Sykehuset Østfold, Fredrikstad

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 23 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno5189372 Blir kjent med forumet

Ok, tusen takk for tipsene dine. :) skal snakke med fastlegen min om det og forsikre meg om å få plass på B7!

2. tonjecathrine Forumet er livet Septembergull'17 Oktoberskatter 2014

Gjør det :)
    Man trenger ikke søke om fødeplass på SØF, men når du ringer føden og er i fødsel (eller tror du er det, noe jeg trodde flere ganger) så spør koordinator om hvor du ønsker å føde, da sa jeg B7 og da ga hun beskjed om at jeg kom :) Veldig greit :)

3. Leonardo Forelsket i forumet

Jeg føda på B3 i 2009. Fikk akupunktur og 1 paracet. Også føda jeg på B2 i 2011. Fikk akupunktur, men jeg rev av nålene da jeg følte de var i veien! Jeg håper jeg får føde på B3 igjen, vi følte oss mer ivaretatt der..

4. Tinkiwinki Flørter med forumet

Fødte på B3 i år. Veldig fornøyd! Det var min første fødsel, og det ble en god opplevelse.

• Enig Enig x 1
  5. Iseliin Elsker forumet Mailykke <3

Hadde en kjempefin fødsel 3 mai 2014 på B7 ! :) førstegangsfødende.
    Fikk føde i badekar uten noe smertelindring slik jeg ønsket det, og det var en så utrolig deilig og rolig atmosfære på fødestuen. Jordmor var kjempeflink!! Skulle gjerne navngitt henne for hun fortjener all skryt men det er ikke lov :)
    Om det blir fler barn her så håper jeg å få føde samme sted og med samme jordmor :)!

6. Stevie Forelsket i forumet Septemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Noen som vet når føden i Fredrikstad flytter til Kalnes? Skal føde høsten 2015 og spent på hvor det blir...

7. razika Februar 14 Februar 2014 - Skjult forum

November i år. :)

8. Stevie Forelsket i forumet Septemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Ok takk, ungen bør være ut før den tid. ☺

9. Bkno4204572 Andre møte med forumet

Er det noen som vet om de tilbyr lystgass her? :)

10. chaatzy Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3 Septembermødre <3

Har født på 3 forskjellige avdelinger. pga plassmangel og diverse.. men er det normalenheten det stedet kalles der jeg var nå tro b7tror jeg.. hvertfall så anbefaler jeg å føde der. gjorde det nå sist. og det var som å være på spa.. lå i dobbeltsenga med varmerisposer og akupunkturnåler brukte jeg da, men det er valgfritt selvfølgelig :) Tror de har slutta med lystgass, fikk ikke tilbud om det denne gangen, ikke spurte jeg heller og klarte meg fint uten egentlig :) så var det b3 (tror jeg) fødte jeg også i dobbeltseng, hærlig :) b2 (tror jeg) ble jeg bare plassert pga plass mangel var førstegangs og skulle egentlig bli sendt hjem midt på natta.. men fikk bli der i en sykehusseng er der man egentlig får ks fikk ejg vite.. så sikkert grunnen til de ubehagelige senger ;)

11. Boblefrua Forumet er livet

Ikke lystgass på Fredrikstad lenger.

12. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Blir på kalnes da, for de som kommer til å føde der :)
    Planen er at det skal være ferdig flyttet 3. November

13. Bkno3160672 Andre møte med forumet

B7 er fødestua, B2 normalenheten og B3 intensiven ;)

14. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Noen som vet hvordan det er med omvisning på føden? Kan man ringe sykehuset og be om dette?

15. razika Februar 14 Februar 2014 - Skjult forum

Tittet igjennom brosjyren jeg fikk før fødselen nå, står ingenting om det der. Mener å ha hørt at de har sluttet med det. Du kan jo bare ta en telefon og høre. :)

16. lmk88 Forumet er livet VIP Oktoberskattene 2015

De har slutta med omvisning ja :)

17. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Snakket med jordmora mi, og de har omvisning. Jeg skulle egentlig med en gruppe, men siden jeg ikke kan så var det visst bare å ringe :)

• Liker Liker x 1
  18. lmk88 Forumet er livet VIP Oktoberskattene 2015

De hadde ikke det i 2013 :/

19. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Hm...får ringe å høre i morgen
    JM mente de hadde i grupper ihvertfall. Hvis ikke så kjenner jeg en som jobber der, så håper det ordner seg allikevel:)

20. lmk88 Forumet er livet VIP Oktoberskattene 2015

Fikk vite i 2011 at de slutta med omvisning etter svineinfluensa. Tror ikke de har starta med det igjen. Er ikke mye å vise der heller sånn sett. Står på skiltet hvor du skal gå :)

Del denne siden