Symptomer

Er 14+4 i dag, nå har endelig kvalmen gått over. Har slitt med kvalme og oppkast siden uke 7:hungover: Er uopplagt, trøtt, har dager der jeg har 0 energi, håper det også blir bedre nå når jeg er kommer i 2 trimester. Kjenner tendenser til bekkenløsning, har hatt det med de to andre også. Er forsiktig med hva jeg gjør samt passer på å gå tur ofte for å holde ryggen i sjakk så lenge som mulig.

Jeg har endelig blitt kvitt kvalmen jeg fikk hvis det gikk litt tid imellom hvert måltid. Fortsatt veldig trøtt og har ømme bryst. Utenom det føler jeg meg veldig lite gravid! Den tiden her synes jeg er litt skummel, siden man ikke kjenner noe enda så man aner ikke hvordan det står til der inne. Også hjelper det ikke at det er lenge til ultralyd :dead: Magen begynner å vokse, men jeg er ikke tynn i utgangspunktet slik at det er ikke lett å vite om det bare er fordi jeg har spist mye :laughing021

Noen andre som sliter med å sitte? :wacky: Uansett hva jeg sitter på så føler jeg at jeg har sittet på en hard pinnestol i 10 timer!? Merker det også når jeg ligger på sofaen eller beveger meg.. men absolutt mest intenst når jeg sitter, mer ubehagelig når jeg går eller ligger. Verker ikke no særlig utover i hofter eller halebeinet.. dette er min 3 graviditet og aldri vært borti sette før.. :hungover:

Ja, jeg merker det når jeg er "på jobb" på hjemmekontor. Har kontorstol som jeg alltid før har elsket, men nå plutselig får jeg vondt av å sitte veldig raskt så må reise meg ofte. Får det ikke når jeg sitter/ ligger på sofaen (enda). Jeg har heller aldri opplevd dette før, men nå har det blitt ekstremt lite bevegelse i det siste pga trøtthet og kvalme, så tenker det må være lite muskler i rumpen rett og slett :wtf:

Er 21+0 og føler meg veldig gravid! Magen synes godt, og jeg er trøtt, og har kynnere på kvelden hvis jeg har gått mye og bært toåringen eller drevet for mye husarbeid. Flere som har det sånn såpass tidlig? Det er jo lenge til tredje trimester. Gruer meg til jobb og lange dager igjen etter ferien.. gleder meg til vår og permisjon

Er 21+0 og føler meg veldig gravid! Magen synes godt, og jeg er trøtt, og har kynnere på kvelden hvis jeg har gått mye og bært toåringen eller drevet for mye husarbeid. Flere som har det sånn såpass tidlig? Det er jo lenge til tredje trimester. Gruer meg til jobb og lange dager igjen etter ferien.. gleder meg til vår og permisjon
21+0 her i dag også, nesten halvparten igjen og jeg føler mer gravid enn jeg var sist. Mye har skjedd med magen her den siste uken (jula hjalp kanskje litt :P ), jeg er nok betydelig større enn jeg var med førstemann på denne tiden så lurer på hvor jeg ender opp :O Jeg ble jo "advart" av lege og jordmor at man ofte blir større og ting er tyngre andre gang og nå begynner jeg å tro det. Var ikke sykemeldt sist gang (eller så langt denne gangen), men føler det kan bli tyngre utover månedene nå så spent på å se om jeg klarer meg igjennom våren i full jobb :wacky: Bekkenet har også klaget litt når jeg har prøvd å gjøre noe litt for fort. Bekkenet var ikke et problem så tidlig sist heller :rolleyes:

Kynnere har jeg hatt et par uker, og de kan være veldig merkbare her etter aktivitet også

Er 23 uker og føler meg EKSTREMT gravid. Er like stor nå som det jeg var mot slutten av forrige svangerskap. Hjelpes! Føles også ut som at underlivet skal falle ut. Prøver å gjøre knipeøvelser hver dag, men er meget bekymret for denne utviklingen :bored:

Jaa, er så enig med dere! Skjønner først nå hva folk mener med at det er annerledes med andre, tredje svangerskap osv. Helt vilt hvor gravid jeg er allerede, gleder meg nesten til å kunne si at jeg er i tredje trimester (5 uker igjennom det) Etter fire dager hjemme alene med en toåring i tillegg er bekkenet, kynnere og trøtthetrn et faktum. Forrige gang slapp jeg sykemelding og vondter, men hvor langt skal man gå før man ber om gradert sykemelding? Har dere noen erfaring?

Back
Topp