Symptomer

Verker mye i puppene denne gangen, kan ikke huske at jeg gjorde det samme tidligere. Men nå har jeg stoppet å amme for et par mnd siden, så kan jo ha en sammenheng :think005
 
Bare 3+5 her, men puppene er såre og verker litt når jeg tar på BH. Og har kjent en del "klyping"/strekking på høyre side av livmor de to siste dagene :happy7
 
Veldig trøtt, lett for å begynne å gråte og ømme pupper. Er bare 3+3, så håper tidlige symptomer er et godt tegn :)
 
Tipper jeg er 3+5 i dag, iallefall det terminkalkulatoren sier :hilarious:

Symptomer:
Småkvalm gjennom hele dagen.
Sulten/ikke sulten heeele tiden, skifter på sekundet.
Sover dårlig.
Oppblåst, spesielt på ettermiddagen og kvelden.
Syke humørsvingninger.
 
Symptomer nå 5+1.
Sykt vonde pupper. Når jeg våkner på nettene eller på morgen kjennes det ut som det er noen som drar dem ned til gulvet å tråkker på de :laughing002 Fra nå må jeg sove med bh eller noe.. Ellers våkner jeg hver dag mellom 04-05. Klarer ikke sove på dagen ...
 
Er bare 3+3, så er fortsatt veldig tidlig… men noen symptomer har jeg:

- forsterket luktesans
- mer irritabel
- kjenner det murrer og sttrekker i livmor området
- tidvis ondt i korsryggen
- problemer med søvn
- tidvis litt sånn små uggen
- redusert matlyst
- litt sånn stinn følelse i nedre delen av magen (kjennes som det er noe som liksom «drar» den delen av magen ned mot gulvet)
 
Stikker og verker i puppene hele dagen, men de er ikke vonde når jeg tar på de
Symptomer nå 5+1.
Sykt vonde pupper. Når jeg våkner på nettene eller på morgen kjennes det ut som det er noen som drar dem ned til gulvet å tråkker på de :laughing002 Fra nå må jeg sove med bh eller noe.. Ellers våkner jeg hver dag mellom 04-05. Klarer ikke sove på dagen ...
Auuu :hilarious:
 
Blir gal av at symptomer kommer og går. Uansett hvor mye jeg leser at det er normalt så blir jeg redd noe er galt.
Har ingen blødninger og ingen vonde kramper, men det kan jo være at embryo ikke utvikler seg som det skal. Skjønner ikke de som klarer å vente til uke 12-13 med første ultralyd o_O
Jeg bør være glad for at jeg har lite symptomer i dag, men disse skumle tankene ligger i bakhodet allikevel :(

Noen her som har barn fra før som opplevde at symptomer forsvant eller ble mildere rundt uke 5-6?
 
Blir gal av at symptomer kommer og går. Uansett hvor mye jeg leser at det er normalt så blir jeg redd noe er galt.
Har ingen blødninger og ingen vonde kramper, men det kan jo være at embryo ikke utvikler seg som det skal. Skjønner ikke de som klarer å vente til uke 12-13 med første ultralyd o_O
Jeg bør være glad for at jeg har lite symptomer i dag, men disse skumle tankene ligger i bakhodet allikevel :(

Noen her som har barn fra før som opplevde at symptomer forsvant eller ble mildere rundt uke 5-6?
Jeg opplevde det forrige gang, og det er helt normalt :Heartpink

Mener faktisk jeg har lest at mange har mye symptomer rundt IKM før det ofte er en pause før de virkelige symptomene på 1.trimester setter inn.

Sist ble jeg akkurat like stressa og redd som deg. Husker jeg sov til 11 en gang uten å våkne av at jeg måtte tisse, og ble hellig overbevist om at det hadde gått galt heller enn å være glad for at jeg endelig fikk litt søvn. Det jeg denne gangen prøver å fokusere på er at jeg blir like skuffa og lei meg om det går galt uansett om jeg er veldig bekymra eller bare glad, det hjelper litt men er kjempe vanskelig! :Heartpink
 
Jeg har ennå ikke fått symptomer utenom uteblitt menstruasjon. :smiley-ashamed004
Har googlet mye, og mange har enten ikke fått spesielt symptomer utenom å kjenne spark/liv, eller at det kom mye senere. Når jeg gikk inn i profilene deres har de alle fått barn, så det betyr ikke at noe er nødvendigvis galt. Får håpe det går bra.. 5+4 og eneste symptomet som var merkbar er trøtthet på dagtid.
 
Det er litt moro og kjenne på symptomer. Har heldigvis ikke noe særlig. Med datteren min som jeg fikk 2012,fant jeg først ut av graviditeten når jeg var 13 uker på vei. Var på ultralyd i uke 15 fordi jeg ikke ante hvor langt jeg var på vei. Da kan jeg ikke huske å ha merket noe, bortsett fra at jeg ikke taklet smaken av øl. Jeg var ung, så jeg og samboer hadde en del fester den sommeren. Jeg tok en slurk øl, og ville ikke ha mer. Skjønte det fortsatt ikke. Kastet opp en gang i den graviditeten. Men så er jeg 12 år eldre og spent nå :laughing002
 
Andre som sliter voldsomt med oppblåst mage og gass? Når jeg har spist tar det ikke lang tid før jeg får vondt i magen og eser ut så det ser ut som jeg er maaaange mnd på vei. Litt går fint men de siste to dagene har det vært så ekstremt vondt o_O
 
Fortsatt veldig tidlig (3+5), men noen symptomer har gitt seg til kjenne og det dukker opp nye:
  1. Dårlig matlyst
  2. Føler meg litt uggen innimellom, men ikke kvalm (enda)
  3. Såre bryst (spesielt venstre)
  4. Kramper i livmor
  5. Problemer med søvn
  6. Kortere lunte
  7. Litt mer trøtt enn vanlig
  8. Fyser (sov fullt påkledd i natt, men frøys likevel)
 
Last edited:
Nå har kvalmen kicka inn hos meg for fullt:depressed:De siste dagene har vært verst, er 5+6 i dag. Vil bare ligge ned og sove, men ikke alltid så lett når man har en på 18 måneder som løper rundt meg her. Håper ikke kvalmen blir like ille hver dag, for i dag har det vært utrolig slitsomt!
 
Andre som sliter voldsomt med oppblåst mage og gass? Når jeg har spist tar det ikke lang tid før jeg får vondt i magen og eser ut så det ser ut som jeg er maaaange mnd på vei. Litt går fint men de siste to dagene har det vært så ekstremt vondt o_O
Ja, her er det mye aktivitet :hilarious: Er jo rent flaut at magen skriker så mye som den gjør..
 
4+2. ingen andre symptomer enn ømme pupper. Er ikke unormalt, men mer enn jeg pleier. Og er varm. Veldig varm!
Ironisk nok merker jeg mindre nå enn alle de gangene TR kom og jeg hadde tusen symptomer :happy8

Jeg har slitt med heftig kvalme i mine andre svangerskap så jeg nyter at det er lite.
 
Totalt av alle symptomer jeg har hatt, startet uke 3+1:

Ømme pupper (dette startet faktisk i uke 2)
Murringer
Festeblødning
Humøret svingte
Bekkensmerter
Litt kvalm
Ekstra sulten, cravings, sensitiv for enkelte lukter
Høy kroppstemperatur
Hodepine
Svimmelhet
Mer bekymret men er rolig samtidig

Med datter hadde jeg noen av disse symptomene, men jeg hadde feks aldri festeblødning eller ømme pupper. Svangerskap er virkelig forskjellig fra hver gang :)
 
I dag er jeg 5+4. Fikk kastet litt påmelding småkvalme nå. Ikke følt på det før. Vært litt svimmel med hodepine i dag. I tillegg så kjente jeg ubehag i lysken når jeg gikk tur med bikkja før i dag .. kanskje det er nå symptomene skal komme :laughing002
 
Back
Topp