svangerskapskvalme

Lykke nr 2 <3

Flørter med forumet
Er det flere her inne som sliter med svangerskapskvalme ?

min begynte i uke 5+3 ! og lurer på kor lenge det skal vare med nr 2 ! var til uke 16 med nr 1 :P

Ingen oppkast her . Men mye kvalm/uggen.. Med Nr 1 kasta eg opp hver dag. Med Nr 2 var det litt av og på. Nå med Nr 3 kom kvalmen uke 6 og slipper ikkje taket. Kjøpte Seabands på lørdag. Det hjelper mye her :) godt og ha en pause fra kvalmen :)

Ingen oppkast her . Men mye kvalm/uggen.. Med Nr 1 kasta eg opp hver dag. Med Nr 2 var det litt av og på. Nå med Nr 3 kom kvalmen uke 6 og slipper ikkje taket. Kjøpte Seabands på lørdag. Det hjelper mye her :) godt og ha en pause fra kvalmen :)

Så deiligt at du ikkje har oppkast ! Her er de mye kvalme og litt oppkast .
Må vere veldig slitsomt å kaste opp kvar dag ? :O
Har tenkt på sånne Seabands men har ikkje vert i nærheten av apoteket dei siste vekene ! godt å høre dei har effekt. noen har tydligvis ikkje effekt av de :(

Sliter veldig med kvalme, heldigvis ingen oppkast men en del brekninger. Ble 50 % sykemeldt til neste lørdag. Jobber som leder i ett bakeri så er slitsomt med mye stress, matlukt, kvalme og blir fort sliten.

Fikk også tips fra legen å spise frokost med engang man står opp.

Sliter veldig med kvalme, heldigvis ingen oppkast men en del brekninger. Ble 50 % sykemeldt til neste lørdag. Jobber som leder i ett bakeri så er slitsomt med mye stress, matlukt, kvalme og blir fort sliten.

Fikk også tips fra legen å spise frokost med engang man står opp.

ikkje kjekt denne kvalmen! stress hjelper vel ikkje på heller nor en er kvalm !
Frukost kan en ikkje unnvere nå ! :P her er de nesten frukost på sengen !

I første svangerskapet var jeg kvalm hver morgen fra uke 7/8 til uke 25 ... jeg kastet opp hver morgen 1 eller 2 ganger og så var det bra hele dagen. Nå med nr 2 er jeg kvalm siden 5+6 og er kvalm hele dagen, jeg må holde magen min opptatt med småting, ellers kaster jeg opp. Noen dager kaster jeg bare 1 gang på morgen opp og noen dager er det 4-7 ganger. Det var ikke så ille med nr 1. Det verste er ved første oppkast, svartner det for øyne mine og jeg må konsentrere meg å ikke svime av. Vet egentlig ikke hvorfor det er sånn, men har også vært sånn med førstemann. Jeg har fått tabletter fra legen og de hjelper litt, men er ikke 100 % effektiv. Men så er det sånn at jeg ikke liker å ta tabletter, så jeg prøver å ta en om morgen, sammen med folat, men vannet gjør ofte at jeg må kaste opp. :( Så jeg håper, at jeg slipper det nå snart også, har ikke så mye lyst å gå så lenge mer med denne kvalmen (er 8+4 i dag), syns det er nok nå. :P Men på den andre siden hadde jeg nok vært veldig bekymret, hvis kvalmen helt plutselig hadde gitt seg.

I første svangerskapet var jeg kvalm hver morgen fra uke 7/8 til uke 25 ... jeg kastet opp hver morgen 1 eller 2 ganger og så var det bra hele dagen. Nå med nr 2 er jeg kvalm siden 5+6 og er kvalm hele dagen, jeg må holde magen min opptatt med småting, ellers kaster jeg opp. Noen dager kaster jeg bare 1 gang på morgen opp og noen dager er det 4-7 ganger. Det var ikke så ille med nr 1. Det verste er ved første oppkast, svartner det for øyne mine og jeg må konsentrere meg å ikke svime av. Vet egentlig ikke hvorfor det er sånn, men har også vært sånn med førstemann. Jeg har fått tabletter fra legen og de hjelper litt, men er ikke 100 % effektiv. Men så er det sånn at jeg ikke liker å ta tabletter, så jeg prøver å ta en om morgen, sammen med folat, men vannet gjør ofte at jeg må kaste opp. :( Så jeg håper, at jeg slipper det nå snart også, har ikke så mye lyst å gå så lenge mer med denne kvalmen (er 8+4 i dag), syns det er nok nå. :p Men på den andre siden hadde jeg nok vært veldig bekymret, hvis kvalmen helt plutselig hadde gitt seg.

Huff hørtes ikkje godt ut ! Føler eg eter heile dagen for å holde magen opptatt :P
godt du har fått litt hjelp med tabeletter sjølv om de ikkje e den beste løsningen så krysser vi fingrene for at de hjelper deg nok til at du ikkje blir ekstremt dårlig ! :)
Er nesten verre om kvalmen plutselig forsvinner ! da kjem bekymringene :O

Jeg er 9+1 i dag og kvalmen er økende. Kaster opp daglig nå, men stort sett på morgenen. Må legge meg ned og ikke snakke en times tid etter hvert måltid for å klare å beholde maten :( Hadde HG med begge de to første, og kan ikke si jeg er helt der enda. Men kvalmen er absolutt tilstede fra jeg våkner til jeg sovner..

Jeg er 9+1 i dag og kvalmen er økende. Kaster opp daglig nå, men stort sett på morgenen. Må legge meg ned og ikke snakke en times tid etter hvert måltid for å klare å beholde maten :( Hadde HG med begge de to første, og kan ikke si jeg er helt der enda. Men kvalmen er absolutt tilstede fra jeg våkner til jeg sovner..

Huff ikkje kjekt ! håper de ikkje varer heile svangerskapet !!

Huff ikkje kjekt ! håper de ikkje varer heile svangerskapet !!

Nei, det håper virkelig jeg og! På det verste sist gang kastet jeg opp 20 ganger dagen! Og hadde en lege som bare sa jeg måtte drikke mer når jeg sa at jeg så stjerner, hadde konstant hodepine og ujevn hjerterytme.. Skulle nok vært innlagt da. Har ny lege nå da, så håper på å bli tatt mer seriøst dersom det samme skjer igjen!

Nei, det håper virkelig jeg og! På det verste sist gang kastet jeg opp 20 ganger dagen! Og hadde en lege som bare sa jeg måtte drikke mer når jeg sa at jeg så stjerner, hadde konstant hodepine og ujevn hjerterytme.. Skulle nok vært innlagt da. Har ny lege nå da, så håper på å bli tatt mer seriøst dersom det samme skjer igjen!

Håper nye legen tar dette seriøst vist de blir slikt igjen ! de høres heilt forferdeligt ut !
er ikkje så enkelt å drikke heile tiden. vertfall vist du spyr de opp igjen. uff... :(

Håper nye legen tar dette seriøst vist de blir slikt igjen ! de høres heilt forferdeligt ut !
er ikkje så enkelt å drikke heile tiden. vertfall vist du spyr de opp igjen. uff... :(

Redningen min ble å drikke om natta også sovne så fort som mulig igjen. Er spent på denne uka jeg er inne i nå, var rundt uke 9 jeg begynte å bli ordentlig dårlig sist.

Jeg har kastet opp flere ganger hver dag siden jeg var 5 uker på vei, i dag er jeg 9. Jeg er så utrolig lei!!
Jeg jobber endel ved siden av å være i praksis i hjemmesykepleien og kaster opp hjemme hos pasientene. I stad måtte jeg skynte meg til rema for å kjøpe meg noe mat men kastet opp på utsiden inngangen. Trudde det ikke skulle være noe problem å fullføre siste året på skolen som gravid, men nå er jeg ikke sikker lenger. Heldigvis har jeg en snill kjæreste med masse trøst. Ingen glede av svangerskapet enda :(

Jeg har kastet opp flere ganger hver dag siden jeg var 5 uker på vei, i dag er jeg 9. Jeg er så utrolig lei!!
Jeg jobber endel ved siden av å være i praksis i hjemmesykepleien og kaster opp hjemme hos pasientene. I stad måtte jeg skynte meg til rema for å kjøpe meg noe mat men kastet opp på utsiden inngangen. Trudde det ikke skulle være noe problem å fullføre siste året på skolen som gravid, men nå er jeg ikke sikker lenger. Heldigvis har jeg en snill kjæreste med masse trøst. Ingen glede av svangerskapet enda :(

Huff ! har du snakket med legen ? må vere noe som kan hjelpe deg gjennom skolen ! Godt å ha ein god kjæreste som en har god støtte i <3

Huff, føler virkelig med deg! Jeg var så fortvilet at jeg sa jeg angret da jeg skulle ha min første.. Det ble heldigvis bedre etterhvert! Etter en stund kjenner man spark og bevegelser og kvalmen avtar forhåpentligvis! Hør med legen din om du kan prøve kvalmestillende medisiner som Afipran eller postafen! Det funker ikke alltid for kvalmen, men tar gjerne vekk brekninger :) eller bør du prøve å alltid ha med deg noe kjeks, druer, nøtter, pastiller osv slike at du alltid har noe på lur når st blir krise :)

Er 10 uker i morgen, og kaster opp og brekker meg gjennom hele dagen... Er så lei nå!:( Jeg går på kvalmestillende, men tror det kun tar toppene... Hadde HG med nr.1, men ikke med nr.2 selv om jeg var mye dårlig da også.

Jeg hadde tre dager fri fra kvalme.. de tre beste dagene i mitt liv! Nå er det påan igjen :( kjøpte Seabands i dag og de hjelper meg :)

Back
Topp