Symptomer

Jeg har så lyst på epler for tida. Det er visst min store craving, men det kunne jo vært mye verre. :hilarious:
Jeg ser det står på nettet at det er visst en vanlig craving også, så det er ikke bare meg.
Epler er veldig godt da! Og hjelper mot kvalmen (min i hvert fall) :)

8+2 i dag med nr. 3. Er det noen som har opplevd kynnere så tidlig? Jeg kjenner området litt over magen strammer seg og blir ganske ubehagelig når jeg er i aktivitet. Husker ikke når kynnere kom sist :hilarious: ellers lurer jeg på om kvalmen begynner å forsvinne, fortsatt ømme nipler og megatrøtt.

Griner av den minste ting i dag. "Er vi der allerede, ja" var samboers kommentar :rolleyes:

Er veldig kvalm om dagen, stort sett hele døgnet. Ømme pupper, kraftig luktesans og veldig trøtt og sliten og. 8 uker i morgen... Ikke fult så hormonell enda som sist gang.

Jeg har hatt litt hjertebank den siste uka eller noe sånt. Merker det spesielt rett før jeg skal legge meg. Det ser ut til at det er ganske vanlig, så har noen andre opplevd dette?

Last edited:
Mye mat som ikke frister lenger, blir kvalm hvis jeg ikke spiser jevnlig, ømme pupper(!), blir fort andpusten og sovner stadig vekk på sofaen! :smiley-ashamed008

Jeg har hatt litt hjerteklapp den siste uka eller noe sånt. Merker det spesielt rett før jeg skal legge meg. Det ser ut til at det er ganske vanlig, så har noen andre opplevd dette?
Jeg har det en del, men mulig det har med jernmangel å gjøre. I mitt første svangerskap skjedde det så ofte at legen tok EKG for å utelukke at det ikke var noe i veien med hjertet. Alt var tipp topp, så svaret her var tomme jernlagre. Nå har jeg også fått beskjed om at jeg har veldig lite jern, og hjerteklapp og plutselig pulsøking er tilbake.

Jeg har hatt litt hjertebank den siste uka eller noe sånt. Merker det spesielt rett før jeg skal legge meg. Det ser ut til at det er ganske vanlig, så har noen andre opplevd dette?

Har det i blant, i tillegg tidvis følelse av at man «ikke får nok luft», puster tyngre selv om jeg sitter helt i ro:shifty::hilarious: Men med tanke på at blodvolumet øker så mye som det gjør og at fosteret trenger mer oksygen må også hjertet jobbe hardere- ergo høyere puls og følelse av hjerteklapp:happy:

Fremdeles den «gode» små kvalmen :hungover: Og noen ganger kommer det er stor bølge med kvalme. Skjønner nå hvor heldig jeg var med første, da var det null kvalme :bored:

Symptom og symptom.. Men får då lett ondt i nedre del av ryggen/hofter. Både når jeg går og ligger i sengen. Får ikke sove.. Noen andre som sliter med dette? Er ikke mer enn 6+1 i dag (tirsdag)

Symptom og symptom.. Men får då lett ondt i nedre del av ryggen/hofter. Både når jeg går og ligger i sengen. Får ikke sove.. Noen andre som sliter med dette? Er ikke mer enn 6+1 i dag (tirsdag)
Ja! Allerede før positiv test hadde jeg skikkelig vondt i korsryggen! Og det har vedvart. Var verre i starten, men henger enda i. Tror det er pga hormonet relaxin som gjør ligamenter og senefester mer tøyelige for å optimalisere kroppen for svangerskap og fødsel. Samboeren min er flink til å gni på det, og det hjelper en god del!

Her har jeg hatt mye kvalme, vondt i brystene, utmattelse. Men her er kvalmen på vei over. Kjenner det litt i ryggen og men vet ikke om det er graviditeten eller nerven jeg har som har for liten plass :oops:

Sliter mest med murringer i magen, trøtthet og litt dårlig matlyst! Men får heldigvis i meg litt uten å bli dårlig av det. Og det hender jeg lukter ting som ikke burde vært mulig feks når mannen skreller en klementin/mandarin UTE og jeg ligger på sofan inne, kjempe festlig! kvalmen har heldigvis sluppet, veldig takknemlig for det! Fordi den var skikkelig ille! Er 8+2

8+2 i dag med nr. 3. Er det noen som har opplevd kynnere så tidlig? Jeg kjenner området litt over magen strammer seg og blir ganske ubehagelig når jeg er i aktivitet. Husker ikke når kynnere kom sist :hilarious: ellers lurer jeg på om kvalmen begynner å forsvinne, fortsatt ømme nipler og megatrøtt.

Jeg syntes jeg kjente kynnere da jeg holdt på litt for mye på jobb for noen uker siden (før bekkenleddssmertene slo til for fullt). Tenkte det var da voldsomt så tidlig kynnerene skulle komme, det må da heller være livmoren og ligamentene som jobber og vokser.

Høres ut som bekkenleddssmerter/bekkenløsning. De fleste som opplever det får det i slutten av svangerskapet (når man har x antall kilo ekstra og tyngdepunktet er et helt annet sted, så ledd og muskler er slitne), men det er fullt mulig å få det tidligere også. Jeg fikk det fra uke 10 med forrige og har nå hatt det siden uke 5.

Man må finne litt ut hva man selv tåler, men generelt anbefales det å variere stilling regelmessig og ikke bli i en stilling/aktivitet for lenge om gangen. Kiropraktor kan hjelpe - de kan løsne opp låsninger som dukker opp og anbefale styrke- og/eller strekkeøvelser.

Trøøøøtt! Og innimellom gravidmage :woot: allerede er jo bare 10 uker!

Fortsatt kvalm. Blir kvalm av å være sulten, tanken på mat og av å spise.. eple og druer funker bra :)

11+2
Kvalm og sliten. Skulle ønske jeg hadde en eller noen få «go-to» snacks, men jeg må ta alt etter hva jeg vil ha der og da så kjøleskapet er stappfullt :dead:

Back
Topp