Symptomer

Er 6+3 i dag og er helt ekstremt trøtt, vonde bryster, små kvalm (både etter at jeg har spist og hvis jeg går med tom mage lenge), også er jeg så sykt frysen, noen som har opplevd det? Har ikke kjent noe slik første svangerskap, fryser store deler av dagen og særlig når jeg legger meg
Ellers er jeg ganske oppblåst, magen ser slik det så ut når jeg var 12 uker på vei første gang

Det som hjelper her er fiberrik mat, og drikke MASSE vann også bevegelse! Selv hvor sliten og trøtt en er så er det virkelig verdt å prioritere og bare komme seg ut og bevege seg 30-40 min! Frisk luft hjelper uggenheten/kvalmen min også. :Heartred
Ja, det er sant! Jeg orker ikke annet enn turgåing akkurat nå, så passer på å få meg en kveldstur daglig pluss at jeg går til og fra jobb. Prøvde å løpe, men det var håpløst. Kunne nok også drukket mer vann, skal prøve å bøtte nedpå litt mer enn jeg orker

Men er det nødvendigvis kun luft da? Jeg er 9+0 på vei og sliter selv med å ha på meg bukser. Hadde flat mage fra før men går nå rundt med en ballongmage, særlig etter lunsj. Jeg innbiller meg at større mage skyldes voksende livmor, ekstra blodtilførsel til området (som gjør det "hovent"), litt luft, tregere tarmsystem og at livmora er på vei opp? Jeg synes ikke at jeg selv har så mye mer luft i magen, men vondt er det!
Livmoren er på denne tiden ikke større enn en appelsin å ennå godt nede i hoftene. Så medte er nok luft, treg mage og økt blodvolum:) det hører med!

Jeg fryser også o_O også er jeg såå kvalm at jeg fant postafen fra forrige svangerskap, den hadde heldigvis god dato, som jeg tar litt. Skal til lege denne uka så da tar jeg det opp med hun da. :yuck:

Fikk lyst på pannekaker i kveld, så stekte pannekaker. Imens jeg stod og stekte de så ville jeg ikke lenger ha pannekaker. Så det ble noe kjeksgreier i stedet. Instagram kan jeg ikke gå inn på heretter, da jeg gråter av ingenting. Så eksempelvis et klipp med en hund som var blitt reddet og var tynn og redd, og hvordan noen hadde tatt den til seg og fått det glad og sunn i igjen. Gråt i sikkert 5 minutter med helt hovne øyne som et resultat. Så på langrenn i dag og gråt når folk gikk over målstreken når jeg så hvor glad de var. Heeelt på tuppa :laughing002

Er 6+3 i dag og er helt ekstremt trøtt, vonde bryster, små kvalm (både etter at jeg har spist og hvis jeg går med tom mage lenge), også er jeg så sykt frysen, noen som har opplevd det? Har ikke kjent noe slik første svangerskap, fryser store deler av dagen og særlig når jeg legger meg
Ellers er jeg ganske oppblåst, magen ser slik det så ut når jeg var 12 uker på vei første gang
Ja, fryser også! Lurte på om det kunne være noe graviditetsgreier, men kan heller ikke huske at det var sånn første gangen. Men mannen går barfot hjemme, mens jeg er tulla inn ullundertøy og tøfler

Ja, fryser også! Lurte på om det kunne være noe graviditetsgreier, men kan heller ikke huske at det var sånn første gangen. Men mannen går barfot hjemme, mens jeg er tulla inn ullundertøy og tøfler
Kan heller ikke huske at det var slik sist, men jeg tror det må ha med graviditeten å gjøre, for det begynner å bli på grensa til teit hos meg :laughing001:laughing001
Nå er det sikkert over 23 grader inne, 0 grader ute, og jeg fryser med "læsta", ullongs og ullgenser, under pleddet:laughing001

Flere som fryser? De siste ukene har jeg måttet be kollegaen min om å skru opp varmeovnen hun har, og finne frem de tykkeste genserne selv om det bare er f.eks - 2 :smiley-ashamed004
Har det akkorat likens,de siste uka på jobb har eg altså vært så kaldt! Har en sånn varmegardin over døra i butikken, og eg skrur den opp.. de andre som jobbe ilag me meg hold på og svette ihjæl på jobb xsmile9

De siste 2-3 dagene har jeg vært mer uggen/kvalm på morgen, sånn fram til kl. 12 ca. Evig takknemlig for litt symptom! :Heartred

Har hatt mensen lignende smerter i snart en uke. Testet positivt 21.02 og hatt murringer siden. Ingen blødninger og fortsatt like gravid. Hehe.
Flere som har opplevd dette? Jeg har selv endometriose så vet ikke om det har noen betydning

Jeg er såå kald!!! Får ikke varmen i meg. På en måte godt å se at flere sliter - kan det kalles et symptom? Kan ikke huske det var slik sist.

Har kun ett. Er sååå trøtt. Sover middagslur hver dag

Jeg har vært kvalm siden uke 5, men det var håndterbart. Men nå de siste dagene, etter starten av uke 9, har kvalmen forverret seg kraftig. Jeg må stort sett bare ligge i ro. Kan ikke huske at det var sånn i forrige svangerskap, men det er mange år siden. Flere som har opplevd dette?

Jeg har vært kvalm siden uke 5, men det var håndterbart. Men nå de siste dagene, etter starten av uke 9, har kvalmen forverret seg kraftig. Jeg må stort sett bare ligge i ro. Kan ikke huske at det var sånn i forrige svangerskap, men det er mange år siden. Flere som har opplevd dette?
Ja! Mye verre nå med nr 2. var omtrent sengeliggende i 2 uker. Fikk prøve xoneva og det har vært helt fantastiskt! Startet på jobb igjen denne uken :happy:

Back
Topp