Symptomer

Jeg har nesten ingen gravidtegn.. Ved første graviditet hadde jeg bla. ømme pupper og var veldig trett. Nå merker jeg nesten ikke at jeg er gravid engang, sett bort fra smerter i rygg. Er det et dårlig tetn å ha så få symptomer? Jeg er bare 6 uker på vei..
Da er vi to (eller fler!). Har også tidvis null symptomer, men så sniker de seg frem til tider som en tretthet og ømme pupper som kommer og går. Utenom dette er det pent lite som sier at jeg er gravid foruten uteblitt mens..:meh:

For første gang har jeg i dag 9+0 på tur til jobb måtte finne fram en pose for å spy i. Uheldigvis ble det en brødpose med giflar som var det nærmeste:hungover: Ble så fortvilt, ikke vært sånn dårlig før nå..

Har absolutt ingen symptomer denne gang. Hatt en liten uke hvor jeg var ekstremt trøtt og sliten, kom meg knapt opp av sengen, måtte presse meg for å få unger avgårde til bhg og skole. Heldigvis hadde jeg friuke på jobb. Men merker jeg sover dårligere, så å gå nattevakt er pyton, føler jeg kan sovne når og hvor som helst. Så får se hvor lenge jeg orker det. Har en kollega som er gravid med termin i mai/juni, sliter veldig med bekken men får ingen tilrettelegging. Arbeidsgiver trumfer behovet for kompetanse over ansattes behov for tilrettelegging. Men kjenner jeg kroppen rett kommer etterhvert bekkenet mitt også til å krangle, så da er terskelen min lav til å sykemelde meg om ikke sjefen kan tilrettelegge. Heldigvis ikke mye løft osv på natt, men sovet så sykt dårlig så får se hvordan det går.

Har absolutt ingen symptomer denne gang. Hatt en liten uke hvor jeg var ekstremt trøtt og sliten, kom meg knapt opp av sengen, måtte presse meg for å få unger avgårde til bhg og skole. Heldigvis hadde jeg friuke på jobb. Men merker jeg sover dårligere, så å gå nattevakt er pyton, føler jeg kan sovne når og hvor som helst. Så får se hvor lenge jeg orker det. Har en kollega som er gravid med termin i mai/juni, sliter veldig med bekken men får ingen tilrettelegging. Arbeidsgiver trumfer behovet for kompetanse over ansattes behov for tilrettelegging. Men kjenner jeg kroppen rett kommer etterhvert bekkenet mitt også til å krangle, så da er terskelen min lav til å sykemelde meg om ikke sjefen kan tilrettelegge. Heldigvis ikke mye løft osv på natt, men sovet så sykt dårlig så får se hvordan det går.
Hva f? For en sjef!:confused: Arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge arbeidet for den gravide.
Link: Gravid og jobb

Nattevakt anbefales ikke av bl.a. leger så der ville jeg i hvert fall fått tilrettelagt. Jobber selv turnus og må få tilrettelagt slik at jeg ikke jobber natt:)

Økende kvalme i dag, 5+5. Vært lurven en og annen stund men i dag har det vært bølger av kvalme.
Også så hissig mot stakkars samboer som bare er snill og god.... Hormonella!

Bølgende kvalme, ømme pupper, oppblåst og tretthet. hatt jevnlige murringer siden start.. prøver å fortelle meg at det er normalt, er 5+3

Man har KRAV på tilrettelegging, er ikke noe arbeidsgiver kan velge å unngå! Da hadde jeg 100% sykemeldt meg, ev. svangerskapspenger hvis arbeidsgiver NEKTER tilrettelegging!

Jeg har hatt relativt få symptomer, men nå har jeg plutselig fått kviser… Føler med dere som er skikkelig kvalm :Heartpink

Blitt kvaaalm og uggen de siste dagene :hungover: var ikke sånn med gutta!

Vonde pupper var det første jeg hadde, de siste dagene har jeg vært ganske uggen og hatt noen kvalmebølger :wacky:

I dag er ubehagelig korsrygg-murring tilbake etter noen dagers opphold. Hadde det forrige uke også og syns det var skummelt.
Satser på st livmora kjører litt strekke-intervaller og at det er derdor den murringen kommer og går.
Bare 5+4.. syns det går såååå tregt fremover!

Er 7+5 idag, har vært en del kvalm de siste 2 ukene:meh: har også vært (og er) veldig trøtt og har veldig ømme bryst:sleep011 har også hatt veldig mye svinging av humøret, så føler jeg irriterer meg fortere over ting nå enn jeg gjør til vanlig:rolleyes:

Jeg er mindre kvalm, også i forhold til den gangen det gikk galt. Så håper det er ett tegn på en gutt (har jente fra før :angelic: ) Men vi får se, tipper det er 50%sjanse for at det stemmer for minst en av oss:hilarious:

Altså…urinen? Har dere merket en annerledes lukt av den nå når dere er gravide? Klarer liksom ikke å forklare hvordan lukta er….men tja, nesten litt popcorn :playful:
Ikke bare urinen, men også svetten hadde det slik sist gang også ‍♀️

Back
Topp