Svangerskapskontroll

Tidlig ul 15/6, da 9+6 og legetime 18/6.

Har fått ekstra oppfølging pga risikosvangerskap med pcos, og hadde ul i uke 5 og 2 stk i uke 6. Spurte på legekontoret om første svangerskapskontroll og de sa mellom uke 12 og 14. Er 9+2 nå og synes at det er lenge til uke 12! Vil også bytte fastlege, for jeg er ikke fornøyd. Vurderer jordmor til første kontrollen, leste at dette kunne man velge selv. Andre som har brukt jm?
Jeg skal kun til jm denne gangen, blir totalt motsatt fra de andre da jeg ikke hadde jm i det hele tatt.. Tenkte å prate med jm i morgen og bestille en time til nest siste uka før ferien, da er jeg 10+.

Jeg skal kun til jm denne gangen, blir totalt motsatt fra de andre da jeg ikke hadde jm i det hele tatt.. Tenkte å prate med jm i morgen og bestille en time til nest siste uka før ferien, da er jeg 10+.
Takk for svar!
Sist gang gikk jeg annenhver gang til legen og jm, men likte alltid jm best. Hos legen var det bare inn og ut, men jm hadde alltid god tid til meg :-)

Jeg gikk annenhver med føste og bare jm andre.

Denne gangen tar jeg litt an hvert, tror jeg. Skal til legen i morgen som en start, og stikker innom jm (bare inn ei dør fra venterommet, der er hs) og bestiller neste kontoll der,er planen min.

Takk for svar!
Sist gang gikk jeg annenhver gang til legen og jm, men likte alltid jm best. Hos legen var det bare inn og ut, men jm hadde alltid god tid til meg :)
Samme inntrykket hadde jeg av legen, men jeg fikk aldri beskjed om at jeg kunne gå til jordmor! Nå vet jeg at jordmor her tar seg veldig god tid, mange er der både en og halvannen time :) Fantastisk dame!

Samme inntrykket hadde jeg av legen, men jeg fikk aldri beskjed om at jeg kunne gå til jordmor! Nå vet jeg at jordmor her tar seg veldig god tid, mange er der både en og halvannen time :) Fantastisk dame!
Samme som jeg var! :-) Eneste forskjellen er at da gikk jeg hjemme og hadde all verdens tid! Nå skal jeg jo være i full jobb... Får se om det blir dumt med lange timer hos jm da!

Samme som jeg var! :) Eneste forskjellen er at da gikk jeg hjemme og hadde all verdens tid! Nå skal jeg jo være i full jobb... Får se om det blir dumt med lange timer hos jm da!
Er da jeg er så heldig og har jm 5 meter fra kontorpulten min, på andre siden av veggen :) Ser ho flere ganger om dagen ellers siden vi "deler" pasienter ;)

Jeg skal gi legen min en sjangs, jeg har bare vært hos henne en gang så langt (da jeg tok celleprøve og ble henvist til gyn for et år siden)

Jeg vil gå litt til begge, fordi jeg innser at det at jeg aldri var god legen sist var mye an grunnen til at jeg ikke ble delvis sykemeldt. Jm anbefalte det, men hun kan ikke sykemelde, og å bestille en legetime bare for det gjorde jeg ikke, det for da bra litt til, litt til..
Det gjorde det, men bekkenet mitt hadde ikke godt av det.

Jeg vil gjerne jobbe jeg, så jeg tar ikke med lett hjerte mot en sykemelding når jeg står midt oppi det. Derfor planlegger jeg på forhånd å legge tilrette for at fagpersoner rundt meg kan avgjøre hva som er best.

Og prøver tappert å godta at alle rundt meg, kollegaer og familie, mener at jeg i den situasjonen jeg er nå kanskje burde jobbet litt redusert frem til ferien. Om jeg tar det opp med legen i morgen gjenstår å se. Jeg er jo ikke syk... Bare sykt trøtt og sover bort flere arbeidstimer i uka (jeg jobber normalt en del timer hjemme på kvelden for å fylle stillingen min, nå sover jeg i stedet ) og fungerer dårlig på jobb den siste delen an dagen, sitter og sovner på stolen...

Jeg har virkelig ikke noe ønske om å sitte hos jm en time eller halvannen da, jeg har annet å bruke tiden min på.

Jeg har dobbelttime hos legen i morgen tidelig, men en halvtime hos jm er nok, om det ikke er noe spesielt, og da har vi dille-skravla en del tenker jeg

Har time hos legen 2 juli 11+0. Og jordmor i august.

Skal ha første svangerskapskontroll den 15 juni. Er da 10 uker (utfra eggløsningsterminen) eller 9 uker (utfra det ultralyd viste den 29 mai) på vei :) da blir det ultralyd også. Måte ta den da, siden vi reiser til Hellas den 18 juni <3

Neste ul er på fredag, er da 9+3. Så er første svangerskap kontroll 6 juli, da 12+6.

1. Kontoll hos legen 8.6.15
Alt vel, 40% sykemeldt.
2. Kontroll oul 10.8
3. Kontoll hos jordmor 14.9

Last edited:
Skal på første jordmorkontroll 22.6. Jeg er da 9+3:)

Skal i morgen på 1. kontroll, 8+0. Blir godt å få det bekreftet, selv om jeg har tatt 500 tester allerede, haha!

Takk og lov for at jeg skal på ultralyd på fredag så jeg får se at alt fortsatt er i skjønneste orden, føles ut som en evighet siden sist! Men det er egentlig 2 uker siden.. :p

Skal på tidlig UL imorra. Veldig spent og litt nervøs, håper virkelig alt er som det skal og vi får høre hjertelyd... er 7+1.

Jeg skal på første svangerskapskontroll hos fastlegen 16. juni, er da e 8+1. Har allerede vært på UL hos gynekologen når jeg var 6+2.

Da har jeg også omsider fått bestilt meg time hos legen. Ba om time i løpet av de første ukene av juli, da er jeg 12 uker, men fikk 22/6... jaja 10 uker da. Fra august begynner jeg hos jordmor :)

Back
Topp