Sy-, strikke- og hekletråd

Esoteri

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Så desemberforum hadde en lignende tråd og tenkte det hadde vært fint med en sånn her også :) Det er sikkert en del av dere som holder på med prosjekter til babyen og andre her inne som leter etter inspirasjon til sånt. Post et bilde av hva du strikker, hekler, hakker, quilter, syr etc og kom gjerne med tips til hvor du finner oppskriftene :)
 
Jeg strikker et babyteppe akkurat nå som skal gis bort i gave. Det er et enkelt og luftig skråstrikket teppe hvor jeg har brukt supertynn tråd på pinnestr 3, strikket fram og tilbake. Startet med 3 masker og øker 1 maske på starten av hver rad fram til jeg har 200 masker, skal deretter felle 1 maske pr rad, til jeg igjen har 3 masker. Hekler en kant rundt til sist :)
fb123513812381dafc739f5644f6c756
 
Jeg er nybegynner og strikker teppe til jenta som kommer i november. Strikker rillestrikk på store pinner 5,5, 170 masker i baby alpakka og silke- garn. Blir ikke så jevnt og pent, men det synes ikke så veldig. Og det blir i alle fall varmt og mykt ;) Moro å ha et lite prosjekt, og forhåpentligvis blir jeg bedre så jeg kan strikke enda mer kompliserte ting etterhvert :)
ImageUploadedByBV Forum1466428401.707140.jpg
 
Jeg er nybegynner og strikker teppe til jenta som kommer i november. Strikker rillestrikk på store pinner 5,5, 170 masker i baby alpakka og silke- garn. Blir ikke så jevnt og pent, men det synes ikke så veldig. Og det blir i alle fall varmt og mykt ;) Moro å ha et lite prosjekt, og forhåpentligvis blir jeg bedre så jeg kan strikke enda mer kompliserte ting etterhvert :)
Vis vedlegget 183389
Deilig garn, og det ser kjempefint ut :) Bra nybegynnerprosjekt :) Et lite tips hvis du likevel synes det blir ujevnt når du er ferdig er å blokke teppet lett. Hvis du søker opp på Google så ser du hva blokking går ut på og hvordan det gjøres :)
 
Jeg er også nybegynner i strikking, men har nettopp startet et prosjekt der jeg strikker nissestrømpe til meg, partner, storesøster og lillesøster :)
Håper på å kunne lære meg å strikke litt klesplagg på sikt! :-D
 
Jeg er også nybegynner i strikking, men har nettopp startet et prosjekt der jeg strikker nissestrømpe til meg, partner, storesøster og lillesøster :)
Håper på å kunne lære meg å strikke litt klesplagg på sikt! :-D
Så moro :) Ligger oppskriften på nissestrømpene på nett? Når du første har begynt så går det fort å lære seg ting :) Det å strikke klesplagg er lettere enn man skulle tro, spesielt hvis man strikker gensere med raglanfelling. Da slipper man å styre med masse montering og slikt og strikker heller bare delene sammen til slutt :)
 
Så koselig med en strikketråd! :D
Jeg har bestilt garn til dette babyteppet: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3967&cid=1#pattern_content
Klør i fingrene etter å gå i gang! :)
Ja, det synes jeg også :D Jeg synes håndarbeid er veldig moro, og selv om jeg ikke kan gjøre like mye som før fordi jeg får senebetennelse i håndleddet, så blir det litt nå siden det kommer en baby :D
Teppet var virkelig nydelig :) Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å hekle et teppe satt sammen av de rutene som er i DROPS The meadow hint #3, bare i et annet garn og andre farger :) Så blir det vel noen små søte jakker, luer, sokker og sånt :)
 
Så moro :) Ligger oppskriften på nissestrømpene på nett? Når du første har begynt så går det fort å lære seg ting :) Det å strikke klesplagg er lettere enn man skulle tro, spesielt hvis man strikker gensere med raglanfelling. Da slipper man å styre med masse montering og slikt og strikker heller bare delene sammen til slutt :)
Faktisk så dikter jeg bare opp mønsteret :p
Kommer nok til å følge mønsteret slavisk når jeg er modig nok til å begynne på klesplagg :-D
 
Jeg synes det er knallbra! Man lærer så mye når man gjør det. Jeg brukte ikke mønster første gang jeg strikka genser, så det går fint an det også ;) Jeg fant bare en tutorial på raglanfelling, strikka prøvelapp, tok mål av meg og satte i gang :p
 
Prøver meg for tiden på et selvkomponert mønster til et babyteppe, men er nå på andre takning ettersom første runde ble aaalt for liten :eek: Av en eller annen grunn blir ikke mønsteret like pent nå som det er forstørret. Lager mønsteret i Excel.
Hva bruker dere for å lage mønstre? :)
 
Prøver meg for tiden på et selvkomponert mønster til et babyteppe, men er nå på andre takning ettersom første runde ble aaalt for liten :eek: Av en eller annen grunn blir ikke mønsteret like pent nå som det er forstørret. Lager mønsteret i Excel.
Hva bruker dere for å lage mønstre? :)
Jeg strikker ikke så ofte noe med mønster, for jeg liker å se på TV samtidig som jeg strikker, men hvis jeg gjør det, så tegner jeg mønstret for hånd. Føler liksom jeg får bedre grep på det hvis jeg gjør det sånn.
 
Jeg hekler et vognteppe i alpakka(blandingsgarn) garn i gammelrosa, støvetelilla og offwhiter. Bestemorruter. Har nettopp lært å hekle via youtube (faktisk en i desemberforumet sin video). Er veldig stolt men får ikke lagt ut noe bilde.
 
Jeg jobber med en vinterpose til vognen, ala risarosa. Snart ferdig med strikkebiten :)
 
Jeg hekler et vognteppe i alpakka(blandingsgarn) garn i gammelrosa, støvetelilla og offwhiter. Bestemorruter. Har nettopp lært å hekle via youtube (faktisk en i desemberforumet sin video). Er veldig stolt men får ikke lagt ut noe bilde.
Hørtes ut som veldig fine farger :) Youtube er genialt når det kommer til å lære seg forskjellig håndarbeid. Har brukt det masse selv :)
 
Hørtes ut som veldig fine farger :) Youtube er genialt når det kommer til å lære seg forskjellig håndarbeid. Har brukt det masse selv :)


Youtube var Redningen for meg når det kommer til prosjekt lær å hekle. Skal forsøke meg på sy også etterhvert. Hadde en elendig opplæring i alt dette på skolen. Ikke kommet lengre enn at hekling begynner få litt forståelse for. I tillegg til teppe laget noe som ser ut som en klump med skullet være en ugle.


Nå har heldige lillemor både farmor og mormor og oldemor, filletante og grandtante som alle vil strikk forskjellige ting og noen skal visst sy også. Vi er så heldige <3
 
Strikker Bella-teppe av Lene Holme Samsøe på pinne 3,5 i drops baby alpacca silk. Skal stikke 60 cm til og kommer til å bruke minst hele sommeren på å bli ferdig..
 

Vedlegg

  • DSC_0538.jpg
    DSC_0538.jpg
    1.021,3 KB · Visninger: 69
Lurer på om jeg skal lage en vognpose når jeg er ferdig med mariusgenseren jeg holder på med.

Lyst på noe flettemønster, men har ikke sett etter noe enda.
 
Back
Topp