Syalong - babynest

Dette ble jo kjempestilig!
Takker for inspirasjon, håper jeg også klarer å sy en slik en :D


Det får du til, det er ikke kjempevanskelig, ta et steg om gangen. Og ikke minst - om noe blir litt rart, så kan man sette ganske mye på sjarmkontoen!
 
Nå har prinsen min kommet til verden, og jeg må bare fortelle at vi bruker babynestet kjempemye. Han trives ikke noe særlig med å bli liggende litt "alene" i hverken seng eller vogn. Så her flyttes babynestet mellom vogn, vogga på stua og sprinkelsenga på soverommet.

Kjente jeg var litt skeptisk i utgangspunktet til hvor mye det kom til å bli brukt, og så vel egentlig mest for meg å ha det i senga for å ikke legge meg oppå han om natta. MEN jeg er overbevist - dette er genialt!
 
Nå har prinsen min kommet til verden, og jeg må bare fortelle at vi bruker babynestet kjempemye. Han trives ikke noe særlig med å bli liggende litt "alene" i hverken seng eller vogn. Så her flyttes babynestet mellom vogn, vogga på stua og sprinkelsenga på soverommet.

Kjente jeg var litt skeptisk i utgangspunktet til hvor mye det kom til å bli brukt, og så vel egentlig mest for meg å ha det i senga for å ikke legge meg oppå han om natta. MEN jeg er overbevist - dette er genialt!
Gratulerer så masse med prinsen din!!! Og så gøy at du får brukt redet masse,det er jo perfekt! Jeg har akkurat satt opp vogga og la redet oppi der nå for å se,det ser kjempekoselig ut,gleder meg til min frøken skal ta det i bruk!

Termin 02.09.13 <3
 
Jeg har klippet opp stoff til redet mitt i kveld :) er ganske så fersk på å sy, men har god tid, og det er jo veldig kjekt med hjemmelagde ting da!
 
Da var jeg endelig ferdig! Gjorde ting i litt feil rekkefølge, noe som førte til at jeg ikke fikk kantbånd på toppen, men det løste seg, og bortsett fra noen små skjønnhetsfeil er jeg veldig fornøyd, dette var gøy! Og mormors gamle 70-talls dynetrekk fikk nytt liv i tillegg :DImageUploadedByBV Forum1376186917.211794.jpg
 
Da var jeg endelig ferdig! Gjorde ting i litt feil rekkefølge, noe som førte til at jeg ikke fikk kantbånd på toppen, men det løste seg, og bortsett fra noen små skjønnhetsfeil er jeg veldig fornøyd, dette var gøy! Og mormors gamle 70-talls dynetrekk fikk nytt liv i tillegg :DVis vedlegget 25800

Knallfint! Nå kan vi bare glede oss til de skjønne små skal bruke dem <3
 
Nå har jeg sydd et babynest etter oppskrift fra bloggen Idas mirakel.

Må bare si at oppskriften var unødvendig mangelfull, følte jeg måtte studere bildene for hvert eneste trinn og innkjøpslisten var heller ikke 100%.

Nå er sikkert jeg veldig pirkete, men litt kjedelig når man først skal vie litt tid til et prosjekt :p
Håper noen dyktige bloggere vil lage et ordentlig trinn-for-trinn innlegg til oss som ikke er så erfarne :)

Ble litt knoting på skråbåndet ved endene og midtpartiet, ikke alle sømmer ble like fine. Tredde også snoren før jeg stappet pølsa og det var nok lurt, hadde ikke sikkerhetsnål men brukte binders.

Tross alt lært mye, første erfaringen med skråbånd og nest :)
 
Nå har jeg sydd et babynest etter oppskrift fra bloggen Idas mirakel.

Må bare si at oppskriften var unødvendig mangelfull, følte jeg måtte studere bildene for hvert eneste trinn og innkjøpslisten var heller ikke 100%.

Nå er sikkert jeg veldig pirkete, men litt kjedelig når man først skal vie litt tid til et prosjekt :p
Håper noen dyktige bloggere vil lage et ordentlig trinn-for-trinn innlegg til oss som ikke er så erfarne :)

Ble litt knoting på skråbåndet ved endene og midtpartiet, ikke alle sømmer ble like fine. Tredde også snoren før jeg stappet pølsa og det var nok lurt, hadde ikke sikkerhetsnål men brukte binders.

Tross alt lært mye, første erfaringen med skråbånd og nest :)
Jeg brukte oppskrift fra Stoff og Stil, så kjenner ikke bloggen. Men vet at jo mer erfaring man får jo mer glemmer man å si når man skal vise. Så veldig bra å være pirkete, oppskrifter bør være nøyaktige synes jeg og :)

Men få se redet da! Det er gøy å se hvor forskjellige alle blir :)
 
Jeg brukte oppskrift fra Stoff og Stil, så kjenner ikke bloggen. Men vet at jo mer erfaring man får jo mer glemmer man å si når man skal vise. Så veldig bra å være pirkete, oppskrifter bør være nøyaktige synes jeg og :)

Men få se redet da! Det er gøy å se hvor forskjellige alle blir :)
I hvertfall greit med ordentlige oppskrifter for å ikke ta motet helt i fra oss ferskinger :p hehe. Bilde kommer i morgen, ble litt for lite skråbånd og mangler en stopper :)
 
Så kjempefin, det gikk jo veldig bra! En koselig plass å sove <3
Tusen takk, alt gikk ganske fint bortsett fra kantbåndene til slutt over endene. Det tok jeg ikke nærbilde av :p
Har i hvertfall høstet en del nye erfaringer, slitsomt med morsomt :)
 
Jeg finner ingen plasser med fine stoff som passer en prinsesse, stoff og stil fant jeg ingenting :O
 
Viss en ikke finner metervarer, går ikke det ann å kjøpe vanlig sengesett å bruke det?
 
Back
Topp