Symfysemål

Er sååå spent på morgendagen, da får jeg se hvordan magen har vokst etter første måling :D

Jeg ligger også rett over den røde streken, men innen for det grønne. Skal på vekstkontroll i neste uke, men jeg føler meg ikke bekymret der. Storebror var stor, så er spent på hvordan denne klumpen blir ;)

Lillegull vokser akkurat som h*n skal :D 22 cm nå :)
Har klart å gått opp 5,3 kg på en mnd, så veier 65,1 kg nå! Hun sa det var ett "hopp", men i og jeg at jeg var så slank og veide kun 49 før graviditeten så syns hun det bare var bra. Måtte bare passe på sukkerinntaket mitt litt... :p Idag var hjertelyden "bare" 132, hun kalte det en såkalt "gutte-lyd" :D Spent!

Vedlegg

• 1440749872439.jpg
    1440749872439.jpg
    60,4 KB · Visninger: 42
ImageUploadedByBV Forum1440750746.939068.jpg
Her er mine siste mål, litt over snittet.
Her har det nok en sammenheng med stor baby. Jenta ligger over snittet i vekst og var 827g i uke 24+2. Legen mente hun ville bli en 4kg's! :)

Kjenner eg er spent på mine mål neste uke.. Låg over det grønne feltet sist måling og hvis det tyder på stor unge så blir vel dette en stooooor unge?! :eek:Sist sv.skap låg eg innenfor det grønne feltet og ungen var 4 kg, så frykter en 5 kg:p:D

Kjenner eg er spent på mine mål neste uke.. Låg over det grønne feltet sist måling og hvis det tyder på stor unge så blir vel dette en stooooor unge?! :eek:Sist sv.skap låg eg innenfor det grønne feltet og ungen var 4 kg, så frykter en 5 kg:p:D
Jeg lå langt over kurven sist også - gikk på overtid og ut kom en gutt på 3280 - så det har som regel lite å si med størrelse på barnet ;) er jo livmoren som måles ;)

Jeg ble målt første gang i begynnelsen av uke 24, da lå jeg på 24 cm, i toppen av det grønne området. Iflg jordmor er grafen utdatert, den røde linja skal egentlig ligge høyere, så man er på gjennomsnittet om man ligger over den røde streken.

Jeg ble målt første gang i begynnelsen av uke 24, da lå jeg på 24 cm, i toppen av det grønne området. Iflg jordmor er grafen utdatert, den røde linja skal egentlig ligge høyere, så man er på gjennomsnittet om man ligger over den røde streken.
Ligger litt under gjennomsnittet om man ligger rett på streken da? :p

:-o :-o håpe virkelig legen(første merket) har målt veldig feil, om ikke har det vokst noe vanvittig på en uke:-o
bb4ec212b6988ed6d849594d2ece5fbd

:-o :-o håpe virkelig legen(første merket) har målt veldig feil, om ikke har det vokst noe vanvittig på en uke:-o
bb4ec212b6988ed6d849594d2ece5fbd

Er det samme person som har målt? Vet de sier det er veldig viktig at samme person måler, da ulike personer kan måle noe ulikt!

Er det samme person som har målt? Vet de sier det er veldig viktig at samme person måler, da ulike personer kan måle noe ulikt!
Ikje samme person nei, men samme lege å jordmor som forgje svangerskap å de målte relativt likt då :-P men til og med fysioterapeuten reagerte på veldig stor forandring på en uke :-P

Ikje samme person nei, men samme lege å jordmor som forgje svangerskap å de målte relativt likt då :-P men til og med fysioterapeuten reagerte på veldig stor forandring på en uke :-P

Ser jo veldig rart ut da!

Da har jeg også fått målt. Ligger på 21 og er 24+2 i dag. Jordmor var fornøyd med det:)

Kan variere etter hvordan babyen ligger også ;) kjenner selv at når babye strekker på seg og er aktiv ligger kanten på livmora over navlen, men når han er rolig (da legger han seg dypt i bekkenet til min store fortvilelse) ligger livmora mange cm under navlen :)

20 cm i uke 20 og jordmor målte 23 i uke 21 men så prøvde hun igjen og magen slappet litt mer og hu målte 21. Er veldig spent på neste kontroll om 2 uker og hva målet blir.

Altså, et lite spørsmål ang. symfysemål. Jeg føler magen min har sunket veldig den siste uken. Vil dette påvirke målene? Skal til fødsels lege for kontroll den 10. så spør da. Men kan jo være noen her har vært borti det samme? :)

ImageUploadedByBV Forum1441286368.378414.jpg

Første jordmorkontroll idag, målt til 22 cm (23+2 idag :)

Hjertelyden var sterk og fin, kom tvert hun la doppleren på magen :D 142 slag i minuttet, er vel ganske vanlig hos jenter :)

image.jpg Var til jordmor i dag igjen, og ser at eg holder meg litt over ennå, men følger min kurve:) Ellers så hadde eg litt lavt blodtrykk, men foreløpig skulle vi bare se det an. Eg er litt småsjuk så kan hende det var derfor. Målte blodprosent og den var fin, og eg har tatt en glukosebelastningstest pga litt høy bmi, men jordmor kunne betrygge med at resultatet var helt normalt og trengte ikkje å tenke på det;)

I følge jordmoren jeg gikk til i dag har de som har morkaken på fremre vegg noe høyere symfyse-fundusmål enn de med morkaken på bakre vegg. Stemmer dette med deres erfaringer?

Back
Topp