Sykemeldte

Normalt for oss to hvert fall :) Men alle er jo forskjellige... Bra bemanningsbyrået er støttende, og fint at du er positiv til å komme til et bedre sted enn der du var - jeg håper det blir tilfellet!

Det var egentlig tenkt at jeg skulle begynne i ny jobb i dag, men Adecco ringte i går og sa at arbeidsgiver hadde trukket tilbake oppdraget.:wideyed:
Det blir veldig bra for min del, siden jeg får betalt avtalt lønn og Adecco er pliktig å finne ny jobb til meg
:happy:
Så frem til det skjer har jeg møteplikt hver morgen hos Adecco, men vil tro at det bare er å dra hjem hvis det ikke finnes jobb.:)

Det negative er at bekkenet har begynt å gjøre vondt:rolleyes:
Har time hos fysio på tirsdag, og håper det er hjelp å få.
Noen som har erfaring med bekkenløsning fra tidligere og om behandling hjelper?
Dette er 3 svangerskapet mitt med bekkenløsning, men fikk ingen hjelp første gangen og det var et helvete.
Forrige gang gikk jeg til osteopat, men vet ikke om det hjalp eller om det var hormonene som begynte å gå ut av kroppen når svangerskapet ble avsluttet:(
 
Jeg er 40% sykemeldt nå, men ikke pga svangerskapet.
Fikk kyssesyken og lungebetennelse i desember, så har vært igjennom 100%, deretter 60% og nå har jeg klart å komme meg ned til 40%.

Har hatt litt kvalme (men mest om ettermiddag/kveld) og er jo generell slapp og lite energi (henger igjen fra kyssesyken, men vet ikke om det noe pga svangerskapet også), og veldig trøtt - så er ganske greit å ha to dager i uken for å sove ut/lade batteriene.
 
100% sykemeldt pga kvalme og lite energi. Jobber i bhg og har ikke mulighet til å trekke meg tilbake eller styre dagen selv. Håper at kvalmen gir seg om noen uker. Er i uke 6+6:)
 
Jeg jobber 100%, men kjenner at enkelte dager er veldig lite produktive på jobb. Ufattelig trøtt og ganske kvalm. Med 2 hjemme i tillegg så er det ikke så lett å slappe av etter jobb heller, men håper formen blir litt bedre snart. Var ganske dårlig med de to første, men håper og tror at alle svangerskap er forskjellige. Så det kan jo hende det går bedre denne gangen [emoji28] kanskje en smule naiv! [emoji85][emoji23]
 
Hvordan går det med dere? Fortsatt sykemeldt? Eller er det noen som er tilbake i jobb?
 
Sykemeldt hele denne uken pga sterk kvalme. Kvalmen kom ikke før uke 9-10.
 
Jeg er sykemeldt nå, å helt til uke 12. (Er nå i uke 9+6) Går da åver på svangerskapspenger. Har høy risikosvangerskap.
 
Er sykmeldt pga blødninger. Nå har gudskjelov det gitt seg. Men nå sliter jeg med kvalme og trøtthet. Skal har ferie 3 første dager neste uke, så får jeg se hva jeg gjør.
 
Flere enn meg med dårlig samvittighet for å være sykemeldt? Vet jeg ikke burde ha det, men snill pike syndromet er sterkt hos meg, og jeg synes det er vanskelig å ikke føle på at dette går ut over jobben og kollegaer :sorry: gode råd?
 
Flere enn meg med dårlig samvittighet for å være sykemeldt? Vet jeg ikke burde ha det, men snill pike syndromet er sterkt hos meg, og jeg synes det er vanskelig å ikke føle på at dette går ut over jobben og kollegaer :sorry: gode råd?

Føler virkelig med deg. Rådene jeg har fått er at nå er det viktig å tenke på seg selv og babyen i første omgang:Heartred Ingen som takker deg for å komme dårlig på jobb eller risikere svangerskapet eller værre plager senere i svangerskapet. Akkurat nå er ingenting viktigere enn lille knøttet i magen, og det er din kropp som lager det nå:) Vet det er vanskelig, men det er kjipt nok å måtte være sykemeldt om man ikke også skal måtte gå å ha dårlig samvittighet for det!
Masse god bedring! :Heartred
 
Flere enn meg med dårlig samvittighet for å være sykemeldt? Vet jeg ikke burde ha det, men snill pike syndromet er sterkt hos meg, og jeg synes det er vanskelig å ikke føle på at dette går ut over jobben og kollegaer :sorry: gode råd?
Nei, har ikke det.
Er SM fordi jeg har mistet så mange ganger, både sjef og kollegaer vet det og har full forståelse for at jeg ikke tar noen sjanser med babyen.
 
Husk at det viktigste nå er å ta vare på babyen og oss selv [emoji173]. Ingen som har godt av å presse seg og kanskje kollapse senere.
 
Jeg har sluppet unna trøttheten, fram til nå. Nå sover jeg dårlig, og er trøtt hel tiden. Er sykepleier og har akkurat begynt med tredeltturnus, men kjenner at det er vanskelig å gå natt sånn som det er nå. Er det vanskelig å få sykemelding for bare en type vakt? Hvordan er det da å jobbe ekstra på dag/kveld? Jeg sliter med kveldsvakter også, men så lenge jeg ikke må opp dagen etterpå så går det greit. Er fremdeles kvalm, særlig når jeg ikke får spist til faste tider (noe som er vanskelig i min jobb) så turnusjobbing er vanskelig for tiden. Men, lurer på om noen andre har erfaring med dette ift å sykemeldes på natt og likevel jobbe ekstra på dagen så lenge en har overskudd til det.
 
Back
Topp