Svin på skogen?

Her om dagen forsynte jeg meg fra et smørbrødfat, og tok roastbeef... Kom akutt på det midt i smørbrødet, og hadde ikke sjans til å unngå å spise resten uten å fortelle hele selskapet det.... Heldivis var den ikke særlig rosa, men jeg har vært litt nervøs etterpå
 
Jeg spiste pepperonipizza i går og rester i dag :eek: kan gravide spise peperoni ?
 
Paralgin forte og Ibux uka før positiv.. var helt sikker på at jeg bare gikk og ventet på tante rød :hilarious:
 
Har vært helt alkoholfri under DPO i et halvt år, stått over alkohol i bryllup, på jobbfester osv. Og såklart fått veldig mange spørsmål om jeg er gravid. Så kjedelig når mensen kommer noen dager etter!

Den PP det klaffet var jeg i en bursdagsmiddag der jeg ikke kom unna å drikke alkohol. Tok en test på morgenen som var negativ, og tenkte at det ikke gikk denne PP heller, så da glemte jeg litt av hele prøvinga. Ble både full og spiste spekemat (i utlandet)... Ble litt sjokka når ikke mensen kom når den skulle ja. Hadde rett og slett glemt å teste mer. Så nå tror jeg litt på det med å senke skuldrene og ikke tenke på prøvinga :p
 
Spiste en pakke choizo og en halv manchego kvelden før positiv test, men dette var svært lite planlagt!

Glad jeg fant det ut tidlig for jeg skal i 2 bursdager og har handlet inn rikelig med godt å drikke, sjelden jeg går ut, men tenkte at nå skal jeg danse på bordet :angelic:

Så i går tømte jeg ut ene vinen, vasket flasken og helte på en saft med samme fargen, blir nok ikke dansing på bordet da :p
Ååå, du kan jo helt fint danse på bordet uten å ha drukket alkohol. Og om de andre tror du drikker så må du jo oppføre deg deretter også. :D
 
Ååå, du kan jo helt fint danse på bordet uten å ha drukket alkohol. Og om de andre tror du drikker så må du jo oppføre deg deretter også. :D


Heldigvis så pleier jeg ikke drikke med denne gjengen :angelic: også får jeg nok tilfeldigvis en tidligvakt søndag så jeg må dra tidlig hjem:angelic:
 
Nå prøver jeg å spise det samme men legge til mer karbo, som grove kornprodukter, alle typer grønsaker og frukt inkl juice og yoghurt til smoothie og frokost. Tenker at minst et måltid om dagen må inneholde nok karbohydrater til at jeg daglig kan ligge på mellom 100-150 ca :) men har jeg lyst på noe spiser jeg det som foreks pizza...problemet mitt nå er at jeg eier ikke matlyst, har ikke lyst på noe.. hjelper veldig på søtsuget da som egentlig er stort men nå.. helt borte.. Men kutter fortsatt ut sukker.. bruker tagatesse og sukrin, hva slags sukkererstatning bruker du? :)
Denne meldingen så jeg nå :p

Bruker stort sett sukrin og tagatesse om jeg lager noe. Spiser proteinbrød som får opp karbnivået, og så ser jeg ikke like mye på 5/100 mer :)
 
Åh jada siden det ikke var helt planlagt og jeg ikke hadde peiling at jeg var gravid

kjæresten hadde 30-årsdag og da drakk jeg 4 øl
og jeg spiste masse sånne lefser med spekeskinke i i en babyshower:oops:
har prøvd å slutte med snus i perioden jeg ble gravid så tygde en del nikotintyggegummi men var nok bedre enn snusen. nå har jeg såklart sluttet med alt det. Er umulig å snuse når man er så kvalm så det gjør det enkelt å slutte:wtf:
 
Husk at de første ukene etter egget har festet seg får babyen næring fra egget og ikke fra mammakroppen :) så de sier jo at det ikke er helt krise om en har drukket tidlig i svangerskapet (før positiv test) :D
 
Drukket alkohol, og når jeg gjør det, så røyker jeg.
Men det var så tidlig at jeg ikke tenker noe på det, altså.
 
Uken før positiv test var spesiell med flere feiringer ute, så det ble endel vin og mat gravide skal holde seg unna. I tillegg 3-4 kopper kaffe hver dag og noe smertestillende.

De første månedene vi prøvde levde jeg som gravid mellom eggløsning og mens, men skuffelsen ble ekstra stor hver måned når mensen kom. Orket ikke det i lengden, vi begynte prøvingen i juni17 så det har tatt tid.
 
Vi var på spa dagen før jeg tok første testen. Der koste vi oss med alkohol, nei-mat for gravide og spa. Men jeg fikk positiv test nesten 1 uke før IKM. :)
 
Jeg trodde jeg hadde mensen og dro på fest. Viste seg nå i etterkant at jeg hadde festeblødning.
I uken etter festeblødningen drakk ejg også en flaske vin fordelt på flere dager (pluss at mannen tok et drøyt glass).

Men ingenting etterpå :)
 
Jeg drakk 1 glass vin samme dag jeg fant ut at jeg var gravid og snuste helt frem til positiv test (sluttet umiddelbart når jeg fant ut). I tillegg har jeg spist både gravlaks og alt mulig.

Er nå i uke 8 (7+0) og har nettopp funnet ut av det f.eks er ginseng i Qvitt og KickUp som er den nikotinfrie snusen jeg har brukt i ukesvis! I tillegg glemte jeg meg og stappet i meg nesten en halv pose sognemorr. Er i tillegg helt avhengig av lakris (men holder meg innenfor rimelighetens grenser) og drikker ganske mange kopper koffeinfri kaffe pr dag.
 
Jeg drakk 1 glass vin samme dag jeg fant ut at jeg var gravid og snuste helt frem til positiv test (sluttet umiddelbart når jeg fant ut). I tillegg har jeg spist både gravlaks og alt mulig.

Er nå i uke 8 (7+0) og har nettopp funnet ut av det f.eks er ginseng i Qvitt og KickUp som er den nikotinfrie snusen jeg har brukt i ukesvis! I tillegg glemte jeg meg og stappet i meg nesten en halv pose sognemorr. Er i tillegg helt avhengig av lakris (men holder meg innenfor rimelighetens grenser) og drikker ganske mange kopper koffeinfri kaffe pr dag.
Det er ekstremt lite ginseng i snusen, rundt 0,8g / 100g, så du har ikke fått i deg mye da heldigvis :) Jeg snuste den jeg også fram tom. fredag kveld. Da kastet jeg opp av lukta av KickUp og heiv alt i søpla. Nå blir jeg kvalm ved tanken :p
 
Ikke drukket alkohol etter eggløsning, men helga før eggløsningen var jeg på fest, og fest-røyker ofte når jeg er ute, så hadde et par sigaretter, men røyker ikke til vanlig så har ikke verken drukket eller røykt siden 27.januar (hadde eggløsning 4.februar)

Men skulle jo ønske at jeg hadde latt være, men har prøvd så lenge og er alltid så forsiktig, så tenkte at jeg ikke orket å leve som gravid lengre og ironisk nok ble jeg gravid (men er jo selfølgelig overlykkelig)
 
Det er ekstremt lite ginseng i snusen, rundt 0,8g / 100g, så du har ikke fått i deg mye da heldigvis :) Jeg snuste den jeg også fram tom. fredag kveld. Da kastet jeg opp av lukta av KickUp og heiv alt i søpla. Nå blir jeg kvalm ved tanken :p

Åh! Tusen takk for at du sier det, den har jeg virkelig hatt skikkelig NOIA for! <3
 
Back
Topp