Sykehuset Innlandet, Kongsvinger

Hei, er det noen som har født på Kongsvinger i det siste? Jeg (førstegangs 36+4) endret nettopp fødeplass fra Nordbyhagen til Kongsvinger etter oppfordring av jordmor, og etter å ha lest om avdelingen har jeg blitt veldig trygg på at det er riktig avgjørelse. Jeg er likevel nysgjerrig på hvordan pasienter opplever opphold der nå, jeg har skjønt at det er stort trykk over hele landet med mange fødsler.
Hvor lenge får man bli på sykehuset etter fødsel?
Blir man sendt hjem hvis man ikke har stor nok åpning? Bor en time unna Kongsvinger og vil unngå bomturer..
Kom gjerne med alle andre slags tanker eller tips hvis du har noe å komme med :smiley-bounce012
Fødte på Kongsvinger i november 23, og hadde en veldig god opplevelse der :happy:
Fikk bli der så lenge jeg ville etter fødsel, ikke noe mas om å dra hjem før man er klar for det. Utrolig hyggelige og flinke jordmødre, sykepleiere og barnepleiere. Var førstegangsfødende og litt redd, men den frykten ble borte når jeg kom dit og ble møtt på en så fin måte. Ønsker veldig nr 2 etterhvert og kommer absolutt til å velge Kongsvinger igjen.
 
Back
Topp