i natt, men etter 2,5 time våken er jeg så trøtt at jeg må legge meg litt igjen. Dette var enkelte når man var gravid med barn nummer 1 altså :wacky: :laughing002

Da jeg sto opp i dag kjente jeg faktisk på det at jeg var litt kvalm, så da tenkte jeg at det er vel nå det starter. Men så spiste jeg frokost og da gikk det over, så jeg var vel bare sulten :laughing002
Men er oppblåst som fy da, det er rimelig irriterende.

Fortsatt veldig lite symptomer… 6+3 idag. Jeg er trøtt, og sover MYE på natta. Tidvis murringer og strekk i livmor. Litt oppblåst til tider, men ikke veldig. Litt uggen, særlig på kvelden - men det forsvinner like fort som det kommer. Og det er ikke direkte kvalm heller. Jeg tror det kommer når jeg er sliten. Uansett. Alt er så diffust at jeg hadde ikke tenkt over det hvis jeg ikke visste jeg var gravid. Jeg synes det er så rart. Men selvom jeg har hatt skikkelig jente-følelse er jg nå overbevist om at det er gutt. Søster var dårlig med jentene sine og helt fin i farta med guttene.

Her det kvalme for fullt. I dag har jeg spist litt kjeks, litt potetgull og litt nudler. Bra babyen tar det den trenger for jeg får ikke i meg så mye sunt om dagen. Men det har vært likt i de andre svangerskapene og de resulterte i 2 helt friske og normale barn så stresser ikke så mye med det.

Jeg også våkner utrolig tidlig om dagen. 0430 de siste 3 dagene, helt av meg selv, og føler meg helt uthvilt. Men på kvelden er jeg ingen festløve med så korte netter :laughing002

Jeg også våkner utrolig tidlig om dagen. 0430 de siste 3 dagene, helt av meg selv, og føler meg helt uthvilt. Men på kvelden er jeg ingen festløve med så korte netter :laughing002
04.30 er jo bare så alt for tidlig. Idag sov jeg heldigvis til 05.30 så fornøyd med det :hilarious: Her er jo stortsett i seng rundt 21.30, da klarer jeg ikke holde meg våken lenger :p

04.30 er jo bare så alt for tidlig. Idag sov jeg heldigvis til 05.30 så fornøyd med det :hilarious: Her er jo stortsett i seng rundt 21.30, da klarer jeg ikke holde meg våken lenger :p
Samme her! Kl 2130 er jeg helt ferdig :laughing002
Lurer på om det kan være varmen som har noe av skylden. Skal på fjellet nå, så håper at svakere netter kan gi litt lengre søvn.

Men er du trøtt når du står opp, eller ila dagen? Jeg føler meg faktisk mye mer uthvilt enn jeg vanligvis ville gjort hvis jeg sov så dårlig.

Samme her! Kl 2130 er jeg helt ferdig :laughing002
Lurer på om det kan være varmen som har noe av skylden. Skal på fjellet nå, så håper at svakere netter kan gi litt lengre søvn.

Men er du trøtt når du står opp, eller ila dagen? Jeg føler meg faktisk mye mer uthvilt enn jeg vanligvis ville gjort hvis jeg sov så dårlig.
Får en knekk på slutten av vakta på jobb og etter middag. Kan ikke ta en powernap da jeg har en 2 åring og samboer jobber på havet. Så da blir det heller tidlige kvelder :) Holder på å sovne under leggingen hver kveld, men behovet for litt egentid på kvelden er stor, så da tvinger jeg meg opp etter leggingen så jeg får et par timer med sofa og serie :hilarious:

Back
Topp