Symptomer!

9+3 her, og håper med hele mitt hjerte at det skal roe seg snart, men hører jo det først begynner å bedre seg etter uke 12 Kan noen her komme med erfaringer?
Jeg er 12+0 i dag, første graviditet og kvalmen begynte å roe seg ved slutten av uke 10. Var fortsatt litt kvalm men nå er den nesten helt borte. Kommer et lite stikk av kvalme her og der men de siste 5 dagene har det blitt markant bedre :happy: og de små stikkene er super milde sammenlignet med hvor sinnsykt plagsomt det var i ukene 5 til 9. men alt dette har jeg skjønt er veldig individuelt :cat:

9+3 her, og håper med hele mitt hjerte at det skal roe seg snart, men hører jo det først begynner å bedre seg etter uke 12 Kan noen her komme med erfaringer?
Jeg er 12+4 og har så og si ingen symptomer utenom trøtthet, men skal sies at jeg i utgangspunktet har heller ikke hatt kvalme :confused013

Hei dere :)

Er det flere som sover mer urolig i det siste?

Jeg er 11+2 og de 3-4 siste dagene har samboeren min sagt at jeg beveger veldig på meg på natten. Har selv merket at jeg sover veldig lett. Har vanligvis et veldig godt sovehjerte.

Flere som opplever dette nå?

Jeg er 11+2 og de 3-4 siste dagene har samboeren min sagt at jeg beveger veldig på meg på natten. Har selv merket at jeg sover veldig lett. Har vanligvis et veldig godt sovehjerte.

Jeg sliter ekstremt med å sovne, men når jeg først sovner så sover jeg fort i 12 timer: og bruker ca 2 timer på å sovne pga urolighet, finner ikke en behagelig posisjon osv. Jeg er 12+4

Her har kvalmen for det meste gitt seg, men blitt erstattet med en helt ekstrem sultfølelse. Fortsatt sulten rett etter måltid, og hele natten. Ellers er formen litt bedre generelt, men blir gal av den sultfølelsen. Lurer på om det er en hel ulveflokk der nede ...
Spiser så mye at kvalmen kommer tilbake :dead:

Ja, merker selv også at jeg beveger meg mye på natten, føler jeg snur på meg hele tiden.

Vært mindre kvalm i dag. Utrolig godt, sto opp å kunne spise en brødskive i hui og hast før levering i barnehagen uten å måtte tvinge maten ned og frykte at den skulle ta returen på vei til barnehagen.. :laughing002
Samtidig gjør mindre symptomer meg bekymra, men det er nok bare unødvendig bekymring så prøver å nyte det.
Trettheten er det minste på plass, føler jeg kan sovne litt hvor som helst og når som helst og det har toppet seg skikkelig siste dagene. 9+2 i dag.

• Omsorg
Reactions: F96
Er 12+3 idag og kvalmen har avtatt en god del og er ikke like intens :) Er fortsatt en del trøtt, og klarer ikke holde meg våken spesielt lenge på kveldene.

Kvalm og trøtt. Eneste symptomene jeg har hatt denne gangen. Til gjengjeld er kvalmen INTENS og mye oppkast

Er det noen andre som er så EKSTREMT tørst som jeg er akkurat nå?? Føler jeg er som en svamp, og er konstant tørr i munnen uansett hvor mye vann jeg drikker. 10+2 i dag

Er det noen andre som er så EKSTREMT tørst som jeg er akkurat nå?? Føler jeg er som en svamp, og er konstant tørr i munnen uansett hvor mye vann jeg drikker. 10+2 i dag
Jaaa! Og så får jeg sånn skikkelig akutt tørste, skulle tro jeg hadde gått i ørkenen en uke liksom. Er 9+4, tror kroppen bare bruker mye energi altså. Er også andpusten under en helt vanlig samtale om jeg er sliten.

Jaaa! Og så får jeg sånn skikkelig akutt tørste, skulle tro jeg hadde gått i ørkenen en uke liksom. Er 9+4, tror kroppen bare bruker mye energi altså. Er også andpusten under en helt vanlig samtale om jeg er sliten.
Saaame! Er så sinnsykt andpusten her også. Kan gå fra pulten min på jobb, 10 meter bort til noen andre og det høres ut som jeg har beinet opp 5 etasjer:rolleyes:

Ja, samme her! Hadde det slik med førstemann også. Jeg våkner hver natt, kjempetørst. Opp og tisse litt og drikke en halvliter vann :wacky:

Krever nok mye vann å produsere baby, men så er jeg også ganske tett i nasa så jeg pusten mye med munnen. Tipper det også påvirker :happy:

Saaame! Er så sinnsykt andpusten her også. Kan gå fra pulten min på jobb, 10 meter bort til noen andre og det høres ut som jeg har beinet opp 5 etasjer:rolleyes:
Alt vi må gå igjennom asså. Enkelte dager er det helt krise, må liksom roe ned midt i en samtale med datteren eller samboeren. Håpløst. Og på toppen av det hele mistenker jeg hemoroider også, jada, bring it on!

Ja, samme her! Hadde det slik med førstemann også. Jeg våkner hver natt, kjempetørst. Opp og tisse litt og drikke en halvliter vann :wacky:

Krever nok mye vann å produsere baby, men så er jeg også ganske tett i nasa så jeg pusten mye med munnen. Tipper det også påvirker :happy:
Samme, er plutselig kjempe tørst i bølger..

Alltid opp om natten og drikke og tisse. Samboer sier jeg snorker. Veldig tett i nesten konstant. Får spørsmål på jobb om jeg er forkjøla, må jo si ja :angelic:

Og veldig trøtt, sover 10-12 timer i døgnet.

Ja, jeg må også opp å tisse, men nå kan jeg i tillegg våkne av at jeg er helt uttørka og har også fått en del vondt i hodet. Vet ikke om det har sammenheng.

Det er helt sikkert en stor jobb for kroppen - ingen tvil om det!

Ja! Både når jeg våkner på morraen og når jeg legger meg på kvelden. Og til måltider! Og ved litt fysisk aktivitet - blir helt sahara i munnen bare jeg er litt andpusten. Drikker mye!!

Har også drikket mer enn vanlig men helt siden jeg ble gravid.. og tisser mange ganger etter jeg har lagt meg!

Det nye nå er at brystene er blitt super ømme igjen, og venstre pupp har en strålende og rar smerte som er utrolig vondt noen ganger. Nesten som jeg har lurt om det har vært betennelse inni der..Har vært syk i helgen uten jeg vet av hva, har måttet ta Paracet hver dag. Og kvalmen er tilbake for fullt. Holdt på å kaste opp på biltur i går. :hungover:

Er 12+3

Flere som sliter med rar/vond smak i munnen?? Jeg sliter med kvalme og smaken gjør meg bare enda kvalmere. På det verste pusser jeg tenna en gang i timen.. Hjelper en kort stund før smaken er tilbake... æsj altså :hungover: :laughing002

Flere som sliter med rar/vond smak i munnen?? Jeg sliter med kvalme og smaken gjør meg bare enda kvalmere. På det verste pusser jeg tenna en gang i timen.. Hjelper en kort stund før smaken er tilbake... æsj altså :hungover: :laughing002
Ja hjelper med halspastiller.

Back
Topp