Sykehuset Innlandet, Kongsvinger

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 62 88 73 60
Nettside: https://sykehuset-innlandet.no/avde...kongsvinger/fode-barselavdelingen-kongsvinger
Adresse: Parkvegen 35, 2212 Kongsvinger (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Lystgass
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og ti senger på barselavdelingen. Vi har også familierom.
Visittider: Far og søsken kan komme hele dagen utenom i siestaen som er kl. 13.00-16.00. Slekt og venner kan komme i besøkstiden kl. 1800-1900.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Sykehuset deler ikke ut Spedbarnsboken. Du får den på Kongsvinger helsestasjon, eller du kan bestille den gratis her: http://www.goboken.no/Butikk/Produkter/kitt-sandvik/spedbarnsboken/

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 600.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 06200
 
Last edited by a moderator:
Flott fødeavdeling med flotte leger og jordmødre. Jeg fødet her i 2011 og skal føde her igjen i 2013 og kunne ikke tenke meg et annet sykehus å føde på :) Man blir godt tatt i mot og i varetatt mens man ligger der og de har store fine familierom så far også kan være der og få med seg de første dagene til barnet :)

Eneste jeg savnet var tv/internett på rommet.
 
En rolig fødeavdeling der jeg fikk all støtte og oppfølging jeg kunne ønske meg. Følte alltid trygghet for meg og barnet, ble født med keisersnitt.
TV fikk de på rommene sommeren 2011.
 
Jeg bor i Akershus og fødte på Kongsvinger i februar og jeg kommer til å føde der med neste mann også . Uansett hvor jeg befinner meg i verden !
Kjempe flinke jordmødre og veldig forståelsesfulle og hjelpsomme <3
 
Jeg bor på Auli og vil føde på Kongsvinger. Er opprinnelig fra Magnor så var glede når jeg søkte meg til Kongsvinger ferde ansatte er så herlige. Gleder meg til dette. Flere som skal føde her i august?
 
Jeg bor på Auli og vil føde på Kongsvinger. Er opprinnelig fra Magnor så var glede når jeg søkte meg til Kongsvinger ferde ansatte er så herlige. Gleder meg til dette. Flere som skal føde her i august?
Jeg har termin 1 august og skal føde der :)
 
Åå. Jeg har termin 21 august og skal føde der. Hvor bor du?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Fødte der i 2012 og nå i 2015. Utrolig fornøyd begge gangene!!
 
Veldig fornøyd etter fødsel på kongsvinger :) ble tatt veldig godt vare på og god oppfølging selv etter fødsel :)
 
Last edited:
Jeg har BMI på 30,1 og jeg har ikke hørt noe om at jeg ikke får føde der.

Var der oppe på søndag, da formen min var veldig dårlig og bølla var veldig rolig. Fikk fantastisk service (servert frokost på senga og hele pakka) mens jeg lå til overvåkning den dagen. I og med at jeg bor ti minutter unna fikk jeg dra hjem i mellom testene, og alle jeg møtte der oppe den dagen var hyggelige og hjelpsomme. Er derfor slettes ikke bekymret for hvordan oppholdet som snart kommer vil gå. :)
 
Jeg har BMI på 30,1 og jeg har ikke hørt noe om at jeg ikke får føde der.

Var der oppe på søndag, da formen min var veldig dårlig og bølla var veldig rolig. Fikk fantastisk service (servert frokost på senga og hele pakka) mens jeg lå til overvåkning den dagen. I og med at jeg bor ti minutter unna fikk jeg dra hjem i mellom testene, og alle jeg møtte der oppe den dagen var hyggelige og hjelpsomme. Er derfor slettes ikke bekymret for hvordan oppholdet som snart kommer vil gå. :)
 
Last edited:
Kom hjem fra Kongsvinger sykehus nå 1.juledag, og kan ikke si jeg er annet enn strålende fornøyd med behandlingen vi fikk der oppe. Både jeg, forloveden min og gutten vår ble ivaretatt på beste vis. De ansatte er både hyggelige og veldig flinke, vi fikk all den hjelpen vi trengte (er jo litt man lurer på med førstemann) samtidig som vi fikk rom nok til å prøve å klare ting selv. Har ingenting å utsette på oppholdet, og bruker gladelig samme sykehuset neste gang også :)
 
Back
Topp