Svangerskapskontroller

Jeg tenker en plass mellom uke 8 og 12, men skal til legen for noe annet den 1.juni, så tenker å nevne det til han da og bestille time til tul da jeg har risikosvangerskap [emoji4]
Jeg synes det er best å gå til jm [emoji4]
 
Jeg tenker en plass mellom uke 8 og 12, men skal til legen for noe annet den 1.juni, så tenker å nevne det til han da og bestille time til tul da jeg har risikosvangerskap [emoji4]
Jeg synes det er best å gå til jm [emoji4]
Ok, så man går til legen for å bestille UL og så kontakter man helsestasjonen direkte for å melde seg til svangerskapskontroller? :happy:

Jeg bare spør om alt mulig da jeg har ikke gjort dette før :nailbiting:
 
Jordmor kan også bestille time til ul, så det er egentlig bare å ringe til jordmor nær deg og fortelle at du er gravid og så så mang uker på vei - at dette er første gangen osv..så kan du si du ønsker time i uke 8 for eksempel, så er det bare å ta det derifra[emoji4]
Ok, så man går til legen for å bestille UL og så kontakter man helsestasjonen direkte for å melde seg til svangerskapskontroller? :happy:

Jeg bare spør om alt mulig da jeg har ikke gjort dette før :nailbiting:
 
Jeg har allerede vært hos lege og skal ringe jordmor neste uke:)
Jeg håper på ekstra oppfølging av jordmor da vi har mistet 2 ganger.
Vi ble også henvist av lege til tidlig UL:)
 
Jeg har allerede vært hos lege og skal ringe jordmor neste uke:)
Jeg håper på ekstra oppfølging av jordmor da vi har mistet 2 ganger.
Vi ble også henvist av lege til tidlig UL:)

Åh så kjipt at dere har mistet. Jeg har så vidt jeg vet ikke behov for ekstra oppfølging, så jeg må nok vente alle de lange ukene, med mindre jeg betaler for privat;)
 
Åh så kjipt at dere har mistet. Jeg har så vidt jeg vet ikke behov for ekstra oppfølging, så jeg må nok vente alle de lange ukene, med mindre jeg betaler for privat;)

Vi kommer nok til å reise på ul privat også:) Koster litt, men såå verdt det[emoji173]️
 
Jeg bestiller time hos min nye fastlege til uka. Mye pga at jeg har gått på ekstrem lavkarbo i det siste og ønsker fortsatt vektnedgang, har så ekstremt mye å ta av, så håper hun har noen gode råd. Skal selvfølgelig ta alt med måte og ikke frigjøre noen avfallstoffer. Må sjekke alle verdier uansett og snakke om hvordan behandling jeg fikk forrige svangerskap. Men er kjempeglad i jordmora vår her, så skal gå til henne til vanlig.
 
Jeg bestiller time hos min nye fastlege til uka. Mye pga at jeg har gått på ekstrem lavkarbo i det siste og ønsker fortsatt vektnedgang, har så ekstremt mye å ta av, så håper hun har noen gode råd. Skal selvfølgelig ta alt med måte og ikke frigjøre noen avfallstoffer. Må sjekke alle verdier uansett og snakke om hvordan behandling jeg fikk forrige svangerskap. Men er kjempeglad i jordmora vår her, så skal gå til henne til vanlig.
Lurt av deg å prate med en lege ja, får håpe legen gir deg gode anbefalinger på hva du bør gjøre med kosthold:):) Jeg har bestilt time hos fastlegen og tenker innom helsestasjonen i morgen:happy:
 
Da har jeg meldt meg hos helsestasjonen, og der var det fullt trøkk og dama i telefonen hadde mye å gjøre sa hun! Jeg bor i Oslo, så er en stor helsestasjon, men den har veldig godt rykte på seg! Hun fortalte meg også at jeg burde bestille legetime så jeg kan avklare fødested, noe jeg ikke visste jeg måtte gjøre SÅ tidlig. Men jeg har allerede bestilt legetime, så da er det bare å vurdere sykehus[emoji4][emoji44][emoji4].
 
Da har jeg meldt meg hos helsestasjonen, og der var det fullt trøkk og dama i telefonen hadde mye å gjøre sa hun! Jeg bor i Oslo, så er en stor helsestasjon, men den har veldig godt rykte på seg! Hun fortalte meg også at jeg burde bestille legetime så jeg kan avklare fødested, noe jeg ikke visste jeg måtte gjøre SÅ tidlig. Men jeg har allerede bestilt legetime, så da er det bare å vurdere sykehus[emoji4][emoji44][emoji4].
Må man gjøre det så tidlig? Sist graviditet var jeg så ivrig å bestilte time hos lege og jordmor og alt med en gang. Var nok så kjipt å avlyse alt igjen etter abort i uke 10/11. Tenkte å vente litt denne gangen, men jeg må kanskje bestille så tidlig? Bor også i Oslo.
 
Må man gjøre det så tidlig? Sist graviditet var jeg så ivrig å bestilte time hos lege og jordmor og alt med en gang. Var nok så kjipt å avlyse alt igjen etter abort i uke 10/11. Tenkte å vente litt denne gangen, men jeg må kanskje bestille så tidlig? Bor også i Oslo.
Sist svangerskap bodde jeg i Oslo, og selv om jeg bestilte når jeg var sånn ca rundt 6 uker på vei fikk jeg ikke time hos jordmor før jeg var 5 måneder på vei!! Så tror det er lurt å bestille tidlig i Oslo :happy:
 
Må man gjøre det så tidlig? Sist graviditet var jeg så ivrig å bestilte time hos lege og jordmor og alt med en gang. Var nok så kjipt å avlyse alt igjen etter abort i uke 10/11. Tenkte å vente litt denne gangen, men jeg må kanskje bestille så tidlig? Bor også i Oslo.
Ja ser jo den at det er utrolig kjipt, men hun sa i alle fall til meg at det er lurt. Bedre å sikre seg plass enn å ikke få det sykehuset man ønsker tenker jeg. Men regner med det kommer an på sykehuset og hvor mye kapasitet det har. Mange sykehus har jo sprengt kapasitet[emoji4]
 
Jeg skal bare gå til fastlegen og har bestilt time til 7+6. Han følger mens termin uanset, så i følge han vil jeg være 8+3. Trenger litt papirer og sånn så må ha første kontroll tidlig.
 
Skal til legen for kontroll og tul i slutten av juni. I uke 8/9. Hadde bo sist og alt virket tilsynelatende greit, helt til ultralyden viste tom fostersekk i uke 10, etterfulgt av utskrapning. Føler meg ikke trygg før jeg har sett liv og er ferdig med 1.trimester.
 
Bestilte privat jordmor i Bergen til jeg er 7+4 (3 uker til bare[emoji7]) Er ikke så fan av fastlegen min, må alltid vente så lenge på venterommet og han virker veldig usikker.

Gleder meg veldig! Har bestilt hos Jordmor Kjersti som jeg har lest mye bra om. Noen her som har erfaringer?[emoji7] Hvor mye får man se/høre på UL så tidlig egentlig?
 
Last edited:
Back
Topp