Symptomer

De siste to dagene har jeg vært litt småkvalm innimellom i tillegg til at jeg må tisse oftere enn før. Ellers er jeg trøtt, har jeg vonde pupper og litt smerter i korsryggen.

I dag kom kvalmen for fullt :sick009 Ikke kastet opp enda, men regner med det kommer også :dead:

Veldig trøtt og sliten, og lettrørt! Gråter av alt og ingenting. Prikker og skurrer litt i magen, og får sånn «strekkfølelse» der om jeg nyser. Redusert matlyst, men heldigvis veldig lite kvalm. Ømme bryster. 7+5.

Veldig trøtt, sover minst 12 timer i døgnet. Men har mistet kvalmen, og er heller ikke lenger treg i magen, heller der motsatte. Uke 6/7. litt bekymret over det å ha mistet kvalmen.

Veldig trøtt, sover minst 12 timer i døgnet. Men har mistet kvalmen, og er heller ikke lenger treg i magen, heller der motsatte. Uke 6/7. litt bekymret over det å ha mistet kvalmen.
Min kvalme har variert veldig. Jeg var også mest trøtt de første ukene, sov på sofaen hver dag etter jobb. I stedet for å overtenke symptomer er jeg heller glad for de dagene/timene jeg føler meg normal. Er 8+6 i dag :)

Uggen avogtil på dagen, ømme bryst og uendelig trøtt.

Føler meg alt for oppegående til at jeg er gravid.. :hilarious: Bekymret for om alt er bra der inne, håper det er som det skal:smiley-angelic001

Hei kommende medmødre <3

Jeg er 8+4 på vei, 40 år og førstegangsfødende, og er egentlig i fin form, bortsett fra at magen er så stor og oppblåst at det gjør vondt. Vondt å sitte, vondt etter mat og umulig å få plass i noen bukser mer. Det er vanskelig å skjule magen, særlg fra etter lunsj. Dette er overraskende slitsomt, og i går og i dag ble jeg hjemme fra jobb på grunn av dette.. Finnes det noen her med gode råd? Har prøvd en pille mot luftplager, men det hadde ingen stor effekt.

Hei kommende medmødre <3

Jeg er 8+4 på vei, 40 år og førstegangsfødende, og er egentlig i fin form, bortsett fra at magen er så stor og oppblåst at det gjør vondt. Vondt å sitte, vondt etter mat og umulig å få plass i noen bukser mer. Det er vanskelig å skjule magen, særlg fra etter lunsj. Dette er overraskende slitsomt, og i går og i dag ble jeg hjemme fra jobb på grunn av dette.. Finnes det noen her med gode råd? Har prøvd en pille mot luftplager, men det hadde ingen stor effekt.
Ingen gode råd dessverre… var sånn i mitt første svangerskap og er helt likt denne gangen. Følte jeg hadde fått mage veldig tidlig, men plutselig rundt uke 12 ble den borte (altså lufta) og da var magen plutselig helt flat igjen!

Hei kommende medmødre <3

Men er det nødvendigvis kun luft da? Jeg er 9+0 på vei og sliter selv med å ha på meg bukser. Hadde flat mage fra før men går nå rundt med en ballongmage, særlig etter lunsj. Jeg innbiller meg at større mage skyldes voksende livmor, ekstra blodtilførsel til området (som gjør det "hovent"), litt luft, tregere tarmsystem og at livmora er på vei opp? Jeg synes ikke at jeg selv har så mye mer luft i magen, men vondt er det!

Men er det nødvendigvis kun luft da? Jeg er 9+0 på vei og sliter selv med å ha på meg bukser. Hadde flat mage fra før men går nå rundt med en ballongmage, særlig etter lunsj. Jeg innbiller meg at større mage skyldes voksende livmor, ekstra blodtilførsel til området (som gjør det "hovent"), litt luft, tregere tarmsystem og at livmora er på vei opp? Jeg synes ikke at jeg selv har så mye mer luft i magen, men vondt er det!
Du har rett, det er neppe bare luft, men magen «vokser» tre buksestørrelser fra jeg står opp til jeg legger meg, som jeg tror skyldes luft. Hadde også flat mage før - og ballongmage nå, ja. Det er veldig beskrivende. ;) Takk for svar.

Ingen gode råd dessverre… var sånn i mitt første svangerskap og er helt likt denne gangen. Følte jeg hadde fått mage veldig tidlig, men plutselig rundt uke 12 ble den borte (altså lufta) og da var magen plutselig helt flat igjen!
Håper min mage normaliserer seg, slik din gjorde, i løpet av de neste ukene. Takk for svar!

Jeg er nå i uke 8+1, og har veldig ømme pupper, kvalme av å på, spesielt etter jeg har spist noe. Er også ekstremt trøtt, kunne sikkert ha sovet hele dagen, men samtidig så våkner jeg tidlig om morgenen av meg selv til samme tid, noe som er uvanlig for meg da jeg ikke er noe morgen menneske til vanlig:knegg: har også hatt en del «voksesmerter» i livmor de siste dagene, så håper dette går riktig veien:Heartred

Du har rett, det er neppe bare luft, men magen «vokser» tre buksestørrelser fra jeg står opp til jeg legger meg, som jeg tror skyldes luft. Hadde også flat mage før - og ballongmage nå, ja. Det er veldig beskrivende. ;) Takk for svar.
Jeg hadde det sånn forrige svangerskap og begynt litt nå. Eneste som fungerte for meg var å spise regelmessig og bare gi opp trange bukser. Klarte ikke engang gravidbukser i starten fordi det strammet. Kun kjoler og joggebukse...

Jeg har "alle" symptomene (7+6 i dag). Kvalme, ømme bryster, trøtt, sliten, sulten og litt hormonell i humøret. Men det verste til nå er forstoppelse. Det føles som jeg har spist en vannmelon, og at jeg har mat til langt oppi halsen. Kan ikke huske at det var så ille i forrige svangerskap.

Jeg har "alle" symptomene (7+6 i dag). Kvalme, ømme bryster, trøtt, sliten, sulten og litt hormonell i humøret. Men det verste til nå er forstoppelse. Det føles som jeg har spist en vannmelon, og at jeg har mat til langt oppi halsen. Kan ikke huske at det var så ille i forrige svangerskap.
Det som hjelper her er fiberrik mat, og drikke MASSE vann også bevegelse! Selv hvor sliten og trøtt en er så er det virkelig verdt å prioritere og bare komme seg ut og bevege seg 30-40 min! Frisk luft hjelper uggenheten/kvalmen min også. :Heartred

Back
Topp