Sykehuset Østfold, Fredrikstad

Jeg fødte på B7 i oktober i år, er vanvittig fonøyd! Vi fikk et stort føderom med badekar, en veldig rolig og dyktig jordmor som også satte akupunktur på meg. Nå gikk fødselen min vanvittig fort, kom inn kl 7.30 med 3cm, ungen ute kl 10.59. Mens jeg var i badekaret ble fosterlyden litt svak, så jeh fødte i sengen da jm ville ha litt bedre kontroll.
Vi fikk et flott rom med dobbelseng til oppholdet vårt, men vi merket allerede første natta at lilles pust gikk alt for fort. Pga misfarget fostervann fulgte dem ekstra godt med, og dagen etter (søndag) ble han innlagt på nyfødt intensiv med infeksjon i lungene. Når vi kom tilbake mandags morgen var jeg litt slapp, så jordmor på B7 sjekket feberen min, bestilte blodprøver og vips var det oppdaget at jeg hadde masse hinnerester i livmora, så dem fikk meg på antibiotika med en gang før det gikk infeksjon i det.

Jeg ble da flyttet ned på B2, der følte vi oss ikke ivaretatt. Ingen som hadde kontroll på når jeg skulle kobles på antibiotikaen, det tok ofte en time fra jeg ringte i snora til det kom noen, og en del studenter som ikke kunne det jeg lurte på (ikke deres feil, men hvor var veileder?). Heldigvis, de to siste dagene fikk vi en fantastisk jordmor som hadde utskrivelses-samtale med oss. Hadde det ikke vært for jordmoren den siste dagen og barnepleierene er jeg redd jeg hadde gått inn i en fødselsdepresjon, der jeg lå på en avdeling og barnet mitt en annen plass, lite hjelp å få om natten til amming osv...

Så jeg vil skryte uhemmet av B7 og nyfødt intensiv på SØF, de ga oss så mye trygghet og kompetanse på hva dem drev med. Skal jeg føde igjen blir det uten tvil på B7, selvom det gjorde vondt som fæn :)
Ok, tusen takk for tipsene dine. :) skal snakke med fastlegen min om det og forsikre meg om å få plass på B7!
 
Ok, tusen takk for tipsene dine. :) skal snakke med fastlegen min om det og forsikre meg om å få plass på B7!

Gjør det :)
Man trenger ikke søke om fødeplass på SØF, men når du ringer føden og er i fødsel (eller tror du er det, noe jeg trodde flere ganger) så spør koordinator om hvor du ønsker å føde, da sa jeg B7 og da ga hun beskjed om at jeg kom :) Veldig greit :)
 
Jeg føda på B3 i 2009. Fikk akupunktur og 1 paracet. Også føda jeg på B2 i 2011. Fikk akupunktur, men jeg rev av nålene da jeg følte de var i veien! Jeg håper jeg får føde på B3 igjen, vi følte oss mer ivaretatt der..
 
Hadde en kjempefin fødsel 3 mai 2014 på B7 ! :) førstegangsfødende.
Fikk føde i badekar uten noe smertelindring slik jeg ønsket det, og det var en så utrolig deilig og rolig atmosfære på fødestuen. Jordmor var kjempeflink!! Skulle gjerne navngitt henne for hun fortjener all skryt men det er ikke lov :)
Om det blir fler barn her så håper jeg å få føde samme sted og med samme jordmor :)!
 
Noen som vet når føden i Fredrikstad flytter til Kalnes? Skal føde høsten 2015 og spent på hvor det blir...
 
Har født på 3 forskjellige avdelinger. pga plassmangel og diverse.. men er det normalenheten det stedet kalles der jeg var nå tro b7tror jeg.. hvertfall så anbefaler jeg å føde der. gjorde det nå sist. og det var som å være på spa.. lå i dobbeltsenga med varmerisposer og akupunkturnåler brukte jeg da, men det er valgfritt selvfølgelig :) Tror de har slutta med lystgass, fikk ikke tilbud om det denne gangen, ikke spurte jeg heller og klarte meg fint uten egentlig :) så var det b3 (tror jeg) fødte jeg også i dobbeltseng, hærlig :) b2 (tror jeg) ble jeg bare plassert pga plass mangel var førstegangs og skulle egentlig bli sendt hjem midt på natta.. men fikk bli der i en sykehusseng er der man egentlig får ks fikk ejg vite.. så sikkert grunnen til de ubehagelige senger ;)
 
Noen som vet hvordan det er med omvisning på føden? Kan man ringe sykehuset og be om dette?
 
Noen som vet hvordan det er med omvisning på føden? Kan man ringe sykehuset og be om dette?

Tittet igjennom brosjyren jeg fikk før fødselen nå, står ingenting om det der. Mener å ha hørt at de har sluttet med det. Du kan jo bare ta en telefon og høre. :)
 
Tittet igjennom brosjyren jeg fikk før fødselen nå, står ingenting om det der. Mener å ha hørt at de har sluttet med det. Du kan jo bare ta en telefon og høre. :)
De har slutta med omvisning ja :)

Snakket med jordmora mi, og de har omvisning. Jeg skulle egentlig med en gruppe, men siden jeg ikke kan så var det visst bare å ringe :)
 
De hadde ikke det i 2013 :/

Hm...får ringe å høre i morgen
JM mente de hadde i grupper ihvertfall. Hvis ikke så kjenner jeg en som jobber der, så håper det ordner seg allikevel:)
 
Hm...får ringe å høre i morgen
JM mente de hadde i grupper ihvertfall. Hvis ikke så kjenner jeg en som jobber der, så håper det ordner seg allikevel:)

Fikk vite i 2011 at de slutta med omvisning etter svineinfluensa. Tror ikke de har starta med det igjen. Er ikke mye å vise der heller sånn sett. Står på skiltet hvor du skal gå :)
 
Back
Topp