Symptomer og plager (mars)

Hvilke symptomer eller plager har du?

  • Kvalm

    Votes: 39 54,9%
  • Trøtt/ sover dårlig

    Votes: 51 71,8%
  • Må tisse oftere/ inkontinens

    Votes: 41 57,7%
  • Vondt i bekkenet

    Votes: 22 31,0%
  • Vondt i andre muskler/skjelett

    Votes: 13 18,3%
  • Svimmel

    Votes: 13 18,3%
  • Blir lettere andpusten

    Votes: 48 67,6%
  • Hjertebank

    Votes: 15 21,1%
  • Hevelser i kroppen/åreknuter

    Votes: 0 0,0%
  • Forstoppelse/fordøyelsesproblemer

    Votes: 36 50,7%
  • Halsbrann

    Votes: 9 12,7%
  • Humørsvingninger

    Votes: 24 33,8%
  • Temperaturendringer (for varm/kald)

    Votes: 21 29,6%
  • Urinveisinfeksjon/sopp/andre underlivsplager

    Votes: 2 2,8%
  • Muskelkramper

    Votes: 4 5,6%
  • Andre symptomer/plager

    Votes: 8 11,3%
  • Ingen symptomer eller plager!

    Votes: 1 1,4%
  • Andre symptomer eller plager

    Votes: 0 0,0%
  • Ingen symptomer eller plager!

    Votes: 1 1,4%

  • Antall som har svart
    71

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Jeg tenkte at det var på tide med en liten statusoppdatering på symptomer og plager :D
 
Jeg beklager at de siste to kategoriene kom to ganger, det skjedde noe feil under redigeringen og nå får jeg ikke slettet dem.
 
Trøtt..
Våkner grytidlig. Ikke alltid jeg klarer sove litt på dagen heller. Våkner to ganger hver eneste natt. Kan også ligge våken midt på nattan før jeg sovner etter dobesøkene..:rolleyes:
14+0 idag, har null mage, så kan sove nett som jeg vil også. Litt spent på hvordan dette blir de neste ukene. Forberedt på lite søvn med en unge, men ikke at det skulle begynne allerede nå.
 
Generelt lite plaget, men tisser ofte, litt bekkensmerter og ofte hodepine
 
Huket av for 6 symptomer, så tror jeg kan roe ned med stresset over for lite symptomer :hilarious: Kvalme og bekkenet er mest utpreget, men ser jo med de andre også at det forklarer hvorfor jeg generelt føler meg som et vandrende dass!
 
tett nese :arghh: Alltid det første tegnet på at jeg er gravid og forventer at det blir som sist, gir ikke slipp før et par uker etter fødsel. Vet det ikke er bra med for mye nesespray men har ikke overlevd uten om dagene
 
tett nese :arghh: Alltid det første tegnet på at jeg er gravid og forventer at det blir som sist, gir ikke slipp før et par uker etter fødsel. Vet det ikke er bra med for mye nesespray men har ikke overlevd uten om dagene
Jeg har kjøpt Miwana Naturell Plus. Ikke like bra som vanlig nesespray, men funker bedre enn vanlig saltvannsspray siden den inneholder mer salt. Og er trygg for gravide
 
tett nese :arghh: Alltid det første tegnet på at jeg er gravid og forventer at det blir som sist, gir ikke slipp før et par uker etter fødsel. Vet det ikke er bra med for mye nesespray men har ikke overlevd uten om da
Jeg har kjøpt Miwana Naturell Plus. Ikke like bra som vanlig nesespray, men funker bedre enn vanlig saltvannsspray siden den inneholder mer salt. Og er trygg for gravide

Den må skaffes asap. Blir gal har tatt noe otrivin, alternativet har vært null søvn. Saltvann kan ta seg en bolle
 
tett nese :arghh: Alltid det første tegnet på at jeg er gravid og forventer at det blir som sist, gir ikke slipp før et par uker etter fødsel. Vet det ikke er bra med for mye nesespray men har ikke overlevd uten om dagene
Jeg har kjøpt Miwana Naturell Plus. Ikke like bra som vanlig nesespray, men funker bedre enn vanlig saltvannsspray siden den inneholder mer salt. Og er trygg for gravide
Det er ikke farlig med nesespray (otrivin/rhinox etc) for gravide. Er bare produsentene som sikrer seg mot alt. Er avhengig selv.. Legen har også bekreftet det, og sa også at "det er ikke i graviditeten man skal ta kampen for å slutte".

Screenshot_20230312_152929_Chrome.jpg


Screenshot_20230312_152239_Chrome.jpg

 
Kvalmen og trøtthet mest plagsomt her. Kvalmen har faktisk blitt verre siste 2 uker:sour: er 12+1 dag. Håper det gir seg snart!
 
Ikke så veldig plaget nå, men er fremdeles kvalm, sover dårlig, må tisse oftere, forstoppelse og kondisen er ikke helt på topp :hilarious:

Sliter også med isjias nerven på høyre side, men det har jeg gjort av og på siden forrige fødsel, har blitt oftere nå i graviditeten da. Stråler ned fra over rumpa til leggen. På det verste blir jeg nesten litt halt :smiley-ashamed004
 
Det er ikke farlig med nesespray (otrivin/rhinox etc) for gravide. Er bare produsentene som sikrer seg mot alt. Er avhengig selv.. Legen har også bekreftet det, og sa også at "det er ikke i graviditeten man skal ta kampen for å slutte".

Vis vedlegget 400831


Vis vedlegget 400830

Nei, otrivin er ikke farlig for gravide, og kan fint brukes ved feks tett nese ved forkjølelse:) Men den er jo generelt avhengighetsskapende, og det er ikke bra å bruke den utover de 10 dagene som er anbefalt. Det er bedre å prøve og finne andre alternativer da, ettersom tett nese er noe gravide kan slite med store deler av graviditeten. Miwana Plus er ikke avhengighetsskapende og funker bedre enn vanlig saltvannsspray:)
 
Nei, otrivin er ikke farlig for gravide, og kan fint brukes ved feks tett nese ved forkjølelse:) Men den er jo generelt avhengighetsskapende, og det er ikke bra å bruke den utover de 10 dagene som er anbefalt. Det er bedre å prøve og finne andre alternativer da, ettersom tett nese er noe gravide kan slite med store deler av graviditeten. Miwana Plus er ikke avhengighetsskapende og funker bedre enn vanlig saltvannsspray:)
Ja, ser den. Har aldri fått noe særlig effekt av saltvannsspray inkludert mirwana plus, men så har jeg vært avhengig siden jeg var 16 og da :bag:
 
Jeg har kjøpt Miwana Naturell Plus. Ikke like bra som vanlig nesespray, men funker bedre enn vanlig saltvannsspray siden den inneholder mer salt. Og er trygg for gravide
Da skal jeg prøve den :D Har prøvd så mye forskjellig for vil så gjerne ikke bli avhenging av Otrovin igjen, men ingenting har funket så langt:arghh:
 
Det er ikke farlig med nesespray (otrivin/rhinox etc) for gravide. Er bare produsentene som sikrer seg mot alt. Er avhengig selv.. Legen har også bekreftet det, og sa også at "det er ikke i graviditeten man skal ta kampen for å slutte".

Vis vedlegget 400831


Vis vedlegget 400830

Er det avhenginghets skapende for min del å :smiley-ashamed004 Har brukt det en god del utenom svangerskap å, så hadde endelig vært uten ganske lenge før jeg ble gravid. Så krysser alt for at jeg greier å finne noe. Men gjør jeg ikke det så får det bare funke med Otrivin ut svangerskapet igjen :smiley-ashamed004
 
Er det avhenginghets skapende for min del å :smiley-ashamed004 Har brukt det en god del utenom svangerskap å, så hadde endelig vært uten ganske lenge før jeg ble gravid. Så krysser alt for at jeg greier å finne noe. Men gjør jeg ikke det så får det bare funke med Otrivin ut svangerskapet igjen :smiley-ashamed004
Finnes andre gode alternativer for Otrivin som ikke er ødeleggende for slimhinnene og samtidig likeså effektive som Otrivin. Nasonex f eks. Tror du får den reseptfritt, ellers ulike alternativer du kan få med resept. Jeg bruker Dymista fast, på resept, kan trygt brukes under graviditet ifølge Tryggmammamedisin:)
 
Finnes andre gode alternativer for Otrivin som ikke er ødeleggende for slimhinnene og samtidig likeså effektive som Otrivin. Nasonex f eks. Tror du får den reseptfritt, ellers ulike alternativer du kan få med resept. Jeg bruker Dymista fast, på resept, kan trygt brukes under graviditet ifølge Tryggmammamedisin:)
Har prøvd både Nasonex og Dymista, ingen av de som funker under svangerskap for meg :smiley-ashamed004 Nasonex har aldri funket for min del men dymista funket veldig bra under allergi sesong men ikke svangerskap. Jobber godt med fastlegen for å prøve og finne noe som funker men vanskelig når jeg blir så sykt tett som jeg blir.
 
Back
Topp