Svangerskapskontroll

Sendt forespørsel om tidlig ul privat idag, skal til legen på fredag og kAnskje er vi heldig og blir henvist , men tror fortsatt det tar tid og jeg blir gal av å gå rundt og ikke ha kontroll etter sist ul da legen viste oss to ulike hjerter , men ble liksom ikke verken bekreftet eller avkreftet (spesiell lege, men skjønner jo at det ikke var derfor vi var på ul og han hadde d travelt), men ja, kjenner det er verdt 1000 kr for å vite med sikkerhet hvor mange d er :)

Skal til jordmor på første kontroll til uka. 11+3 :)

Hva er fordellen med å gå hos jordmortjenesten som supplering til lege?
Jordmor har mye bedre tid enn legen og bedre peiling på fødsel og svangerskap hvis ikke du går til en gynekolog (som de færreste fastleger er). Mange syns det er koseligere å gå til jordmor og noen syns det er helt greit med en kjapp time hos legen for å sjekke at alt er ok.

Hva er fordellen med å gå hos jordmortjenesten som supplering til lege?
Legen min anbefalte det.

Jm har bedre tid og bedre kompetanse på svangerskap og fødsel. Mer prat og forberedelse på amming, og fødsel.

De fleste som er jm på helsestasjonen er også, eller har vært, ansatt på fødeavdeling. Fastleger flest har aldri deltatt på stort mer enn egen/partneren sine fødsler.

Skal til første kontroll den 22.6, da er jeg 10+2 :) Skal kun gå til jordmor denne gangen.

Når er det da normalt og gå til jordmor? Var hos legen i forige uke for å ha det gjort før ferien. Og han nevnte ikke noe om nå jordmor, bare satte meg opp på ny time i slutten av juli.

Når er det da normalt og gå til jordmor? Var hos legen i forige uke for å ha det gjort før ferien. Og han nevnte ikke noe om nå jordmor, bare satte meg opp på ny time i slutten av juli.
Noen går annenhver gang til lege og jordmor. Ta kontakt med helsestasjonen i kommunen der du bor, oftest der jordmor er tilknyttet. Noen har lang ventetid og noen har time raskt.

Skal på svangerskapskontroll til fastlegen på torsdag, og da er jeg 7+1. Syns det er litt tidlig egentlig. Så håper på enten å en time til litt seinere eller så tar jeg nok privat UL. Føler det er så mye som "kan skje" mellom uke 7 og 12. :o

Var på første kontroll i går, 8+0, godt å få det gjort, og føler meg mer gravid nå liksomxsmile2
Hadde gu også, der han skulle kjenne på om livmoren hadde vokst slik den skulle i forhold til hvor langt jeg var på vei. Og det hadde den absolutt sa han, og det virket som en helt vanlig graviditet, ikke utenfor livmoren eller noe. Ble veldig glad for å høre dette :rolleyes:
Ble så henvist til jordmor og oul på sykehuset. Skal til jordmor i uke 16. Så skal gå annenhver gang til jordmor og fastlege, synes det er helt greit, det gjorde jeg sist gang også. Skal på tidlig ul om to uker, som jeg har bestilt selv :)

Var på første kontroll i uke 6, fryktelig tidlig egentlig:p ble henvist til tidlig ul pga ma i forrige svangerskap og fikk time allerede mandag 15.06, da er jeg 8+4. skal på neste hos lege i uke 10, men lurer på om jeg heller skal gå annenhver gang til lege og jordmor.
Med vesla gikk jeg kun til jordmor, og det var egentlig veldig ålreit:)

1 jordmortime 03/09 :) var på kontroll hos legen sist uke, 11+0 :)

Fått første legekontroll 29.juni og første kontroll hos jordmor 7.juli. Nå er det bare å telle ned :-)

Bare 5 dager igjen til første kontroll! Skal til jordmora til mandag, gleder meg :) Blir enda litt mer virkelig når man får papirene i hånda osv...

Papir er kjekt. Helsekort. Da er det offisielt.

Back
Topp