Symptomer

Brystene er forstå ømme og vonde. De siste dagene har jeg også blitt forstoppet….

Ellers sliten, sulten og brekker meg fort
 
I natt har jeg hatt den verste natten. Våknet kvart over 1. Har bare duppet av litt innimellom etter det. Vondt i korsryggen og puppene, luft i magen og kvalm. Herlig liv :dead: :hilarious:
 
Sover kjempedårlig, bruker evigheter på å sovne, og våkner hver natt.:dead:
Våknet i natt av smerter som kjentes helt ut som sterke menssmerter. Var sikker på at nå kommer mensen med et brak... Varte i ca. 15 min før det slapp taket. Så da blir man jo enda mer bekymret for å se blod de neste dagene :smiley-ashamed004
 
Jeg våkner seriøst kl 02-03 hver eneste natt. Gjort det i en uke nå. Og så blir pulsen skyhøy med en gang jeg våkner og da får jeg ikke sove igjen på en stund.
Måtte bli hjemme i dag fordi jeg er helt i ørska. Sov igjen fra 8-10, men er fortsatt like trøtt. I går var jeg så trøtt på jobb at jeg sleit veldig med å komme meg gjennom arbeidsdagen. Fortsetter det sånn her må jeg kanskje være delvis sykemeldt i noen uker så jeg kan starte senere eller gå tidligere hjem.
Kvalmen kommer og går, men det går greit når jeg er i ro.
 
Kvalmen har begynt å ta seg litt opp. Ikke nok til oppkast men føler meg fyllesjuk. Kommer i "bølger".
Enda mer trøtt denne uken og bryst har blitt ømmere og blitt større. Merker også at jeg blir lettere andpusten.
Hadde min første dag på jobb etter ferien og folk ville gi klem. Måtte holde inne "auuuu" hver gang for å ikke røpe noe hahaha.
 
Sover kjempedårlig, bruker evigheter på å sovne, og våkner hver natt.:dead:
Våknet i natt av smerter som kjentes helt ut som sterke menssmerter. Var sikker på at nå kommer mensen med et brak... Varte i ca. 15 min før det slapp taket. Så da blir man jo enda mer bekymret for å se blod de neste dagene :smiley-ashamed004
Hvordan går det med deg, har du begynt å blø?
Har lest at man kan ha ganske mye smerter og at det kan være normalt, så lenge man ikke må ligge i fosterstilling pga så sterke smerter, men at smerter og blødning samtidig ofte er et dårlig tegn.
 
Hvordan går det med deg, har du begynt å blø?
Har lest at man kan ha ganske mye smerter og at det kan være normalt, så lenge man ikke må ligge i fosterstilling pga så sterke smerter, men at smerter og blødning samtidig ofte er et dårlig tegn.
Takk som spør! :Heartred
Ikke noe tegn til blod foreløpig, og testen var sterkere enn noen gang på morgenen. Har murringer i både mage og av og til korsrygg, så det gjenstår å se om det er innenfor det normale som jeg ser flere skriver (at de har smerter og føler mensen skal komme) :smiley-ashamed004
Tester på nytt i morgen tidlig også, holder meg til maks en gang om dagen nå :shy:
 
Tidlig ennå og jeg går på cyclogest, så vanskelig å skille hva som er hva. Men jeg har siden helga vært veldig kvalm, enda trøttere enn vanlig og superømme bryster. Veldig mye mer enn forrige forsøk og ganske likt de andre gangene jeg har blitt gravid.
 
Takk som spør! :Heartred
Ikke noe tegn til blod foreløpig, og testen var sterkere enn noen gang på morgenen. Har murringer i både mage og av og til korsrygg, så det gjenstår å se om det er innenfor det normale som jeg ser flere skriver (at de har smerter og føler mensen skal komme) :smiley-ashamed004
Tester på nytt i morgen tidlig også, holder meg til maks en gang om dagen nå :shy:
Okei så bra!

Krysser fingrene :love2
 
Kvalmen er nå blitt nesten uutholdelig. Kaster ikke opp, men får heftige kvalmebølger gjennom hele dagen. Hjelper å spise men den kommer raskt tilbake, og jeg har jonikke lyst på mat.. Var hos legen i dag og fikk gradert sykemelding og resept på kvalmestillende (xonvea, doksylamin + pyridoksin) men jeg vegrer meg veldig mot å ta det da jeg er redd for at det kan påvirke noe, selvom det er godkjent legemiddel for gravide. Noen som har noen erfaringer?
 
4+1, 17 dpo:
  • Litt uggen
  • Lite matlyst
  • Trøtt og sliten
  • Vondt i korsryggen
  • Blir fort andpusten
Har på meg skinny jeans i dag, men den er suuuuuuuper stretchy og høy i livet… likevel kjennes det ubehagelig å gå med den.
 
Er mindre kvalm i dag enn det jeg har vært føler jeg, og det bekymrer meg jo. Men samtidig har jeg null matlyst selv om jeg er sulten. Blir dårlig av å tenke på å spise en brødskive. Har bare makrell i tomat i kjøleskapet på jobb og jeg kjenner jeg vil brekke meg av tanken. Er så frem og tilbake på om jeg skal ta en ny test nå eller ikke..
 
Kvalmen er nå blitt nesten uutholdelig. Kaster ikke opp, men får heftige kvalmebølger gjennom hele dagen. Hjelper å spise men den kommer raskt tilbake, og jeg har jonikke lyst på mat.. Var hos legen i dag og fikk gradert sykemelding og resept på kvalmestillende (xonvea, doksylamin + pyridoksin) men jeg vegrer meg veldig mot å ta det da jeg er redd for at det kan påvirke noe, selvom det er godkjent legemiddel for gravide. Noen som har noen erfaringer?
Når det er sagt at det er trygt så er det det :Heartred
 
Hvor langt er dere på vei dere som her blitt kvalme? Jeg husker det startet hos meg i uke 5 sist.
 
Hvor langt er dere på vei dere som her blitt kvalme? Jeg husker det startet hos meg i uke 5 sist.
Jeg er 4+1, men ikke kvalm (enda).
Likevel kjenner jeg at følelsen av å være uggen har tatt seg opp de siste dagene. Basert på tidligere erfaringer kommer kvalmen hos meg en gang mellom 5+0 og 6+0 :depressed:
 
Hvor langt er dere på vei dere som her blitt kvalme? Jeg husker det startet hos meg i uke 5 sist.
Startet hos meg etter 5+0.
Merket småuggen følelse før det men etter 5+0 har det bygget seg opp i intensitet. Er 6+0 i morgen.
 
Gruer meg til kvalmen kommer. Samtidig som jeg stadig venter på nye symptomer.
Fremdeles bare ømme pupper og en trang til å tisse. Temperatur som går opp og ned. Småsulten hele tiden.
 
Gruer meg til kvalmen kommer. Samtidig som jeg stadig venter på nye symptomer.
Fremdeles bare ømme pupper og en trang til å tisse. Temperatur som går opp og ned. Småsulten hele tiden.
Er ikke alle som får kvalme :D krysser fingrene for at du slipper :Heartred
Foreløpig må jeg ikke kaste opp heldigvis men brekker meg lett (lukter kan trigge) og føler meg sjøsyk:dead:
 
Back
Topp