Loven gjelder alle uansett om du mener det er forskjell på fast dagmamma og en som passer ungene i ny og ne. Skal ikke mange kvelder til før man har oversteget beløpet man har lov til å utbetale før det skal skattes, og det er fryktelig mange som gjør dette uten å tenke på at det er svart arbeid. Gjerne er det mer forståelse for svart arbeid innen barnepass, enn de som snekkrer, og min mening er at det er like "ille". Men jeg ville personlig ikke lagt meg opp i det.
Sent from my iPhone using BV Forum
Når det er barnevakt i den forstand jeg mener så er det definitivt snakk om under 6000 kr i året (som noen la ut var det meste man kunne betale til en enkeltperson privat uten å skatte). Så da er det altså ikke ulovlig heller, og altså temmelg forskjellig. Det var altså det jeg mente.
Hvis man har så stort barnevaktbehov at man betaler for mer enn det så er det jo bare dumt å ikke gjøre det hvitt uansett, da er det vel noe mer fast enn en og annen ungjente som passer barna mens man er på kino eller en fest noen få ganger i året.
Sent from my iPhone using BV Forum