• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Symptomer?

Våkna å var kvalm, spiste noen blåbær og nå er alt helt bra. Nå er jeg så redd, kjenner ingen symptomer i det hele tatt.

For meg hjalp det å spise noen mandler for halsbrannen:)
Takk for tips! :joyful: Skal testes ut :)

Jeg levde på love hearts forrige svangerskap. Det funka godt å holde seg unna tomater!

Ellers ville jeg fulgt rådene NHI skriver:
https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/halsbrann-og-sure-oppstot-hos-gravide/

Takk for link! Ellers levde jeg på lovehearts sist svangerskap, men er liksom ikke det sunneste alternativet :hilarious:

Dere som er kvalme og tar kvalmestillende, hvordan blir det ifht jobb? Det er jo rød trekant på de:nailbiting:

Våkna å var kvalm, spiste noen blåbær og nå er alt helt bra. Nå er jeg så redd, kjenner ingen symptomer i det hele tatt.

Jeg har nesten ikke hatt symptomer. De få jeg hadde forsvant på lørdag. Men idag, samme dag så jeg testet 3+ (5+4) så kom ømme pupper litt mer tilbake.

Symptomene kommer nok tilbake. Men forstår godt at du er bekymret da jeg har gått å stresset over å ikke ha symptomer siden lørdag:smiley-ashamed004

Litt morsomt hvordan vi i denne tiden går å ønsker oss dårlige:hilarious:

Jeg har nesten ikke hatt symptomer. De få jeg hadde forsvant på lørdag. Men idag, samme dag så jeg testet 3+ (5+4) så kom ømme pupper litt mer tilbake.

Symptomene kommer nok tilbake. Men forstår godt at du er bekymret da jeg har gått å stresset over å ikke ha symptomer siden lørdag:smiley-ashamed004

Litt morsomt hvordan vi i denne tiden går å ønsker oss dårlige:hilarious:

Jeg trur nok akkurat den kvalmen blir litt overveldende. Den er et sånn stort og «inngripende» symptom, at om den forsvinner så føler man at noe er galt.

Jeg er kvalm nå… Så…Angrer på at jeg savna det ista :hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg har blitt skikkelig dårlig. Ikke fått i meg mat på flere dager. Brekker meg til jeg kaster opp om jeg kjenner mat i munnen. Har fått kvalmestillende men hjelper ikke noe. Legen har sykemeldt meg for å se om det kan hjelpe å unngå stress fra jobb og lukter der. Men syns det er like ille alle veier.

Han sa hvis det ikke ga seg så måtte de hjelpe med intravenøs veske.

Altså, hjelp?! Jeg røyter mye til vanlig, men NÅ!? Jeg trur jeg snart er skalla… Finnes det noen tips? Råd? Superlim???

Huff, måtte le litt av superlimet.:laughing002 Kan anbefale hodbunnsmassasje (apparat for hjemmebruk fås både som silikonbørste uten "motor", og apparater som går på strøm og gjør jobben "selv"). Lykke til!:Heartpink

Jeg har blitt skikkelig dårlig. Ikke fått i meg mat på flere dager. Brekker meg til jeg kaster opp om jeg kjenner mat i munnen. Har fått kvalmestillende men hjelper ikke noe. Legen har sykemeldt meg for å se om det kan hjelpe å unngå stress fra jobb og lukter der. Men syns det er like ille alle veier.

Han sa hvis det ikke ga seg så måtte de hjelpe med intravenøs veske.
Sender deg en klem:Heartred Det er helt forferdelig.. Men jeg anbefaler å ikke vente lenge før du får intravenøst om det ikke bedrer seg.

Jeg er så ekstremt trøtt i øynene, selve kroppen er ikke så trøtt liksom, men øynene vil hvile seg litt :hilarious: Må si det er noe annet denne gang med en toåring, enn sist når jeg bare hadde meg selv å passe på. Kvalmen er også tilstedeværende, og magen står på spreng, er nok mye luft.

Vi skulle snakke sammen til mandag igjen. Så får høre med han da.
Eneste som funka her var intravenøst. Så be om det om det ikke blir bedre. I tillegg funket Zofran smeltetabelett etter uke 12. du finner litt tips inne på facebookgruppen Hyperemesis Norge. God bedring :Heartred

Jeg har fått en slik ekkel smak i munnen, som jeg går og kjenner på HELE dagen! Husker den igjen fra forrige gang, er rene slankekurven i seg selv fordi INGENTING smaker godt?:(

Jeg føler jeg lukter intens svette overalt :wtf: jeg svetter mer selv også, pleier aldri å svette noe særlig utenom når jeg er gravid, får helt noia av at jeg skal gå rundt å stinke!!

Beveger meg i sneeeglefart hele morgenen for å ikke spy :meh::hilarious: Noen som har tips om hva man kan spise umiddelbart etter man står opp for å ikke bli så kvalm? Frister mest med druer/banan og karbohydrater for meg, men må være litt forsiktig med det pga sannsynlig svangerskapsdiabetes :oops:

Beveger meg i sneeeglefart hele morgenen for å ikke spy :meh::hilarious: Noen som har tips om hva man kan spise umiddelbart etter man står opp for å ikke bli så kvalm? Frister mest med druer/banan og karbohydrater for meg, men må være litt forsiktig med det pga sannsynlig svangerskapsdiabetes :oops:
Salt kjeks! Jeg forspiste meg på ritz forrige svskap:hilarious: ellers er de TUC kjeksene med sourcream god for å variere på smak.

Back
Topp