Syalong - babynest

Så kult,gleder meg til å se :) Jeg har begynt å klippe til ammepute, innertrekk og det første yttertrekket,snart klar for å endelig hente fram symaskinen. Er bare å henge i så mange planer jeg har :-D


Nå har ikke jeg sydd ammepute, men en slags saccosekk som jeg fant mønster til på stoff&stil i vinter en gang. Og jeg må bare si at det er veldig greit å være to når man skal fylle over kuler. Her klarte vi å begrense mengden som havnet på gulvet, men man kan fort ha små kuler overalt!

Mye planer her også - tror det blir sying nesten hele dagen i morra... Har tegna av mønster på vindress, må pønske litt videre på bilstolposen, klipt en forklekjole (til ei venninne), har litt småfix igjen på babynest og stelleveske. Mange baller i lufta? Så absolutt...
 
Nå har ikke jeg sydd ammepute, men en slags saccosekk som jeg fant mønster til på stoff&stil i vinter en gang. Og jeg må bare si at det er veldig greit å være to når man skal fylle over kuler. Her klarte vi å begrense mengden som havnet på gulvet, men man kan fort ha små kuler overalt!

Mye planer her også - tror det blir sying nesten hele dagen i morra... Har tegna av mønster på vindress, må pønske litt videre på bilstolposen, klipt en forklekjole (til ei venninne), har litt småfix igjen på babynest og stelleveske. Mange baller i lufta? Så absolutt...

Ja,husker fortsatt den gang for maaaange år siden mamma skulle fylle ekstra isoporkuler i saccosekken min,statiske kuler all over. Tenkte å prøve å lage meg en slags trakt eller noe slikt og spørre gubben om hjelp :)

Mange baller ja,har du tid før det "braker løs"? :) Var ikke du fra juligjengen? Jeg har litt mer tid jeg enda,er i uke 32 nå. Heldigvis med alle syplanene pluss at jeg ikke har noe klart ellers heller.. Hihi

Kjøpte en liten bilstolpose med hette i foret fleece på en mat/tingbutikk ala Obs i Tyskland faktisk,den så så fin og og kjekk ut og så var den ikke dyr. Den har hull til selene og er pose over underkropp med et lite omslag over overkroppen,og den har hette.
 
Ja,husker fortsatt den gang for maaaange år siden mamma skulle fylle ekstra isoporkuler i saccosekken min,statiske kuler all over. Tenkte å prøve å lage meg en slags trakt eller noe slikt og spørre gubben om hjelp :)

Mange baller ja,har du tid før det "braker løs"? :) Var ikke du fra juligjengen? Jeg har litt mer tid jeg enda,er i uke 32 nå. Heldigvis med alle syplanene pluss at jeg ikke har noe klart ellers heller.. Hihi

Kjøpte en liten bilstolpose med hette i foret fleece på en mat/tingbutikk ala Obs i Tyskland faktisk,den så så fin og og kjekk ut og så var den ikke dyr. Den har hull til selene og er pose over underkropp med et lite omslag over overkroppen,og den har hette.


Kanskje du kunne tatt bilde av bilstolposen? Hadde i grunn en plan klar, men så fikk jeg et hint om at det funka dårlig å gjøre det på den måten fordi glidelåsene kom for langt ned på siden, så de ble vanskelig å få tak i. De kom liksom litt under ungen.

Jeg bikka akkurat over i uke 38, så er litt spent på hvor mye jeg rekker ja. To uker til termin på tirsdag, og jeg skal i grunn jobbe uka som kommer også. Men det er ikke så mye å ta seg til om dagen, så syinga er liksom det som holder meg i gang... Fikk gjort ganske mye i går, og har planer om å sy nesten hele dagen i dag. Håper jeg får kryssa av en del på lista da.
 
Vis vedlegget 20612
Jeg skulle bare begynne å klippe, men klarte ikke å stoppe;)

Er i ferd med å trekke smører igjennom sporet, men to ganger har det gått galt med sikkerhetsnålen som åpnet seg, så nå jeg funnet en annen løsning med en stor nål.

Skulle gjerne stått i oppskriften at skråbåndet burde være så bredt som mulig. Jeg tok 13mm båndet og det ble litt snaut syns jeg...


Venter ei tulle 4. Juli 2013

Hvordan gjorde du det når du skulle sy igjen der du tredde i "pølsa"?
 
Her er babynestet ferdig klippet. Ser i ettertid at jeg kanskje kunne runda av kantene i toppen litt mer, men det var vanskelig å vite på dette tidspunktet
Babynest1.png
 
Her er skråbåndet sydd på.

Siden Gizom skrev at det var litt vanskelig å tre i snor senere, så gjorde jeg det allerede nå. Og det gikk veldig greit.Babynest2.png
 
Her er snora på plass - og vatten skal inn i midtstykket. Har ikke noe bilde av at den er sydd på plass, men det var litt utfordring å klare å sy den helt symmetrisk. Måtte ta opp igjen en gang, og så ble det greit nok.
Babynest3.png
 
Her er nestet nesten ferdig - skal bare sy igjen åpningene som pølsa er tredd i. Litt usikker på om jeg skal sy skråbånd over, eller hvordan jeg skal løse det...

Babynest3.jpg
 
Kanskje du kunne tatt bilde av bilstolposen? Hadde i grunn en plan klar, men så fikk jeg et hint om at det funka dårlig å gjøre det på den måten fordi glidelåsene kom for langt ned på siden, så de ble vanskelig å få tak i. De kom liksom litt under ungen.

Jeg bikka akkurat over i uke 38, så er litt spent på hvor mye jeg rekker ja. To uker til termin på tirsdag, og jeg skal i grunn jobbe uka som kommer også. Men det er ikke så mye å ta seg til om dagen, så syinga er liksom det som holder meg i gang... Fikk gjort ganske mye i går, og har planer om å sy nesten hele dagen i dag. Håper jeg får kryssa av en del på lista da.


Prøvde å ta noen bilder:
1373198136395.jpg
1373198150932.jpg
1373198158326.jpg

Den er festet med en liten borrelås under bamsen.

Blir bra det babyredet,flink og effektiv du er!
 
Da er mitt babynest ferdig!

Det ble litt knot for å få sydd på skråbånd over der man har tredd i pølsa, men etter et par forsøk ble det bra. Det ble litt mye stoff (eller lite fyll) i de øverste hjørnene. Om jeg skal lage flere må jeg runde de litt mer.
Babynest - ferdig.jpg
 
Stoff og stil har mye bra,men mest basic syns jeg. Så veldig fornøyd med å få tak i litt annet. Jeg anbefaler http://www.myllymuksut.com, der har de mye fint og de har fin ulljersey (jeg er glad i ull). De har sendt sånn at det ikke går i tollen,men litt dyr frakt.

Jeg skal vaske stoffene og så må jeg en tur på stoff og stil etter babyredemateriale (fyll,kant og tau) før jeg er klar. Har kommet hjem fra ferie nå,så ikke lenge før jeg og kan sy den :) Men blir nok ammepute først siden materialet ligger klart.

Hvordan skjønner du hva som er hva på den siden? Jeg skjønner ikke et kvekk :p
 
Hvordan skjønner du hva som er hva på den siden? Jeg skjønner ikke et kvekk :p

Hehe,finsk ikke din sterke side? Du må velge engelsk eller svensk,det er flagg øverst til venstre på forsiden. Da blir det mer forståelig,men de har ikke vært flinke å oversette farger så de er fortsatt på finsk :p
 
Hvordan gjorde du det når du skulle sy igjen der du tredde i "pølsa"?
Jeg sydde på maskin jeg, og la skrå bånd over etterpå, litt kronglete spesielt rundt der hvor tråden skal ut, men det gikk.

Det var jo godt jeg sydde den da jeg gjorde, for tulla koser seg oppi der;)


Fikk ei tulle 4. Juli 2013
 
Jeg sydde på maskin jeg, og la skrå bånd over etterpå, litt kronglete spesielt rundt der hvor tråden skal ut, men det gikk.

Det var jo godt jeg sydde den da jeg gjorde, for tulla koser seg oppi der;)


Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Gratulerer med frøkna!! Hyggelig at hun koser seg i redet ditt :)
 
Jeg sydde på maskin jeg, og la skrå bånd over etterpå, litt kronglete spesielt rundt der hvor tråden skal ut, men det gikk.

Det var jo godt jeg sydde den da jeg gjorde, for tulla koser seg oppi der;)


Fikk ei tulle 4. Juli 2013


Ja, jeg tenkte at det var bra du satte i gang når du gjorde, og ikke venta noe lengre ;-)
Gratulerer så mye med frøkna forresten
 
Ja, jeg tenkte at det var bra du satte i gang når du gjorde, og ikke venta noe lengre ;-)
Gratulerer så mye med frøkna forresten
Tusen takk!


Fikk ei tulle 4. Juli 2013
 
Nå har jeg endelig vært på Stoff og Stil og kjøpt det er manglet for babyredet,så nå er jeg klar. Kanskje jeg allerede begynner idag! :)

Termin 02.09.13 <3
 
Back
Topp