Fødte i førsten av mai. Vi kom inn på fødeavdelingen midt i vaktbyttet, og ble satt på et rom med ctg. I løpet av en times tid var flere innom og sjekket med oss. Så sa jeg at jeg bare måtte inn på et føderom, og få no smertestillende, og babyen var stresset med høy puls, så ble lagt inn med en gang. Enda godt for det var 8cm åpning
lå der med lystgass og fikk satt i akupunkturnåler her og der, mens jordmora måtte ordne klart alt. Brått var det flere jordmødre og barneleger der. Lillegutt var på vei ut før jeg fikk sukk for meg
Men de ansatte- må virkelig fullrose de. Selvom jeg følte det var mye som skjedde på en gang og litt kaotisk (var ikke kaos assa), så følte jeg meg så ivaretatt og trygg. Og i ettertid på barsel - ble godt passet på og svar på alt vi lurte på. Og vi kom godt overens med flere som jeg gjerne kunne snakket med igjen
Men.. det er jo et sykehus. Og det merker man. Vi var heldige og fikk barselrom med dobbeltseng (finnes 2 slike rom tror jeg?), eller så hadde mannen ligget i "skapseng" ved siden av. Var veldig godt at vi og lillegutt fikk ligget sammen mye. Og inne på rommet var det nokså enkelt/sterilt ved at det er store hvite vegger. Skulle gjerne hatt med noen bilder og hengt opp og gjort det litt hjemmekoselig der
Når jeg var lei av å være på rommet (og i god nok form), så var det liksom ingen steder å gå. Evt å gå i gangene på avd eller ned i vestibylen til kiosken.. men ikke så koselig det akkurat. Skulle gjerne hatt dagligstue, for å komme seg ut av det rommet. Og mannen klagde på at han ikke fikk noe mat. Kan betale 100kr for brødmat/yoghurt osv. Men ene jordmora sa at vi kunne snike inn mat til ham ved å ta ekstra til meg. Så gjorde det til frokost og til kvelds. Men han fikk jo ikke lunsjen og middagen som jeg fikk. (som faktisk var smakfull til å være fra sykehuset). Så han måtte jo ned i kiosken osv. En ting til - hvis man parkerer med bil på sykehuset, så må man betale for hele tiden man er der. Litt surt. Vi betalte ca 500 tror jeg. Men anbefaler europark-appen, så slipper man å gå ut og legge på mer penger, kan bare justere tiden på appen. Veldig nyttig når mannen til tider ikke hadde mulighet til å gå ut. Men ellers - veldig fornøyd med sykehuset. De ansatte er jo ikke no å klage på. Er jo noen ting å si på nå det gjelder selve sykehuset. Men er fornøyd med at det er nytt, slik at det ikke er slitte møbler og utstyr