Symfysemål

Min er bak, men oppe og bakover, så kanskje det spille litt inn?

I følge jordmoren jeg gikk til i dag har de som har morkaken på fremre vegg noe høyere symfyse-fundusmål enn de med morkaken på bakre vegg. Stemmer dette med deres erfaringer?

Lå over med nr 1 også jeg - da lå morkaka bak ;)

Lå over med nr 1 også jeg - da lå morkaka bak ;)

Ikke sant.. Jeg lå nesten under det grønne feltet med forrige, nå ligger jeg helt på kanten av toppen av den grønne feltet. Stor variasjon med andre ord ;) Syns det hørtes litt snålt ut at morkaken gjør den større, men hva vet vel jeg ;)

Har bare målt én gang, så har foreløpig ikke "min egen" kurve, men ble målt til 24 cm i uke 24 :)

85ed4273c6afedc5c4dab10debb1f9c3
Første var målt i uke 26 og i dag 31+6 :)

25 cm i uke 29, morkaka forann og arvingen på tværra. Skal sjekke veksten om 2uker samtidig som morkakesjekk da jm syns det har vært litt lave symfysemål :/

Har bare krysset av to ganger, men første lå jeg akkurat på streken. Andre gang litt under, men legen sa at han ikke hadde fått målt helt 100% sikkert fordi han synes det var vanskelig å kjenne hvor livmoren sluttet. Skal til JM på tirsdag, så får se da.

Ligger fortsatt på streken, og han følger sin egen kurve helt perfekt :) var 26 cm i uke 28 :)

Min har kun et kryss, i uke 15 :-P
Det er for tiden ikke jordmor her så eneste kontrollen jeg har vært på etterpå er hos legen i uke 28. Han har ul-apparat og tok målene der. :)

Back
Topp