Sy-, strikke- og hekletråd

Esoteri

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Så desemberforum hadde en lignende tråd og tenkte det hadde vært fint med en sånn her også :) Det er sikkert en del av dere som holder på med prosjekter til babyen og andre her inne som leter etter inspirasjon til sånt. Post et bilde av hva du strikker, hekler, hakker, quilter, syr etc og kom gjerne med tips til hvor du finner oppskriftene :)
 
Jeg strikker et babyteppe akkurat nå som skal gis bort i gave. Det er et enkelt og luftig skråstrikket teppe hvor jeg har brukt supertynn tråd på pinnestr 3, strikket fram og tilbake. Startet med 3 masker og øker 1 maske på starten av hver rad fram til jeg har 200 masker, skal deretter felle 1 maske pr rad, til jeg igjen har 3 masker. Hekler en kant rundt til sist :)
fb123513812381dafc739f5644f6c756
 
Jeg er nybegynner og strikker teppe til jenta som kommer i november. Strikker rillestrikk på store pinner 5,5, 170 masker i baby alpakka og silke- garn. Blir ikke så jevnt og pent, men det synes ikke så veldig. Og det blir i alle fall varmt og mykt ;) Moro å ha et lite prosjekt, og forhåpentligvis blir jeg bedre så jeg kan strikke enda mer kompliserte ting etterhvert :)
ImageUploadedByBV Forum1466428401.707140.jpg
 
Jeg er nybegynner og strikker teppe til jenta som kommer i november. Strikker rillestrikk på store pinner 5,5, 170 masker i baby alpakka og silke- garn. Blir ikke så jevnt og pent, men det synes ikke så veldig. Og det blir i alle fall varmt og mykt ;) Moro å ha et lite prosjekt, og forhåpentligvis blir jeg bedre så jeg kan strikke enda mer kompliserte ting etterhvert :)
Vis vedlegget 183389
Deilig garn, og det ser kjempefint ut :) Bra nybegynnerprosjekt :) Et lite tips hvis du likevel synes det blir ujevnt når du er ferdig er å blokke teppet lett. Hvis du søker opp på Google så ser du hva blokking går ut på og hvordan det gjøres :)