Symptomer!

Sliter med ekstrem hodepine!
Vondt når jeg sover, vondt hele dagen og sliter med å ligge i stillinger som ikke gjør nakken vond..
Så frustrert når jeg våknet idag at jeg bare gråt..
livet består av kun jobb, overleve ettermiddagen med to barn og sove!
Oppgitt!! :oops:

Vondt når jeg sover, vondt hele dagen og sliter med å ligge i stillinger som ikke gjør nakken vond..
Har du hatt det lenge? Har du prøvd noe smertestillende? Jeg har hatt det enkeltdager og virker som det kommer når jeg presser kroppen litt mer enn jeg egentlig burde nå som gravid. Kan det være aktuelt og trappe ned litt på jobb en periode og se om det hjelper? :Heartbigred

Har du hatt det lenge? Har du prøvd noe smertestillende? Jeg har hatt det enkeltdager og virker som det kommer når jeg presser kroppen litt mer enn jeg egentlig burde nå som gravid. Kan det være aktuelt og trappe ned litt på jobb en periode og se om det hjelper? :Heartbigred
Har hatt det siden uke 7, 13 nå.. Tar paracet ved behov, men syns ikke det hjelper stort.
Mulig det er stressrelatert ja, har lederstilling pluss en bi jobb som jeg og mannen deler på.. Med lederjobben har jeg ikke samvittighet til å si jeg trenger pause heller.. Kommer meg jo på jobb hver dag, men livet utenom er lik null! Så vanskelig, skal til jordmor på fredag, hun har kanskje noe lurt å si ❤️ Hva gjorde du de dagene du kjente på det?

Har hatt det siden uke 7, 13 nå.. Tar paracet ved behov, men syns ikke det hjelper stort.
Mulig det er stressrelatert ja, har lederstilling pluss en bi jobb som jeg og mannen deler på.. Med lederjobben har jeg ikke samvittighet til å si jeg trenger pause heller.. Kommer meg jo på jobb hver dag, men livet utenom er lik null! Så vanskelig, skal til jordmor på fredag, hun har kanskje noe lurt å si ❤️ Hva gjorde du de dagene du kjente på det?
Ja det er lenge og forstår du er lei. Kan du sykemeldes fra bijobb? Det er vanskelig det der. Men ofte er jo hodepine kroppens måte og si ifra. Jeg tok paracept og hadde mye hvile. Og kald klut på pannen.

Jeg sliter mye med hodepine nå også… av og på hele tiden, sinnsykt plagsomt.

Sliter også med konstant hodepine. Jeg hadde håpet at det var fordi jeg gikk på så mange hormoner og blodfortynnende i forbindelse med IVF, men ble nesten verre da jeg sluttet på medikamentene for 1-2 uker siden... :(

Formen svinger en del, og idag har vært en dårlig dag med kvalmen. Mens i går klarte jeg å dra på kafé for første gang siden i fjor. :hungover:

Dere som har slitt med kvalme, men kvalmen har sluppet tak, når slapp den? Jeg er 10+4 idag, kvalmen har vært ille spesielt siste uken med konstant kvalme, brekninger og oppkast daglig.

Dere som har slitt med kvalme, men kvalmen har sluppet tak, når slapp den? Jeg er 10+4 idag, kvalmen har vært ille spesielt siste uken med konstant kvalme, brekninger og oppkast daglig.
Jeg tror de roa seg litt hos meg rundt uke11. Da kunne jeg slutte på kvalmemedisin. Kjenner det fortsatt litt, men kastet ikke opp og er håndterbart.

Har to jenter fra før. Med nr. 1 ble det bedre rundt uke 11, men spydde fremdeles innimellom hvis jeg var sliten (frem til ca halvveis). Med nr. 2 var det mye travlere (jeg reagerer med kvalme hvis jeg er sliten og eller sover dårlig som gravid), så spydde mye frem til halvveis der også. Kvalmen ble litt bedre etter uke 16. Nå er jeg gravid med nr. 3 og fremdeles kvalm 12+?…

Ja det er lenge og forstår du er lei. Kan du sykemeldes fra bijobb? Det er vanskelig det der. Men ofte er jo hodepine kroppens måte og si ifra. Jeg tok paracept og hadde mye hvile. Og kald klut på pannen.
Det er vanskelig, men må nok muligens roe litt ned på jobbingen ja, var hos jordmor på fredag som anbefalte en legetime ✨

Sliter også med konstant hodepine. Jeg hadde håpet at det var fordi jeg gikk på så mange hormoner og blodfortynnende i forbindelse med IVF, men ble nesten verre da jeg sluttet på medikamentene for 1-2 uker siden... :(
Uff, det er så slitsomt å gå sånn!
Men det må jeg fortelle deg, jeg fødte ett barn i 2019 som var IVF, det svangerskapet hadde jeg ikke hodepine en eneste dag.. har alltid slitt med det, så den var ny.
Har hørt at jentebabyer gir mamman sin hodepine når de er i magen, og i 2019 fikk jeg gutt :happy090

Jeg er så vanvittig saltsjuk! Har så lyst på salt middag, salt kjeks, chips, salt lakris!! Føles ut som jeg ikke får nok salt!

Jeg tar xonvea, har variert mellom og ta én eller to om kvelden da jeg ble så sykt trøtt om morgenen ved å ta to. Men kvalmen økte på så siste halvannen uka har jeg tatt to hver kveld, da jeg var veldig kvalm av å bare ta én. Nå siste uka har jeg vært ganske fin av kvalmen. Frister derfor å bare prøve å ta én om kvelden igjen, men er så redd for at det skal gå helt skeis igjen da.. Noen som har prøvd å trappe ned når kvalmen har gitt seg litt?
Jeg vurderer også om jeg skal prøve meg på jobb igjen, sykemeldinger min går ut på mandag. Samtidig er frykten at stress om morgenen for å få unge i barnehage og komme seg på jobb vil utløse kvalmen igjen, i tillegg til at jeg merker jeg blir mer kvalm av stress generelt noe jobben til tider fører med seg i ganske stor grad. Vet også at mat blir et stressmoment da jeg trenger mat ofte for ø holde kvalmen unna, og det er ikke alltid reelt å kunne gå å spide en gang i timen på jobb.. I tillegg er jeg så redd for å kaste opp inne hos en bruker da det til tider kan være mye lukter (er sykepleier, så er en del stell osv).. Jeg brekker meg sykt lett om dagen, trenger ikke være kvalm i forkant heller.. bare kjenner en ubehagelig lukt eller kan være nok at jeg hoster litt så brekningsrefleksen utløses og jeg må løpe for å kaste opp..

Ugg! Formen var fin frem til 8 uker ca, da begynte jeg å bli uggen om jeg ikke spiste ofte nok. Greit nok, det er faktisk helt overkommelig å spise seg vekk fra kvalmen. Når jeg var rundt 10 uker kunne jeg har dager innimellom hvor kvalmen satt litt mer i, men meste parten av dagen var uten kvalme fortsatt. Nå er jeg 13+1 å fra mandag har jeg vært konstant kjempe kvalm, å begynt å kaste opp. Går fint om jeg sitter/ligger i ro, med frisk luft, å ikke spiser eller drikke noe særlig, men det er jo ganske vanskelig å leve sånn med 3 barn og hund.. jeg har tatt postafen et par uker, men de fungerer jo åpenbart ikke. Vurderer å kontakte lege å høre om xonvea (?) men er så redd for å bli helt zombie. Dere som bruker den, fungerer den virkelig så godt på kvalme som det sies? Å blir du veldig sløv av den? :hungover:

Jeg tar xonvea, har variert mellom og ta én eller to om kvelden da jeg ble så sykt trøtt om morgenen ved å ta to. Men kvalmen økte på så siste halvannen uka har jeg tatt to hver kveld, da jeg var veldig kvalm av å bare ta én. Nå siste uka har jeg vært ganske fin av kvalmen. Frister derfor å bare prøve å ta én om kvelden igjen, men er så redd for at det skal gå helt skeis igjen da.. Noen som har prøvd å trappe ned når kvalmen har gitt seg litt?
Jeg vurderer også om jeg skal prøve meg på jobb igjen, sykemeldinger min går ut på mandag. Samtidig er frykten at stress om morgenen for å få unge i barnehage og komme seg på jobb vil utløse kvalmen igjen, i tillegg til at jeg merker jeg blir mer kvalm av stress generelt noe jobben til tider fører med seg i ganske stor grad. Vet også at mat blir et stressmoment da jeg trenger mat ofte for ø holde kvalmen unna, og det er ikke alltid reelt å kunne gå å spide en gang i timen på jobb.. I tillegg er jeg så redd for å kaste opp inne hos en bruker da det til tider kan være mye lukter (er sykepleier, så er en del stell osv).. Jeg brekker meg sykt lett om dagen, trenger ikke være kvalm i forkant heller.. bare kjenner en ubehagelig lukt eller kan være nok at jeg hoster litt så brekningsrefleksen utløses og jeg må løpe for å kaste opp..
Uff det høres ikke godt ut! :Heartred Høres ut som du trenger en lenger sykemelding eller prøve å jobbe redusert i starten for å se hvordan det går.. kanskje du ikke skal trappe ned medisinen helt enda?
Selv sliter jeg så mye med utmattelse at jeg får melkesyre i beina av å bare stå oppreist. Må som regel sitte eller ligge..Aldri hatt det sånn før.

Ganske likt med meg. Så lenge jeg er i ro og hjemme er jeg ikke så kvalm, men med en gang jeg skal ut på noe, gjøre ting kommer kvalmen. Jobber også i helseyrket og har fått forlengelse av sykemelding, 12+2 idag :love017

jeg er 16+1 i dag og sliter fortsatt med svangerskapskvalme og oppkast jeg tar 2 Xonvea før jeg legger meg og en på morgen. Er det noen her inne som har kommet like langt hvor det har gitt seg? Eller er det bare jeg som er utålmodig? Jeg trodde det skulle være over nå

Back
Topp