Sykemeldte

Jeg har sluppet unna trøttheten, fram til nå. Nå sover jeg dårlig, og er trøtt hel tiden. Er sykepleier og har akkurat begynt med tredeltturnus, men kjenner at det er vanskelig å gå natt sånn som det er nå. Er det vanskelig å få sykemelding for bare en type vakt? Hvordan er det da å jobbe ekstra på dag/kveld? Jeg sliter med kveldsvakter også, men så lenge jeg ikke må opp dagen etterpå så går det greit. Er fremdeles kvalm, særlig når jeg ikke får spist til faste tider (noe som er vanskelig i min jobb) så turnusjobbing er vanskelig for tiden. Men, lurer på om noen andre har erfaring med dette ift å sykemeldes på natt og likevel jobbe ekstra på dagen så lenge en har overskudd til det.
Hvis du skal ta igjen det tapte på dag/kveld så er ikke sykemelding det riktige... da bør du heller snakke med arbeidsgiver og be om tilrettelegging, og hvis de ikke forstår så snakker du med legen så han kan skrive noe om at sykemelding kan avverges ved tilrettelegging til kun dag/kveld.
 
Hvis du skal ta igjen det tapte på dag/kveld så er ikke sykemelding det riktige... da bør du heller snakke med arbeidsgiver og be om tilrettelegging, og hvis de ikke forstår så snakker du med legen så han kan skrive noe om at sykemelding kan avverges ved tilrettelegging til kun dag/kveld.

Takk for svar. Hvis jeg kan slippe sykemelding så er jo det det beste, men håper bare arbeidsgiver vil tilrettelegge. Begynte med nattevakter nå i mars, men kjenner at det er veldig vanskelig sånn som formen min er nå. Bare kjipt å måtte trekke seg allerede
 
Jeg har sluppet unna trøttheten, fram til nå. Nå sover jeg dårlig, og er trøtt hel tiden. Er sykepleier og har akkurat begynt med tredeltturnus, men kjenner at det er vanskelig å gå natt sånn som det er nå. Er det vanskelig å få sykemelding for bare en type vakt? Hvordan er det da å jobbe ekstra på dag/kveld? Jeg sliter med kveldsvakter også, men så lenge jeg ikke må opp dagen etterpå så går det greit. Er fremdeles kvalm, særlig når jeg ikke får spist til faste tider (noe som er vanskelig i min jobb) så turnusjobbing er vanskelig for tiden. Men, lurer på om noen andre har erfaring med dette ift å sykemeldes på natt og likevel jobbe ekstra på dagen så lenge en har overskudd til det.
Hvordan er det hos dere? Kan gravide få nattevakter byttet til andre vakter og likevel beholde natt-tillegget? Noen steder kan det være at man må sykemeldes fra natt for ikke å miste det tillegget, noen steder får man beholde tillegget, men må jobbe enten vakt mot vakt eller time for time. Sjekk opp hva som gjelder hos deg ift hva du orker.
Hvis du skal "ta igjen" kan det bli mye jobbing og, spesielt om du har full stilling. er trøttheten og energitapet alt for stort kan det være til hjelp med gradert sykemelding og tilrettelegging ellers.
 
Takk for svar. Hvis jeg kan slippe sykemelding så er jo det det beste, men håper bare arbeidsgiver vil tilrettelegge. Begynte med nattevakter nå i mars, men kjenner at det er veldig vanskelig sånn som formen min er nå. Bare kjipt å måtte trekke seg allerede
Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge og hvis de ikke har mulighet må de dokumentere det. Hvis de er vrange er det veldig greit å involvere legen som nevnt. Skjønner godt følelsen av at man ønsker å bidra på lik linje med kollegaene men det er ikke alltid mulig som gravid! At du klarer å jobbe 100% er faktisk en bragd i seg selv, og om du ikke får den tilretteleggingen som er nødvendig for at du skal kunne fortsette å jobbe så mye som mulig av stillingsprosenten din, så er det faktisk ikke din feil... mulig du kvalifiserer til svangerskapspenger også hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge, dette kan som regel jordmor masse om [emoji5]
 
Vært 100% sykemeldt siden 17.01 og reduserte til 70% for to dager siden. Selvsagt vært dårlig søvn hele uka men gikk greit de 2,5 timene jeg var på jobb. Tok det igjen på sofaen resten av dagen [emoji28] Dag 2 våknet jeg så altfor tidlig (05.20) fordi 5åringen kom med små host fra rommet sitt som viste seg å egentlig være brekninger da hun kom inn til oss full av feber og kvalme og begynte å kaste opp [emoji17] Ble ganske kvalm selv og fikk hodepine pga for lite søvn så ble da hjemme fra jobb.

Prøver igjen idag, skal bare holde ut i 2 timer men etter å ha delt seng med hun som fortsatt er i veldig dårlig form er jeg avhengig av å få litt mer søvn først.

Satser på en bedre uke neste uke! [emoji5]
 
Sykemeldt 100%, mest sannsynlig ut svangerskapet. Sliter veldig med dårlig samvittighet for det (så mye at jeg opprettet en egen tråd for det i svangerskapsforumet før jeg oppdaget terminklubben).

Grunnen er svangerskapshypertensjon for et år siden, og tendenser til at det kan slå ut denne gangen og, så det prøver jeg hardt å forhindre.
 
Rakk å jobbe 3 dager, hvorav 1 sykt barn-dag mellom dag 1 og 2 før jeg måtte be om 100% sm ut uka idag. [emoji17]
 
Back
Topp