Svin på skogen?

Grykkan

Blir kjent med forumet
Hva er deres svin på skogen, med tanke på hva dere gjorde før dere så den positive testen?

Jeg kan innrømme at jeg har;
spist sushi (bare laks, da!) - og sushi er visst greit.
tatt ibux, 1 eller to piller.
drukket alkohol flere ganger
spist salami

Babyen var planlagt, men jeg trodde helt ærlig at det skulle ta mye lenger tid å bli gravid siden jeg er 35 år og har gått på p-piller siden jeg var 17. Har også hatt en tanke om å leve som før inntil positiv test, at det sånn sett ville øke sjansene istedenfor å stresse. Men nå har jeg selvfølgelig dårlig samvittighet for alkoholen, mye skremselsgreier å lese på nett. Men nå skal jeg jo selvfølgelig leve veldig sunt og riktig fremover!
 
Ingenting :) Er ICSI, så har ikke råd til å ha "svin på skogen" Vår siste sjanse til å få et barn til, ever.
 
Spiste en pakke choizo og en halv manchego kvelden før positiv test, men dette var svært lite planlagt!

Glad jeg fant det ut tidlig for jeg skal i 2 bursdager og har handlet inn rikelig med godt å drikke, sjelden jeg går ut, men tenkte at nå skal jeg danse på bordet :angelic:

Så i går tømte jeg ut ene vinen, vasket flasken og helte på en saft med samme fargen, blir nok ikke dansing på bordet da :p
 
Jeg har faktisk ikke noen svin på skogen denne gangen. Kuttet ut alkohol rett før EL, kaffe og brus kuttet jeg ut før vi begynte å prøve (drakk MYE kaffe og brus)..... har spist spekeskinke men den var varmebehandlet (pizza) :) Sushi spiser jeg, men da kun med laks. Har mistet tre ganger tidligere så jeg tar ingen sjanser :)

Med førstemann tok jeg en test som var negativ... tok meg en fest... positiv test to dager etterpå. Hører med til historien at jeg hadde blødninger så var overbeviste om at jeg ikke var gravid. Så feil kan man ta :eek:
 
Jeg har levd på medisiner (bl.a.) morfin fram til positiv test, i tillegg har jeg snust en god del. Tenker at sjansene for at noe har skjedd med lille pga det, er minimal, og at det nesten er verre å gå og bekymre seg i ettertid. Vår var også veldig planlagt, men vi har brukt ett år på å bli gravide denne gangen og jeg kan ikke gå så lenge uten medisiner :)
 
Jeg gikk på lavkarbo og var i ketose til jeg fikk positiv test :oops: Er selvfølgelig ikke i ketose nå :)
 
Jeg gikk på lavkarbo og var i ketose til jeg fikk positiv test :oops: Er selvfølgelig ikke i ketose nå :)
Jeg var også i ketose pga lavkarbo. Hva spiser du nå? Prøver å spise smartkarbo selv :)
 
Hmm, drakk rødvin både fredag og søndag før positiv test tirsdag. og da var jeg allerede 5+0. Da blir det selvfølgelig ikke mer vin!
 
Pizza med pepperoni et par dager før positiv test er det nærmeste jeg kommer, men den var jo godt varmebehandlet i 15 minutter. Burde kutte ned kaffi fra to kopper til én, da. Så kan jeg trygt ta meg en kopp grønn te på kvelden.
 
I sist prøverperiode var jeg litt mer streng med hva jeg foretok meg i DPO, men da hadde vi prøvd så lenge at jeg ikke orket å tenke "hva om det og det gjorde at det ikke gikk denne gangen". Tror ikke jeg gjorde noen "blundere" denne gangen ;) Sjelden jeg drikker alkohol til vanlig, og da var jeg uansett litt metta på fest etter jula :p Det nærmeste blir Baileys samme dag som spira sannsynligvis satt :p Jo, også spiste jeg nok litt spekepølse og salami.

Aller første gang jeg ble gravid, hadde jeg en skikkelig fyllekule én uke før positiv test, og der var det småblødninger og rare funn på UL helt til jeg mistet i uke 12. Har lenge lurt på om fyllekula hadde skylda (det kan veldig godt tenkes), så jeg har alltid holdt meg unna flatfylla i dpo i alle fall ;)
 
Kanskje dumt spørsmål, men hva er smartkarbo? Jeg er på jakt etter sunn, god og næringsrik matinspirasjon :)
Smartkarbo er en del av ett lavkarbo kosthold, men man (jeg hvertfall) har tilført kostholdet frukt, grønnsaker, litt yoghurt, gryn og korn for at karb.mengden ikke blir så lav at man havner i ketose, siden kroppen skiller ut giftstoffer på ketose som ikke nødvendigvis er så bra for fosteret :) jeg holder meg fortsatt unna sukker for det meste, men ikke på samme måte som når jeg spiser strikt lavkarbo :)
 
Vel her var det prøverør. Så jeg panikk gjorde alt som ikke er lov rett før innsett. Hadde indrefilet kvelden før og fy søren det var godt.

Sist graviditet var ikke planlagt og jeg fant ikke ut jeg var gravid før 10 dager på overtid. Da hadde jeg mange svin på skogen. Men det ble en frisk og flott gutt :)
 
Smartkarbo er en del av ett lavkarbo kosthold, men man (jeg hvertfall) har tilført kostholdet frukt, grønnsaker, litt yoghurt, gryn og korn for at karb.mengden ikke blir så lav at man havner i ketose, siden kroppen skiller ut giftstoffer på ketose som ikke nødvendigvis er så bra for fosteret :) jeg holder meg fortsatt unna sukker for det meste, men ikke på samme måte som når jeg spiser strikt lavkarbo :)

Aha, takk :)
 
Jeg var også i ketose pga lavkarbo. Hva spiser du nå? Prøver å spise smartkarbo selv :)

Nå prøver jeg å spise det samme men legge til mer karbo, som grove kornprodukter, alle typer grønsaker og frukt inkl juice og yoghurt til smoothie og frokost. Tenker at minst et måltid om dagen må inneholde nok karbohydrater til at jeg daglig kan ligge på mellom 100-150 ca :) men har jeg lyst på noe spiser jeg det som foreks pizza...problemet mitt nå er at jeg eier ikke matlyst, har ikke lyst på noe.. hjelper veldig på søtsuget da som egentlig er stort men nå.. helt borte.. Men kutter fortsatt ut sukker.. bruker tagatesse og sukrin, hva slags sukkererstatning bruker du? :)
 
Drakk rundt 4 kopper kaffe, og spiste salami! Var planlagt graviditet, så alkohol valgte jeg å holde meg unna :happy:
 
Ingenting :) Er ICSI, så har ikke råd til å ha "svin på skogen" Vår siste sjanse til å få et barn til, ever.

Får dere som har IVF ekstra god oppfølging i svangerskapet :)?lavere terskel for igangsettelse eller keisersnitt? Alle foster er jo dyrebare, men de som har IVF har ofte vært igjennom masse forsøk for å lykkes. Og går det galt er det ikke like lett som æ bare knipse og lage en ny en.
 
Får dere som har IVF ekstra god oppfølging i svangerskapet :)?lavere terskel for igangsettelse eller keisersnitt? Alle foster er jo dyrebare, men de som har IVF har ofte vært igjennom masse forsøk for å lykkes. Og går det galt er det ikke like lett som æ bare knipse og lage en ny en.
Nei, vi får kun en tul rundt uke 8. Og så flyttes ikke termin. Ellers er alt som for alle andre.
Men ja, enig i at det burde vært lavere terskel..
 
Back
Topp