Sy-, strikke- og hekletråd

Har laget et bestemorruterteppe og lurer på om eg skal ha fleece på baksiden hvordan feste det sy med maskin eller for hånd?
Jeg tror jeg ville prøvd å sy det på maskin. Du kan evt bare fjerne sømmen igjen og gjøre det for hånd dersom du ikke synes det blir fint. Men jeg hadde kanskje ikke valgt fleece. Fleece er superbrennbart og smelter når det blir varmt.
 
Har laget et bestemorruterteppe og lurer på om eg skal ha fleece på baksiden hvordan feste det sy med maskin eller for hånd?
Tror jeg hadde sydd på bomull eller bomullsjersey, og alternativt hatt ett tynnt lag fyll inn.
Bestemorsruterteppe gjør seg godt uten bakside også da, særlig om det er i ull
 
Jeg tror jeg ville prøvd å sy det på maskin. Du kan evt bare fjerne sømmen igjen og gjøre det for hånd dersom du ikke synes det blir fint. Men jeg hadde kanskje ikke valgt fleece. Fleece er superbrennbart og smelter når det blir varmt.


Takk for svar, hadde det vært et bruksteppe hadde jeg ikke valgt fleece, men det skal bare henge over en stol på et rom uten oppvarming. Og vil ha noe å skjule stygge feil i monteringen. Men kanskje jeg er heldig å har kjøpt inn for mye bomullstoff til soveposen.
 
Mor Signe teppe med forskjellige farger på pinnene. Hadde lyst på noe enkelt fram og tilbake strikk jeg kunne drive med samtidig som jeg så på TV, men undervurderte visst hvor utrolig kjedelig det er å bare strikke riller :p Jobber hardt med å bli ferdig her så jeg kan ta fatt på morsommere ting igjen :p

9a767c9028024a3a1f904841dec795f9
 
ImageUploadedByBV Forum1474227181.624168.jpg håper jeg kan få litt hjelp her. Er usikker når det kommer til ermer. Skal de strikkes rundt på 4 stk pinner eller bare rett fram på en stk pinne nr 2,5 ?
 
Vis vedlegget 197695 håper jeg kan få litt hjelp her. Er usikker når det kommer til ermer. Skal de strikkes rundt på 4 stk pinner eller bare rett fram på en stk pinne nr 2,5 ?
Det ser ut som om du skal strikke rett fram og tilbake på en pinne og ikke rundt utifra beskrivelsen. Står det noe sted senere i mønstret at du skal sy sammen armene? Jeg ville jo trodd man måtte gjøre det før man satte alt sammen på pinnene for å strikke resten, men ser det ikke står i oppskriften. Står det noe mer om det senere? Vet det er noen som strikker armer på denne måten, men har aldri gjort det selv.
 
Det ser ut som om du skal strikke rett fram og tilbake på en pinne og ikke rundt utifra beskrivelsen. Står det noe sted senere i mønstret at du skal sy sammen armene? Jeg ville jo trodd man måtte gjøre det før man satte alt sammen på pinnene for å strikke resten, men ser det ikke står i oppskriften. Står det noe mer om det senere? Vet det er noen som strikker armer på denne måten, men har aldri gjort det selv.
Takk. Ja, jeg så at på rundfelling står det heeeeelt på slutten at man skal sy sammen ermene. Da får vi prøve på det da. Har aldri strikket genser før så dette blir spennende :pImageUploadedByBV Forum1474230569.661709.jpg
 
Sydd 1 av 6 siklesmekker til dåpsgave
ImageUploadedByBV Forum1474398893.092103.jpg
 
Nesten ferdig med hentesettet til lillebror Bare en vott igjen :)
 
Måtte ha et pauseprosjekt fra detta gørrkjedelige Mor Signeteppe som jeg holder på med. Har derfor strikka kjappstrikkadrakt, og den var virkelig kjappstrikka også den :D Litt mix og match på knapper, men det tror jeg ikke bolla bryr seg om når ho kommer ;)

b563a7942ac3579dc8589974e26756bf
 
Hentesettet :)ImageUploadedByBV Forum1474713990.462149.jpg
 
ENDELIG ferdig med det kjedeligste prosjektet ever :p Men verdt det da :D Teppet er utrolig luftig, mykt og deilig og blir garantert perfekt til ei lita tulle på vinterstid ❤

629421b0378141e8c81589030faf3eb2
Åssen garn har du brukt? :)
 
Åssen garn har du brukt? :)
Garnet har jeg importert og farget selv, så akkurat det garnet er ikke å få tak i for andre dessverre. Kvaliteten er 100% babyalpakka, tynn, tynn tråd, type lace garn. La dobbel tråd på pinnestr. 6 :) Det finnes kanskje noe lignende å få tak i hos andre produsenter hvis du leter litt :)
 
Back
Topp