Det kløøøøør!!

Anonyym

Elsker forumet
Sensommerskattene 2023
Jeg klør så dyrisk for tiden. Holder på å bli gal!!
Klokka er nå 04 og jeg må sitte med tlf ellers klør jeg meg.

Tredje svangerskap og aldri hatt dette før. 19+1 nå. Hva hjelper??
 
Jeg klør så dyrisk for tiden. Holder på å bli gal!!
Klokka er nå 04 og jeg må sitte med tlf ellers klør jeg meg.

Tredje svangerskap og aldri hatt dette før. 19+1 nå. Hva hjelper??
Spørs hvor det klør. Det er jo en sånn «kløesykdom» som gravide kan få som kan være farlig og må utredes asap, men husker ikke helt hva det går ut på. Google det og ta kontakt med jordmor/lege?
 
Spørs hvor det klør. Det er jo en sånn «kløesykdom» som gravide kan få som kan være farlig og må utredes asap, men husker ikke helt hva det går ut på. Google det og ta kontakt med jordmor/lege?
Oj, det visste jeg ikke. Det klør på legger, armer, i hodebunn, på halsen, i panna, på magen, i truselinningen, under foten, ja sånn ca overalt :dead:
 
Sniker

Forrige svangerskap så ringte jeg legen for å få anbefalt en krem jeg kunne bruke fordi jeg klødde sånn. Fikk da beskjed om å komme inn på kontoret på dagen for å ta blodprøver. For min del visste det seg heldigvis å være vanlig kløe men ville helt klart hørt med legen kun for å få utelukket svangerskapskløe :)
 
Oj, det visste jeg ikke. Det klør på legger, armer, i hodebunn, på halsen, i panna, på magen, i truselinningen, under foten, ja sånn ca overalt :dead:
Høres ut som at du burde kontakte legen for det kan være svangerskapskløe. Bedre å sjekke det ut enn å vente! Så får du tatt de blodprøvene som trengs for å eventuelt utelukke det, og så tips for noe mot kløen.
 
Høres ut som at du burde kontakte legen for det kan være svangerskapskløe. Bedre å sjekke det ut enn å vente! Så får du tatt de blodprøvene som trengs for å eventuelt utelukke det, og så tips for noe mot kløen.
Ok! Takk for tips. Er det slik at det haster? Har nemlig legetime neste fredag og har bare klødd i hele natt (første gang).

Vi skal iallefall skifte på senga og vaske med nøytralt vaskemiddel/skyllemiddel for å se om det kan irritere, så mulig jeg drar innom å tar prøvene imorgen, men tar det opp med legen på timen? :)
 
Oi! Her lærte jeg nye ting. Klør ofte selv. Må kanskje vurdere å ringe legen da...
 
Ok! Takk for tips. Er det slik at det haster? Har nemlig legetime neste fredag og har bare klødd i hele natt (første gang).

Vi skal iallefall skifte på senga og vaske med nøytralt vaskemiddel/skyllemiddel for å se om det kan irritere, så mulig jeg drar innom å tar prøvene imorgen, men tar det opp med legen på timen? :)
Sniker: ring idag du. Så kan du ta blodprøver direkte og evt få svar på de før timen du har. Som regel er sånn kløe ikke farlig, men det kan være det.
 
Ok! Takk for tips. Er det slik at det haster? Har nemlig legetime neste fredag og har bare klødd i hele natt (første gang).

Vi skal iallefall skifte på senga og vaske med nøytralt vaskemiddel/skyllemiddel for å se om det kan irritere, så mulig jeg drar innom å tar prøvene imorgen, men tar det opp med legen på timen? :)
Som de andre sier så er det nok lurt å ringe og høre i dag. Så får du kanskje tatt blodprøven før timen :)
 
Hvis du klør i håndflater og under fotsåler bør du spesielt være obs på det ifht ICP :) men som de andre nevner, ring legen din og få tatt noen blodprøver :love7 Lykke til!
 
Back
Topp