Symptomer

Jeg er bare 4 uker på vei, og kjenner symptomene godt allerede. Trodde ikke man kunne få symptomer så tidlig, men tydeligvis:hilarious:

Dette er mine symptomer:
•Kvalm/uggen
•Stikking nede i magen og noen ganger mens murringer
•Sulten!
•Hormonell
•Metallsmak i munnen
•Trøtt
•Oppblåst

Last edited:
Jeg er bare 4 uker på vei og jeg har så ømme pupper de gjør så vondt:hilarious: jeg er oppblåst forstoppet. Ikke så kvalm ennå! Var kvalm et par kvelder tidligere i uken :)

ellers alt bra:shy: deilig å merke at det er noe på gang syns jeg da :)

Jeg er 8+5 og kjenner mest på kvalme. Heldigvis spyr jeg ikke, men kvalmen er såpass at jeg sliter med å gjøre ting over tid uten at jeg må sette meg ned. Kvalmen er definitivt værst ved aktivitet. Litt ugunstig siden jeg har aktiv 3 åring som jeg må henge med på :wacky: På den andre siden har jeg vært heldig for jeg hadde lite kvalme før uke 7 og jeg var mye værre sist svangerskap. Da var jeg kvalm til uke 15, og denne gangen er det bedre enn da.
Ellers er det bare ømme pupper jeg kjenner på.

Blitt mer og mer kvalm, men går litt opp og ned. Værst etter jeg har spist mat og takler ikke kullsyre. Har også begynt å få blå/lilla brystvorter og huden rundt selve areola og de stikker særlig etter en dusj :confused: Jeg merker også at jeg mistet litt blod i hodet hvis jeg reiser meg raskt, da svartner det litt for meg i noen sekunder. Går ordentlig på do annenhver dag/hver 3. dag...som jeg kjenner er aaalt for sjeldent:shifty:

Blitt mer og mer kvalm, men går litt opp og ned. Værst etter jeg har spist mat og takler ikke kullsyre. Har også begynt å få blå/lilla brystvorter og huden rundt selve areola og de stikker særlig etter en dusj :confused: Jeg merker også at jeg mistet litt blod i hodet hvis jeg reiser meg raskt, da svartner det litt for meg i noen sekunder. Går ordentlig på do annenhver dag/hver 3. dag...som jeg kjenner er aaalt for sjeldent:shifty:
Så rart! Jeg også føler jeg går i bakken etter å reise meg opp etter å ha sittet på huk etc:dead: trodde jeg skulle besvime selv! Og jeg også får ikke gått på do eller! Føler liksom også jeg er redd for å presse :hilarious::facepalm: hærregud hørtes følt ut men ja:hilarious::hilarious: håper dette med puppene gir seg snart for de sprenger hos meg :dead:

Så rart! Jeg også føler jeg går i bakken etter å reise meg opp etter å ha sittet på huk etc:dead: trodde jeg skulle besvime selv! Og jeg også får ikke gått på do eller! Føler liksom også jeg er redd for å presse :hilarious::facepalm: hærregud hørtes følt ut men ja:hilarious::hilarious: håper dette med puppene gir seg snart for de sprenger hos meg :dead:
Har heldigvis lest at det et helt normalt å føle seg litt svimmel i 1. Trimester da kroppen venner seg til å være gravid og det er mye hormonendringer i sving :happy:

Har også kjent på svimmelhet, daglig. Puppene mine er også så ømme nå, det kjennes ut som et «spreng» og de føles tunge ut - det eeer så rart! :wideyed:

Jeg synes jeg har så lite symptomer sammenlignet med ei venninne som ligger et par mnd foran meg har hatt... Men når jeg ser lista er det jo flere småting som sammen utgjør litt :joyful:

- sulten som fy
- ømme og større bryster
- småkvalm av og til
- forstoppet
- oppblåst
- trøtt halve dagen! (trenger en lur ved 17-tiden hver dag, har aldri trengt det før :smiley-ashamed004)

Og jeg gråter lett... av alt :crybaby2

Er oppblåst, ømme nipler og mer trøtt :-) Kvalmen har ikke kommet enda.

5+6 og det strekker og tøyer sånn i magen hele tiden. Vil så gjerne gå tur og være aktiv med barna mine. Men er bare forsiktig hele tiden av redsel for at det plutselig kommer tak i magen. Er dette vanlig?

5+6 og det strekker og tøyer sånn i magen hele tiden. Vil så gjerne gå tur og være aktiv med barna mine. Men er bare forsiktig hele tiden av redsel for at det plutselig kommer tak i magen. Er dette vanlig?
Det er vanlig at det strekker i magen i starten ja. Er bare livmoren som vokser. Er bare å fortsette med samme aktivitetsnivå som du ellers ville holdt :happy:

Det er vanlig at det strekker i magen i starten ja. Er bare livmoren som vokser. Er bare å fortsette med samme aktivitetsnivå som du ellers ville holdt :happy:
Stemmer det ikke at man kan fortsette å være aktiv selv om man har litt brunt utflod også, mannen mendte jeg måtte ta det med ro men jeg greier ikke å være i ro, har syklet/jogget og raket plen osv...

4+6, stikker i puppene, og de har blitt større, føles tunge. Kvalm og uggen. Trøtt og sliten. Det stakk i livmoren første uka, men har gitt seg litt. Irritabel. Sensitiv for lukter. Oppblåst!!!!

Stemmer det ikke at man kan fortsette å være aktiv selv om man har litt brunt utflod også, mannen mendte jeg måtte ta det med ro men jeg greier ikke å være i ro, har syklet/jogget og raket plen osv...
Det er helt normalt med litt brun utflod så lenge man ikke blør friskt sammen med smerter :happy:

Ikke så kjempemye symptomer enda, men de puppene kan du få billig! Auuu.. så vonde de er :P
Ellers litt stikkinger i magen og veldig trøtt om mårran - ellers så har jeg veldig lavt blodtrykk fra før, noe som
gjør meg ekstra svimmel nå.. er uke 5+1 :)

Er så tett i nesen, men har liksom ingen andre forkjølelsessymptomer. Er også veldig varm, men ikke feber. o_O Har også hatt murringer i dag... Liker egentlig ikke følelsen av det, men det kan føles verre fordi jeg er så oppblåst og forstoppet i dag - gjør vondt å ha luftsmerter. :inpain: Har også vært veeldig følsom, får lett latterkrampe når jeg egentlig vil gråte. Ender alltid opp i tårer på et vis da. :oops:

Puppene vokser jo for hver dag! Blir like overrasket hver gang jeg tar på de/ser meg i speilet. Hvor skal dette ende:wideyed:

Puppene vokser jo for hver dag! Blir like overrasket hver gang jeg tar på de/ser meg i speilet. Hvor skal dette ende:wideyed:
I know! Mine var svære fra før! I tillegg har jeg gått ned 4kg fra siste mens, så med smalere kropp i tillegg begynner det å bli rimelig va-va-woom her!

Back
Topp