Syalong - babynest

Da har jeg vært på stoff og stil- klarte IKKE å bestemme meg for stoff!!!! Gikk evigheter og fireåringen ble rimelig utålmodig;)

Når planlegger du å starte med å sy?


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Den var kul:)

Trenger ikke sånn selv.

Skal på stoff og stil til uka og trenger egentlig inspirasjon til hva jeg kan sy:p
Kanskje nye gardiner i huset:rolleyes:
 
Den var kul:)

Trenger ikke sånn selv.

Skal på stoff og stil til uka og trenger egentlig inspirasjon til hva jeg kan sy:p
Kanskje nye gardiner i huset:rolleyes:
Sydde nye puter av stoff jeg fant på salg på stoff og stil i dag;

ImageUploadedByBV Forum1372354005.102161.jpg


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Den var kul:)

Trenger ikke sånn selv.

Skal på stoff og stil til uka og trenger egentlig inspirasjon til hva jeg kan sy:p
Kanskje nye gardiner i huset:rolleyes:


Jeg er helt hekta på å sy ting til småen for tiden. Er så mange blogger med gode ideer (og forklaring), blir skikkelig inspirert jeg - kan sitte på nett i timesvis å drømme meg bort. Sjekk evt også sykroken - der er det en egen side for babyting.

Kan jo komme med noen forslag: bleieposer til stelleveska (unepune), stelleunderlag (om ikke stelleveska har), stelleveske, vognpose, bilstolpose, leketeppe, nattpose, ammepute, nytt trekk til noe av utstyret du har, små plagg som lue, siklesmekke osv...

Jeg lånte akkurat en del sybøker fra biblioteket også - gikk inn på nett og bestilte de jeg ønska meg, så kom de til mitt lokale bibliotek på 2 dager. Helt superenkelt!
 
Da har jeg vært på stoff og stil- klarte IKKE å bestemme meg for stoff!!!! Gikk evigheter og fireåringen ble rimelig utålmodig;)

Når planlegger du å starte med å sy?


Venter ei tulle 4. Juli 2013


Jeg hadde i grunn tenkt å begynne å klippe litt i dag, men så får vi plutselig besøk i morra, så kvelden gikk med til å rydde i stedet... Tipper jeg kommer i gang i løpet av helga. Har ei nesten ferdig stelleveske liggende, så det er kanskje lurt å sy de siste sømmene på den først. Har stoff til et par andre ting liggende også, så jeg kan begynne å pusle med dem inntil du har fått kjøpt stoff.

Nå var det jo jeg som inviterte til syalong, men jeg har ikke vært med på noe slikt før selv, så er helt blank på hvordan man gjør det. Noen retningslinjer?
 
Jeg hadde i grunn tenkt å begynne å klippe litt i dag, men så får vi plutselig besøk i morra, så kvelden gikk med til å rydde i stedet... Tipper jeg kommer i gang i løpet av helga. Har ei nesten ferdig stelleveske liggende, så det er kanskje lurt å sy de siste sømmene på den først. Har stoff til et par andre ting liggende også, så jeg kan begynne å pusle med dem inntil du har fått kjøpt stoff.

Nå var det jo jeg som inviterte til syalong, men jeg har ikke vært med på noe slikt før selv, så er helt blank på hvordan man gjør det. Noen retningslinjer?
He He jeg kjøpte stoff til bsbynestet i dag, så jeg er klar! Da starter vi o helgen og holder hverandre oppdatert! Jeg klønete alltid med skråbånd så det går nok tregt;)

Har du bilde av stoffet du har valgt?


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
He He jeg kjøpte stoff til bsbynestet i dag, så jeg er klar! Da starter vi o helgen og holder hverandre oppdatert! Jeg klønete alltid med skråbånd så det går nok tregt;)

Har du bilde av stoffet du har valgt?


Venter ei tulle 4. Juli 2013


Finner det ikke igjen på stoff og stil side sider, men skal se om jeg får tatt et bilde. Kom på nå at jeg ikke kjøpte sytråd, så litt spent på om jeg finner ei farge som passer blant de jeg har.

Stoffet er rutete, men linjene er ikke rette, de er som om de var tegnet (dårlig) for hånd. Det er mintfarget med grå linjer på.

Hva endte du med?
 
Sy er gøy! Jeg har også tenkt på babynest,men nå er jeg på ferie og når jeg kommer hjem så er det ammepute og klær til babyen (termin 2.sept) som står på toppen av lista tror jeg for det har jeg materialer til hjemme pluss at jeg skal innom Hilco og Lillestoff i Tyskland på vei hjem fra ferie :-D
 
Sy er gøy! Jeg har også tenkt på babynest,men nå er jeg på ferie og når jeg kommer hjem så er det ammepute og klær til babyen (termin 2.sept) som står på toppen av lista tror jeg for det har jeg materialer til hjemme pluss at jeg skal innom Hilco og Lillestoff i Tyskland på vei hjem fra ferie :-D


Skjønner den, var jo ikke langt varsel herfra. Det bare plutselig ble slik at vi var to som hadde lyst å sy det samme. Jeg har også vurdert å sy ammepute, men er så usikker på behovet, så har utsatt det litt... Har sydd litt klær til småen, men er litt nybegynner, så synes det har vært litt greiere å sy ting. Har akkurat sydd vognpose. Fant da masse forum med gode forklaringer, så tenkte kanskje at de kan hjelpe meg litt mer på klesfronten også. Gi lyd om du får lyst til å samsy noen klær når ferien er over!
 
He He jeg kjøpte stoff til bsbynestet i dag, så jeg er klar! Da starter vi o helgen og holder hverandre oppdatert! Jeg klønete alltid med skråbånd så det går nok tregt;)

Har du bilde av stoffet du har valgt?


Venter ei tulle 4. Juli 2013

For et mas - mobilen min tar selvfølgelig bilder som blir litt større enn babyverden takler, så da må begynne å komprimere... (det hadde vært fantastisk om det var like lett å laste opp bilder her som f.eks på facebook som komprimerer selv)

MEN her er bilde av stoffet mitt. Strekene mellom rutene var visst litt mer grønn enn grå, så det ble skråbånd i en dus militærgrønn. Har en offwhite snor i rest fra et anna prosjekt, bruker nok den om det er nok igjen. Hvilket stoff har du kjøpt?
 

Vedlegg

  • Stoff.jpg
    Stoff.jpg
    839,6 KB · Visninger: 130
Jeg vil også være med! Jeg har ikke sydd siden barneskolen, så håper noen av dere er flinke til å forklare! ;)
 
For et mas - mobilen min tar selvfølgelig bilder som blir litt større enn babyverden takler, så da må begynne å komprimere... (det hadde vært fantastisk om det var like lett å laste opp bilder her som f.eks på facebook som komprimerer selv)

MEN her er bilde av stoffet mitt. Strekene mellom rutene var visst litt mer grønn enn grå, så det ble skråbånd i en dus militærgrønn. Har en offwhite snor i rest fra et anna prosjekt, bruker nok den om det er nok igjen. Hvilket stoff har du kjøpt?
Det var et koslig stoff;)


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
ImageUploadedByBV Forum1372597547.690669.jpg
Jeg skulle bare begynne å klippe, men klarte ikke å stoppe;)

Er i ferd med å trekke smører igjennom sporet, men to ganger har det gått galt med sikkerhetsnålen som åpnet seg, så nå jeg funnet en annen løsning med en stor nål.

Skulle gjerne stått i oppskriften at skråbåndet burde være så bredt som mulig. Jeg tok 13mm båndet og det ble litt snaut syns jeg...


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Det går fremover

ImageUploadedByBV Forum1372601727.855550.jpg


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
ImageUploadedByBV Forum1372603780.783542.jpg
Står igjen noe hånd søm, klipping av løse tråder samt at jeg må bli enig med meg selv om jeg skal ha snor stopperer eller ikke. Alt i alt ganske fornøyd med


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Skjønner den, var jo ikke langt varsel herfra. Det bare plutselig ble slik at vi var to som hadde lyst å sy det samme. Jeg har også vurdert å sy ammepute, men er så usikker på behovet, så har utsatt det litt... Har sydd litt klær til småen, men er litt nybegynner, så synes det har vært litt greiere å sy ting. Har akkurat sydd vognpose. Fant da masse forum med gode forklaringer, så tenkte kanskje at de kan hjelpe meg litt mer på klesfronten også. Gi lyd om du får lyst til å samsy noen klær når ferien er over!

Jeg prøver meg gjerne på samsyprosjekter av babyklær og eventuelt ammepute når jeg er tilbake fra ferien (til helga ca)! :) jeg er ingen ekspert jeg heller på babyklær,men har sydd litt. Feks dressen som er profilbildet mitt her er en dress i merinoull i strl 56 med oppskrift fra Ottobre.
 
Vis vedlegget 20630
Står igjen noe hånd søm, klipping av løse tråder samt at jeg må bli enig med meg selv om jeg skal ha snor stopperer eller ikke. Alt i alt ganske fornøyd med


Venter ei tulle 4. Juli 2013

Så flott den ble! Hva bruker du som fôr inni?

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp