Symptomer?

Nå har kvalmen slått skikkelig inn hos meg.. Den siste uka har jeg klart å distrahere meg fra ubehaget, men i dag tror jeg ikke det går :hungover:
Var sykmeldt de første 5 månedene forrige svangerskap pga kvalme og oppkast, hadde ikke tenkt å bli det denne gangen!

Uggen/småkvalm hele tiden. Trøtt. Men det sikreste tegnet var endring av smak og luktesans. Kaffe smaker annerledes, og noe mat jeg vanligvis liker smaker fælt nå

Fortsatt veldig tidlig for meg (3+5) så ikke veldig mye symptomer.. men får så sykt mageknip etter jeg har spist, helt klart luftsmerter for det hjelper å få luft ut:hilarious: Har også mensmurrriger av og på, det er en gjenganger vet jeg. Også er jeg mer trøtt enn vanlig, men det er nok pga progesteron (tar tilskudd) :joyful:

Er så redd for å miste.. synes trøttheten og kvalmen nesten er blitt helt borte, det som var så tydelig før positiv test.
Nå har jeg bare stikkinger i livmor.. :wtf:

Er så redd for å miste.. synes trøttheten og kvalmen nesten er blitt helt borte, det som var så tydelig før positiv test.

Alle symptomer kan vel komme og gå litt, så i utgangspunktet trenger det heldigvis ikke bety noe negativ:Heartred Og jeg tenker at stikkinger i livmoren er veldig positivt, da skjer det jo NOE der inni som forhåpentlig er positivt?:angelic:

Alle symptomer kan vel komme og gå litt, så i utgangspunktet trenger det heldigvis ikke bety noe negativ:Heartred Og jeg tenker at stikkinger i livmoren er veldig positivt, da skjer det jo NOE der inni som forhåpentlig er positivt?:angelic:

Jeg håper virkelig det. :Heartred
Kjenner at det er vondt å stresse sånn, men samtidig vanskelig å ikke gjøre det..

Helt i starten hadde jeg kun symptomer av og til, de kom å gikk annenhver dag og annenhver time. Det kommer nok skal du se :)

Føler jeg har mistet alt av symptomer. Blir gal av å kjenne etter!:arghh:

Håper de kommer tibake igjen asap:oops:

Kanskje ikke symptom, men noe er det; toåringen min har som vane å lukte på hals/bryst å si "mmm, lukter mamma". Men de siste dagene mener hun at jeg lukter "fysja" :joyful: kan ikke tenke annet enn at det er noe hormonelt hun kjenner.

:inpain: i dag var vi ut i byen for å ferie bursdagen til mannen min. Jeg tok på høyhæler (noe som jeg kanskje bruker 4 gang i ett år). Hadde dem på ca 2 timer, når vi komm hjem jeg fikk sånne sterke smerter i ryggen at jeg nesten klarte ikke å rette meg opp :eek:, den ga seg ganske fort, er bare litt vondt nå , men jeg tenker det må være det at jeg brukte høy hæler eller? :shy:

4+6 i dag, og det aller første symptomet jeg fikk (en hel uke før uteblitt mens) var at jeg følte meg konstant tent. Hadde lyst på mannen hver dag :cat:Så kom kviser (særlig på skuldrene) fettete hår, oppblåsthet og uggenhet. :blackeye:Nå om dagen merker jeg mest enorm sult og uggen-følelse dersom det er lenge siden jeg har spist, og en ekstremt kort lunte. Blir irritert for alt og ingen ting. :bored: Stakkars mannen og 2-åringen, det kan bli lange måneder dersom jeg blir sånn hele svangerskapet:D

Da har kvalmen såvidt meldt sin ankomst.. heldigvis ikke så ille at jeg trenger kvalmestillende enda, og føler meg trygg på at jeg får hjelp om jeg skulle få hyperemesis igjen:Heartred

Halsbrannen har allerede melt sin ankomst.. 3+4. Tips tas imot med glede! :oops:
Ellers har jeg blitt syk. Feber, halsvondt og tett i hele kroppen :facepalm: Aner ikke om det er i kombinasjon med graviditet eller ikke, men jeg er verre nå enn når jeg hadde Covid :dead: Føler meg dau, rett og slett.

Trøøtt og utflod. Fryser litt ekstra. Ganske overkommelig inn til videre, men savner det å kunne sove etter jobb som jeg gjorde ofte i starten av første svangerskap. Nå er det løping etter 1-åring som gjelder :joyful:

4+6 i dag, og det aller første symptomet jeg fikk (en hel uke før uteblitt mens) var at jeg følte meg konstant tent. Hadde lyst på mannen hver dag :cat:Så kom kviser (særlig på skuldrene) fettete hår, oppblåsthet og uggenhet. :blackeye:Nå om dagen merker jeg mest enorm sult og uggen-følelse dersom det er lenge siden jeg har spist, og en ekstremt kort lunte. Blir irritert for alt og ingen ting. :bored: Stakkars mannen og 2-åringen, det kan bli lange måneder dersom jeg blir sånn hele svangerskapet:D
Godt det ikke bare er meg som er eksplosiv :smiley-angelic008

Halsbrannen har allerede melt sin ankomst.. 3+4. Tips tas imot med glede! :oops:
Ellers har jeg blitt syk. Feber, halsvondt og tett i hele kroppen :facepalm: Aner ikke om det er i kombinasjon med graviditet eller ikke, men jeg er verre nå enn når jeg hadde Covid :dead: Føler meg dau, rett og slett.
For meg hjalp det å spise noen mandler for halsbrannen:)

Jeg levde på love hearts forrige svangerskap. Det funka godt å holde seg unna tomater!

Ellers ville jeg fulgt rådene NHI skriver:
https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/halsbrann-og-sure-oppstot-hos-gravide/

Back
Topp