Svangerskapskontroller

Ville bare bestilt time hos legen i uke 12 også. Eller skrev dere på helsekortet og søkte førerplass nå? Er vel en del blodprøver man ikke kan ta før uke 12, så disse må du jo uansett ta da :)
Vi skrev på helsekort, tok blodprøver og urin, ble henvist til ul, men det ble ikke søkt fødeplass. Er ikke det litt tidlig? Trudde det bare var i Oslo man måtte være så tidlig ute?

Legen sa at neste kontroll nå egentlig er ul på sjukehuset, men at om jeg ønsket å prate med noen kunne jeg bestille time hos lege eller jordmor. Men det blir ikke nevnt at det måtte ta blodprøver etter uke 12.det var det bioingeniøren som nevnte tidigere og når jeg spurte legen om det, sa hun at nei, første kontroll kunne være mellom uke 6 og 12...
 
Vi skrev på helsekort, tok blodprøver og urin, ble henvist til ul, men det ble ikke søkt fødeplass. Er ikke det litt tidlig? Trudde det bare var i Oslo man måtte være så tidlig ute?

Legen sa at neste kontroll nå egentlig er ul på sjukehuset, men at om jeg ønsket å prate med noen kunne jeg bestille time hos lege eller jordmor. Men det blir ikke nevnt at det måtte ta blodprøver etter uke 12.det var det bioingeniøren som nevnte tidigere og når jeg spurte legen om det, sa hun at nei, første kontroll kunne være mellom uke 6 og 12...

Alle må ikle søke om fødeplass i Stavanger kan jeg ikke huske jeg søkte om plass, men ble kalt inn for innskriving
 
Vi skrev på helsekort, tok blodprøver og urin, ble henvist til ul, men det ble ikke søkt fødeplass. Er ikke det litt tidlig? Trudde det bare var i Oslo man måtte være så tidlig ute?

Legen sa at neste kontroll nå egentlig er ul på sjukehuset, men at om jeg ønsket å prate med noen kunne jeg bestille time hos lege eller jordmor. Men det blir ikke nevnt at det måtte ta blodprøver etter uke 12.det var det bioingeniøren som nevnte tidigere og når jeg spurte legen om det, sa hun at nei, første kontroll kunne være mellom uke 6 og 12...
Okei, bor i Oslo så derfor jeg tenkte at alle måtte søke fødeplass :rolleyes: kanskje bare hør på helsestasjonen, mulig de kan ta blodprøver der. Så få time hos jordmor rundt uke 12. Merkelig at det er så forskjellig info fra leger om det der :bored:
 
Mens legekontoret mitt virket ikke å være helt enige med seg selv... Jeg var inne en tur i uke 5 for å teste for toxoplasmose siden vi har sau og lamming nå, og da satte legen meg opp på første kontroll i uke 6. Når jeg da var innom for å ta blodprøve for toxo sa bioingeniøren at blodprøver for svangerskap skal tas tidligst i uke 12.

Men i dag hadde jeg da min første kontroll, som nå er uke 6, og jeg tok blodprøver og fikk ingen beskjed om at jeg må ta nye blodprøver i uke 12...

Skjønner ikke dette helt jeg... Og nå blir jeg jo gående helt til uke 17-19 før jeg skal på noe mer kontroll, da jeg skal på ultralyd. Men det føles jo veldig lenge?
Så snodig! kanskje du kan ta kontakt med ei jordmor og be om en kontroll der i uke 12?
 
Ja, jeg tror jeg skal høre med jordmor om jeg får time rundt uke 12. Kan jordmor ta blodprøver, eller må man da innom legekontoret? (Muligens et dumt spørsmål, men...)

Og ja, det er kjemperart at det er så forskjellig rutiner rundt omkring...
 
Ja, jeg tror jeg skal høre med jordmor om jeg får time rundt uke 12. Kan jordmor ta blodprøver, eller må man da innom legekontoret? (Muligens et dumt spørsmål, men...)

Og ja, det er kjemperart at det er så forskjellig rutiner rundt omkring...
Noen steder gjør de vertfall det. Er jo sykepleiere i bunn så de burde jo kunne ta en blodprøve :D bære hør når du bestiller time
 
Back
Topp