I første svangerskapet var jeg kvalm hver morgen fra uke 7/8 til uke 25 ... jeg kastet opp hver morgen 1 eller 2 ganger og så var det bra hele dagen. Nå med nr 2 er jeg kvalm siden 5+6 og er kvalm hele dagen, jeg må holde magen min opptatt med småting, ellers kaster jeg opp. Noen dager kaster jeg bare 1 gang på morgen opp og noen dager er det 4-7 ganger. Det var ikke så ille med nr 1. Det verste er ved første oppkast, svartner det for øyne mine og jeg må konsentrere meg å ikke svime av. Vet egentlig ikke hvorfor det er sånn, men har også vært sånn med førstemann. Jeg har fått tabletter fra legen og de hjelper litt, men er ikke 100 % effektiv. Men så er det sånn at jeg ikke liker å ta tabletter, så jeg prøver å ta en om morgen, sammen med folat, men vannet gjør ofte at jeg må kaste opp.

Så jeg håper, at jeg slipper det nå snart også, har ikke så mye lyst å gå så lenge mer med denne kvalmen (er 8+4 i dag), syns det er nok nå.

Men på den andre siden hadde jeg nok vært veldig bekymret, hvis kvalmen helt plutselig hadde gitt seg.