Sy-, strikke- og hekletråd

Vi bor i Fana så den hadde passet bra hos oss, ønsket meg den lenge men min strikkemamma og strikkesvigermor har vel snart strikket seg gjennom kompelompeboka i stedfor.

Hehe, klompelompe er jo veldig i vinden for tiden, også er det jo nye oppskrifter, så sikkert moro å strikke for mor/svigermor ;) Fanadressen kan man jo strikke i større størrelser også, så du får ønske til neste vinter når de kanskje er lei av å strikke klompelompe ;)

Noen som har tips til noen gode strikkavotter til nyfødt? Eller mål på de bare :)
De som er i heftet mitt er jo kjempestore og passer nesten til frøkna på 14 mnd :o

Noen som har tips til noen gode strikkavotter til nyfødt? Eller mål på de bare :)
De som er i heftet mitt er jo kjempestore og passer nesten til frøkna på 14 mnd :eek:
Jeg har strikka klompelompe sine minstenvotter i str. 0-3 mnd. De er 10 cm fra tupp til bunn av vrangbord. Vrangborden kan brettes opp. Da blir de ca. 8 cm lange. Jeg må innrømme at jeg har en tendens til å undervurdere hvor små disse nurkene faktisk er, så vet ikke om disse vottene blir for store eller ikke. Jeg synes jo de ser knøttsmå ut :P

Et par impulsstrikka bukser i alpakka og silkegarn. Jeg tok utgangspunkt i oppskriften på lillemorbukse fra Klompelompe, men droppa mønstret og sælene og strikka heller litt lenger vrangbord. Men var veldig greit å ha antall oppleggsmasker, antall masker til beina, fellinger etc.

bfaba645297bb8c5cf532e136fbda7b7

Jeg har strikka klompelompe sine minstenvotter i str. 0-3 mnd. De er 10 cm fra tupp til bunn av vrangbord. Vrangborden kan brettes opp. Da blir de ca. 8 cm lange. Jeg må innrømme at jeg har en tendens til å undervurdere hvor små disse nurkene faktisk er, så vet ikke om disse vottene blir for store eller ikke. Jeg synes jo de ser knøttsmå ut :P
Takk :)
De jeg har her er nok 12-13 cm, og det står 0-3 mnd :o

Oi, det var ganske mye større. 8-10 cm er nok bedre da. Du kan jo også velge å strikke de kortere enn det som står også :)
Syntes de var så brede og, men jeg har gått ned litt i maskeantallet og strikker litt kortere så blir de vel ca greie :)

Denne s0 litt bedre ut i str :) ikke så lett å se på bildet, men blir vel et samlebilde når lue og sokker er ferdige og :) ikke lett å strikke like jevnt på strømpepinner merker jeg:p

1476172013353.jpg

Må bare kommentere hvor utrolig flinke dere er!! Skulle ønske jeg kunne sy, strikke eller hekle!

Må bare kommentere hvor utrolig flinke dere er!! Skulle ønske jeg kunne sy, strikke eller hekle!
Det er aldri for sent å lære seg ;) Ligger maaaaasse videoer på youtube for de som har lyst til å prøve strikking eller hekling :)

Jeg er også selvlært hekler :)

Åh da er det håp for meg også, foreløpig bare heklet tepper, grytekluter og små ting. Holder på med noen ugler men de ser bare ut som å bli noen klumper. Du er så flink til alt du lager og har så utrolig god smak i fargevalg. Elsker siste strikketeppet ditt.

Åh da er det håp for meg også, foreløpig bare heklet tepper, grytekluter og små ting. Holder på med noen ugler men de ser bare ut som å bli noen klumper. Du er så flink til alt du lager og har så utrolig god smak i fargevalg. Elsker siste strikketeppet ditt.
Tusen takk, sitter jo nesten her å rødmer av alt det fine du har å si om håndarbeidet mitt :D Men tepper, grytekluter og andre småting er jo ikke "bare" det heller da. Det vognteppet ditt var jo nydelig! Hadde aldri trodd du var selvlært nybegynner når du har produsert noe sånt :)

Back
Topp