Symptomer

Mammahjertet

Elsker forumet
Hvilke symptomer har dere? Og når startet det? Har ingen selv, er 3+5. Håper de kommer snart slik at jeg kanskje føler meg tryggere. Hadde ingen synptomer i de to graviditetene som endte i SA.

Jeg fikk ømme bryster, akkurat slik som jeg pleier få hver mnd, ca 3 dager før ikm.
Fikk også en del kviser i ansiktet i dagene frem mot ikm, og de sliter jeg med enda.

Brystene gikk fra å være vanlig pms ømme, til mer gravid ømme, med såre nipler og det hele når jeg rundet 5 uker, og jeg synes de bare blir ømmere og ømmere ettersom tiden går, spesielt når jeg tar av meg bh'en. Grøss og gru!

Ellers begynner jeg nå i disse dager å kjenne på hormonene, og tar litt lettere til tårene enn ellers.

Utenom dette kan jeg ikke skryte på meg flere symptomer.

Trøtt om kvelden,men ellers ingen symptomer:-) blir lett rørt da,men det blir jeg generelt etter jeg fikk barn:-)

Jeg fikk ømme bryster, akkurat slik som jeg pleier få hver mnd, ca 3 dager før ikm.
Fikk også en del kviser i ansiktet i dagene frem mot ikm, og de sliter jeg med enda.

Brystene gikk fra å være vanlig pms ømme, til mer gravid ømme, med såre nipler og det hele når jeg rundet 5 uker, og jeg synes de bare blir ømmere og ømmere ettersom tiden går, spesielt når jeg tar av meg bh'en. Grøss og gru!

Ellers begynner jeg nå i disse dager å kjenne på hormonene, og tar litt lettere til tårene enn ellers.

Utenom dette kan jeg ikke skryte på meg flere symptomer.
Samme her. Og veldig trøtt. Og småkvalm, spesielt på kvelden.

Trøtt
Ømme bryster
Tar lettere til tårer
Mens murringer
Strekkking i lysken
Kvalme!!

Kvalmen kom for fult i uke 7..

Føler jeg mister symptomer jeg... Ikke noe kjekt :( har siden før pos test hatt kjempe såre brystvorter og nå er den ene helt normal og den andre bare bittelitt sår... Skremmer meg.

Er 4+0 idag.. vært kvalm av og på de siste 2-3 dagene.. hjelper hvis jeg får i meg mat.. sykt ømme pupper :-/

5+1 idag,og er kvalm og kaster opp hver dag midt på dagen. Ømme og vonde bryster (vondt å ligge,dusje,se på de :p ), hodepine,sulten støtt,kald og varm omhverandre og mensenmurringer til tider.. Kvalmen min kom før positiv test,og ser ikke ut til å avta iallefall... :/

Sniker fra juli:) jeg har hatt veldig lite symptomer! Hadde et par dager i uke 5 med ømme brystvorter og har siden uke 8 ikke klart å spise frokost, men er ikke direkte kvalm! Har også innimellom hatt murringer i magen. Var på ul på fredag og så en sprellende liten luring i uke 11:)

Jeg mistet i MA i sommer og da hadde jeg flere symptomer enn jeg har nå:) så tror ikke det har noe å si!

I dag har jeg hatt så mye halsbrann, har kjent det litt av og på de siste ukene, men i dag har det brent skikkelig. Flere som har det så tidlig?

Er 6+2 i dag. Sist graviditet fikk jeg det i siste trimester og mest når jeg lå i senga.

Ømme bryster, småkvalm, vondt i hodet, veldig følsom og irritabel, trøtt og sliten, oppblåst og halsbrann.

De siste dagene har jeg vært fryst ganske mye også.

Føler i grunnen at det har gått veldig bra, men har intensivert seg siste uken og jeg ser sånn sett veldig frem til juleferie :) Er 6+4 i dag :)

I dag har jeg hatt så mye halsbrann, har kjent det litt av og på de siste ukene, men i dag har det brent skikkelig. Flere som har det så tidlig?

Er 6+2 i dag. Sist graviditet fikk jeg det i siste trimester og mest når jeg lå i senga.

Jeg hadde det tidlig (og sent) da jeg var gravid med nr1.
Om jeg ikke husker feil er det pga et hormon som heter relaxin som gjør at bla sfinkter-muskelen i svelget blir svakere.
I hovedsak gjør relaxin sånn at ligamentsbåndene som holder livmora på plass blir litt mer flexibel og sånn at livmora får vokse ;) En annen bivirkning er at man lettere mister kontrollen på blæra når du f.eks hoster eller nyser, så husk å kniiiiip ;) :D

Jeg hadde det tidlig (og sent) da jeg var gravid med nr1.
Om jeg ikke husker feil er det pga et hormon som heter relaxin som gjør at bla sfinkter-muskelen i svelget blir svakere.
I hovedsak gjør relaxin sånn at ligamentsbåndene som holder livmora på plass blir litt mer flexibel og sånn at livmora får vokse ;) En annen bivirkning er at man lettere mister kontrollen på blæra når du f.eks hoster eller nyser, så husk å kniiiiip ;) :D
Ja det der hørtes jo egentlig ganske logisk ut:) men tar det som et godt tegn da, på at ting skjer i kroppen:)

Jeg har vært ganske trøtt, også før jeg tok testen. Hender det verker/murringer, nesten som menssmerter. Veit ikke om det er et bra eller dårlig tegn? :p

Her har faktisk kvalmen kommet til meg også i løpet av helgen... Men den følges av en middels migrene, så jeg vet ikke om jeg er kvalm pga migrene eller graviditet!! Har vært en litt styrete helg, så håper det bare er derfor migrenen har kommet snikende... Forrige sv.skap hadde jeg nesten ikke migrene i det hele tatt, så krysser fingrene for at det går den veien denne gangen også:-)

Back
Topp